در حال حاضر شما نمی توانید از دستیار صوتی گوگل اسیستنت بر روی ساعت هوشمند فیت بیت سنس 2 استفاده کنید. در عوض تنها دستیار صوتی که بر روی ساعت هوشمند پرچم دار برند Fitbit در دسترس شما قرار دارد، آمازون الکسا است. اما چرا فیت بیت که به تازگی با گوگل ادغام شده چنین رویه ای در پیش گرفته؟! در این مقاله سعی کرده ایم برای این سؤال جواب قانع کننده ای پیدا کنیم!

آیا می توان از گوگل اسیستنت در ساعت هوشمند فیت بیت سنس 2 استفاده کرد؟ جواب خیر، فقط الکسا!

به نظر می رسد الکسا به فیت بیت سنس 2 «چسبیده» و از آن جدا نمی شود!

فیت بیت در چند وقت اخیر روزهای عجیب و شلوغی را پشت سر گذاشته است. این شرکت در این مدت سرانجام مدل های جانشین گجت های ورسا 3 و فیت بیت سنس را معرفی کرد و به انتظار کاربران خود پایان داد. در این دستگاه ها که با نام های ورسا 4 و سنس 2 به بازار آمدند، رابط کاربری به شدت مورد تغییر قرار گرفت تا ظاهر و احساسی شبیه به آنچه که اکنون در پیکسل واچ مشاهده می شود به آن دست دهد! در طراحی های این دستگاه ها برخی از ویژگی های Material You به چشم می خورد که از میان آنها می توان به دکمه هایی با کناره های انحنادار و رابط کاربری ریسپانسیو تر اشاره کرد.

به نظر می رسد الکسا به فیت بیت سنس 2 «چسبیده» و از آن جدا نمی شود!

اما فیت بیت پا را از این هم فراتر گذاشته و اعلام کرده که قصد دارد تا سرویس های Google Maps و Google Wallet را به هر دو دستگاه پوشیدنی جدید خود اضافه کند. با وجود اینکه این دستگاه ها روز به روز با پلتفرم گوگل بیشتر عجین می شوند، این شایعه ایجاد شده بود که به زودی گوگل اسیستنت برای ساعت هوشمند مناسب ورزشی Fitbit Versa 3 و Sense 2 عرضه خواهد شد.

اما متأسفانه باید خیلی رک و صریح بگوییم که چنین چیزی در برنامه های فیت بیت قرار ندارد! یکی از مسئولان رده بالای این شرکت در این رابطه گفته است: «از توجه شما به ساعت هوشمند Sense 2 و ارسال فیدبک هایتان در رابطه با قابلیت ها و امکانات آن سپاسگزاریم! در زمینه اپلیکیشن دستیار صوتی، اجازه دهید تا یک موضوع را با شما در میان بگذاریم! فیت بیت برنامه ای برای ارائه گوگل استیستنت برای دو ساعت جدید و محبوب Fitbit Versa 4 و Fitbit Sense 2 ندارد. ما درک می کنیم که شما چقدر به این دستیار صوتی علاقه مندید و تلاش می کنیم تا آن را در دستگاه های بعدی مان مورد استفاده قرار دهیم».

به نظر می رسد الکسا به فیت بیت سنس 2 «چسبیده» و از آن جدا نمی شود!

همان طور که اشاره شد، تنها دستیار صوتی قابل استفاده در Fitbit Sense 2 و Versa 4، آمازون الکسا است. شما می توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه کناری این ساعت ها الکسا را به سادگی فعال کنید. به طور کلی فیت بیت در استفاده از الکسا در ساعت های هوشمند خود سابقه طولانی دارد و مدل های قبلی نیز به این دستیار صوتی مجهز بوده اند. به طور کلی الکسا هم کارایی بالایی دارد و یکی از دستیارهای صوتی قدرتمند در دنیای تکنولوژی شناخته می شود. از این جهت کاربران گجت های پوشیدنی فیت بیت نباید چندان هم ناراضی باشند!

منبع: androidcentral