در حالیکه اپل خود را برای عرضه گوشی های سری آیفون 2022 در اواخر سال جاری آماده می کند، گزارش ها و شایعاتی درباره گوشی های سال آینده این شرکت هم منتشر شده است. مطابق با یکی از این گزارش های اخیر، گوشی های آیفون 15 می توانند شباهت های زیادی، حداقل از لحاظ ظاهری با (به عنوان مثال مشخصات صفحه نمایش گوشی های آیفون 14) داشته باشند.

آیفون 15 اپل از لحاظ سایز و طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش احتمالاً شبیه آیفون 14 خواهد بود

اولین شایعات در رابطه با گوشی های آیفون 15 از جانب وب سایت Omdia (و PhoneArena) مطرح شده است. مطابق با این اخبار، مشخصات صفحه نمایش گوشی های سال آینده آیفون 15 اپل، به سری آیفون 14 شباهت زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال، گوشی های آیفون 14 و آیفون 15 سایز صفحه نمایش یکسانی خواهند داشت. همچنین این طور که در گزارش ها آمده، طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش این گوشی ها به هم شبیه خواهد بود و هر دوی آنها از دو بریدگی بهره می برند که یکی از آنها شبیه به کپسول است.

برای کسانی که با طراحی ناچ جدید اپل آشنایی ندارند باید بگوییم که در طراحی گوشی های iPhone 14 Pro، سرانجام بریدگی بزرگ بالای صفحه نمایش کنار گذاشته شده و به جای آن شاهد دو بریدگی برای سنسورهای FaceID و دوربین سلفی به صورت مجزا هستیم. و این طور که مشخص است، پنل جلوی گوشی های سری آیفون 15 نیز به همین صورت طراحی می شوند. تنها تفاوت این دو سری در این زمینه در این است که علاوه بر مدل Pro، مدل های کوچکتر و استاندارد آیفون 15 نیز از همین طراحی برخوردار خواهند بود.

آیفون 15 اپل از لحاظ سایز و طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش احتمالاً شبیه آیفون 14 خواهد بود

به این ترتیب پرچم داران جدید این غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی در دو سال آینده دارای یک نوع سایز بندی هستند و بریدگی بالای صفحه نمایش تمام سایزهای گوشی های سری آیفون 15 به یک شکل خواهد بود. بار دیگر باید به این نکته اشاره کنیم که فقط در نسخه Pro از سری آیفون 14 شاهد دو بریدگی در بالای صفحه نمایش هستیم و نسخه استاندارد و سایزهای کوچکتر این سری، از همان ناچ بزرگ معروف اپل برخوردار خواهند بود!

آیفون 15 اپل از لحاظ سایز و طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش احتمالاً شبیه آیفون 14 خواهد بود

جالب اینجا است که Omdia در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که اپل در زمینه فناوری سنسور تشخیص چهره و دوربین در زیر صفحه نمایش از دیگر رقبایش در بازار ساخت گوشی های هوشمند عقب افتاده است. چرا که این ویژگی ها در خوشبینانه ترین حالت در آیفون 16 وجود خواهند داشت و اپل فعلاً برای اضافه کردن این قابلیت ها به گوشی های پرچم دار محبوب خود ندارد! فراموش نکنید که هنوز تا زمان عرضه آیفون 15 نیز زمان زیادی باقی مانده و برای حداقل دو تا سه سال آینده شاهد تکنولوژی دوربین در زیر صفحه نمایش در گوشی های آیفون اپل نخواهیم بود. البته با توجه به فروش جهانی عالی آیفون، شاید اپل تا یکی دو سال آینده نیازی به استفاده از این فناوری ها نیز پیدا نکند! فراموش نکنید این اخبار هنوز تأیید نشده و در مرحله شایعه قرار دارد.

منبع: gizmochina