شیائومی با عرضه تلویزیون F2 Fire TV به بازارهای بریتانیا، قصد دارد تا جایگاه خود را در بازار کشورهای اروپایی تثبیت کند. این تلویزیون های سری Fire TV شیائومی بر مبنای پلتفرم آمازون طراحی شده اند و در سه سایز 43 اینچ، 50 اینچ و 55 اینچ راهی بازار شده اند.

شیائومی تلویزیون F2 Fire TV را در سه سایز 43، 50 و 55 اینچ در اروپا عرضه کرد

تلویزیون شیائومی F2 Fire TV دارای برچسب قیمت ابتدایی 427 دلار است و نام آن در لیست کالاهای موجود بر روی وب سایت آمازون دیده می شود. گفته شده است که این قیمت برای هفته اول فروش این تلویزیون است و پس از آن قیمت این دستگاه بین 502 تا 628 دلار خواهد بود. با توجه به امکانات این تلویزیون، قیمت آن (به خصوص قیمت تخفیف خورده در هفته ابتدایی) کاملاً مناسب به نظر می رسد. اما تلویزیون جدید Xiaomi F2 Fire TV چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد؟

شیائومی تلویزیون F2 Fire TV را در سه سایز 43، 50 و 55 اینچ در اروپا عرضه کرد

در ابتدا باید به ذکر این نکته بپردازیم که یکی از چالش های بزرگ تولید کنندگان برای ورود به معماری Fire TV، محدودیت های مبتنی بر اندروید است. موضوع تعهد سازگاری اندروید با Android Compatibility Commitment کار را برای تولید کنندگان سخت افزار جهت تولید دستگاه هایی در این پلتفرم که بتوانند Google Play را اجرا کنند، سخت تر کرده است. این موضوعی است که پیش از این هم هجمه هایی را علیه گوگل ایجاد کرده بود. با این وجود شیائومی بدون اینکه با این موضوع چالشی داشته باشد، اقدام به تولید یک تلویزیون Fire TV جدید کرده است.

شیائومی تلویزیون F2 Fire TV را در سه سایز 43، 50 و 55 اینچ در اروپا عرضه کرد

این سه تلویزیون جدید از رزولوشن 4K بهره می برند و از فناوری HDR10 پشتیبانی می کنند. همچنین بر روی بدنه این تلویزیون ها پورت های HDMI و USB تعبیه شده است و این دستگاه ها از اتصال بلوتوثی هم پشتیبانی می کنند. پیکربندی پنل تلویزیون شیائومی F2 آن را به گزینه ای ایده آل برای بازی از طریق کنسول تبدیل کرده است. با این وجود در هنگام اتصال آن به کنسول بازی، به احتمال زیاد سرعت نمایش تصاویر آن از نرخ 60 فریم در ثانیه کمتر خواهد بود.

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، تلویزیون Xiaomi F2 Fire TV بر اساس پلتفرم Fire TV آمازون طراحی شده است. Google TV یکی دیگر از پلتفرم های رایجی است که معمولاً توسط تولید کنندگان تلویزیون های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که برای دستیابی به تمام امکانات این تلویزیون جدید شیائومی، نیازی به داشتن حساب کاربری آمازون وجود ندارد. این تلویزیون از دستیار صوتی Amazon Alexa نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید تنظیمات مورد نظر خود را به صورت صوتی بر روی آن اعمال کنید.

شیائومی تلویزیون F2 Fire TV را در سه سایز 43، 50 و 55 اینچ در اروپا عرضه کرد

تلویزیون شیائومی F2 Fire TV به 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی نیز مجهز است و عملکردی سریع، روان و بدون هیچ گونه هنگ کردن را ارائه می دهد. ضمن اینکه فضای ذخیره سازی داخلی این تلویزیون برای نصب انواع اپلیکیشن های استریمینگ کفایت می کند.

منبع: gizmochina