گوشی OnePlus 10 Pro که برای اولین بار در ماه ژانویه 2022 در چین معرفی شد، یک نسخه ارتقا یافته با کیفیت برای نسخه های پیشین خواهد بود؛ البته فقط روی کاغذ! درست پیش از عرضه جهانی این گوشی، بر روی آن تست های مربوط به دوام و استحکام انجام شده است و نتایج آن چندان امیدوار کننده به نظر نمی رسند!

گوشی OnePlus 10 Pro به طرزی عجیب موفق به گذراندن تست دوام نشد و به طور کامل به دو نیم تقسیم شد!

بر خلاف گوشی OnePlus 9 Pro که سال گذشته با موفقیت کامل تست های دوام را پشت سر گذاشته بود، گوشی OnePlus 10 Pro در هنگامی که در حال گذراندن تست مربوط به یکپارچگی و استحکام ساختار گوشی بود، به دو نیم تقسیم شد! در ویدئویی که از این آزمایش بر روی یوتیوب منتشر شده، در دقیقه 6:57 مشاهده می شود که شیشه پنل پشتی آخرین پرچم دار وان پلاس به محض اینکه به بخش میانی آن فشار وارد می شود، شروع به ترک خوردن می کند! این ترک خیلی دقیقاً در زیر قسمت ماژول دوربین های این گوشی ظاهر می شود. با چند بار فشار وارد کردن دیگر، این گوشی به طور کامل به دو نیم تقسیم می شود.

گوشی OnePlus 10 Pro به طرزی عجیب موفق به گذراندن تست دوام نشد و به طور کامل به دو نیم تقسیم شد!

چیزی که به وضوح مشخص است، این است که گوشی OnePlus 10 Pro به هیچ عنوان از لحاظ دوام و استحکام توانایی رقابت با بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار را ندارد. با وجود اینکه بیشتر گوشی های وان پلاس تست دوام و استحکام را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، اما این گوشی در این زمینه عملکرد مناسبی را ارائه نمی دهد. بد نیست بدانید که وان پلاس 10 پرو اولین گوشی اندرویدی نیست که در این تست مردود می شود. نسخه اورجینال OnePlus Nord نیز در تستی که در جولای سال 2020 بر روی آن انجام شد، زیر فشار ترک خورد! همچنین گوشی ROG Phone 5 برند ایسوس نیز در هنگام گذراندن تست خم کردن، به طور کامل از قسمت کناری شکست.

گوشی OnePlus 10 Pro به طرزی عجیب موفق به گذراندن تست دوام نشد و به طور کامل به دو نیم تقسیم شد!

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که اگر چه گوشی وان پلاس 10 پرو در تست خم کردن با شکست مواجه شد، اما در سایر زمینه ها عملکرد مناسبی را از خود بروز داده است. به لطف استفاده از شیشه Gorilla Glass Victus، صفحه نمایش این گوشی فقط تنها در سطح 6 در مقیاس Mohs خراشیدگی هایی را نشان می دهد و این خراش ها در سطح 7 عمیق تر می شوند. همچنین با وجود اینکه این گوشی به طور رسمی دارای درجه حفاظتی IP نیست، اما اسلات سیم کارت آن دارای یک محافظ ضد آب است. به این ترتیب کاربران این گوشی می توانند بدون دغدغه بابت آسیب دیدن این گوشی در اثر پاشیده شدن قطرات آب، از آن استفاده کنند. البته این به معنای مقاوم کامل گوشی در هنگام فرو رفتن در آب یا حتی مقاومت در برابر قطرات باران و برف نیست و همچنان باید در هنگام استفاده از آن در فضای باز یا در استخر، مراقب برخورد این گوشی با آب باشید.

منبع: androidcentral