این احتمال وجود دارد که اپل به زودی یک نسخه جدید از شارژر دیواری USB-C محبوب خود را به بازار عرضه کند. اخیراً بر روی وب سایت اپل یک فایل پشتیبانی متنی قرار گرفته که مطابق با آن این شرکت در حال کار کردن بر روی یک شارژر جدید است. این شارژر به دو پورت USB-C مجهز است و توان خروجی 35 وات را ارائه می دهد. این اطلاعات بر روی وب سایت 9to5Mac منتشر شده است.

آیا اپل در حال کار کردن بر روی یک آداپتور USB-C دو پورت با توان 35 وات است؟

وب سایت 9to5Mac با ذکر این نکته که هنوز زمان عرضه این شارژر دیواری مشخص نشده، عنوان می کند که در فایل مربوط به پشتیبانی آن چنین اشاره شده است:

«از شارژر USB-C دو پورت 35 وات اپل و یک کابل USB-C برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که کابل شارژ در پکیج موجود نیست و باید به صورت مجزا خریداری شود. تنها کافی است تا کابل USB-C خود را به یکی از پورت های این آداپتور متصل کنید، شاخک های دو شاخه را باز کنید (اگر لازم بود) و سپس دو شاخه را به برق اتصال دهید. از سالم بودن پریز برق و سهولت دسترسی به آن جهت اتصال و جدا کردن دو شاخه اطمینان حاصل کنید. در نهایت سری دیگر کابل را به پورت دستگاه مورد نظر خود متصل نمایید».

تا به امروز (آوریل 2022)، اپل هنوز شارژر دو پورت USB-C خود را عرضه نکرده است. اگر مشخصات گفته شده در بالا صحیح باشد، با استفاده از این شارژر 35 واتی می توان دو دستگاه مختلف اپل مانند یک آیفون و یک اپل واچ را به صورت هم زمان شارژ کرد.

سایر اطلاعاتی که در فایل پشتیبانی این شارژر به آنها اشاره شده است به این صورت است:

این شارژر از ورودی برق 100 تا 240 ولت و شدت جریان 1.0 آمپر پشتیبانی می کند. همچنین خروجی 1 یا 2 این شارژر دیواری دارای شدت جریان 3 آمپر (با ولتاژهای 5 یا 9 ولت)، 2.33 آمپر با ولتاژ 15 ولت و 1.75 آمپر با ولتاژ 20 ولت هستند.

آیا اپل در حال کار کردن بر روی یک آداپتور USB-C دو پورت با توان 35 وات است؟

در حال حاضر اپل شارژرهای یک پورته USB-C متعددی را عرضه کرده که با توان های خروجی 20 وات، 30 وات، 67 وات، 96 وات و 140 وات در دسترس هستند. همچنین شارژرهای USB و آداپتورهای دیواری ساخت برندهای دیگر (third-party) نیز برای شارژ محصولات اپل کاربرد دارند. این محصولات قیمت کمتری از شارژرهای اورجینال اپل دارند و می توان از آنها برای شارژ MacBook Pro 2021 هم استفاده کرد. در هر حال به این نکته توجه داشته باشید که شارژرهای اورجینال اپل برای شارژ دستگاه های این شرکت عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

چنانچه اپل قصد ارائه یک شارژر دیواری USB-C جدید را داشته باشد، به احتمال زیاد آن را در مراسم Worldwide Developers Conference (WWDC) معرفی خواهد کرد. مراسمی که طبق برنامه قبلی قرار است در تاریخ 8 ژوئن 2022 برگزار شود. به هر حال ارائه یک شارژر دو پورت می تواند برای کاربران محصولات اپل جذابیت و کارایی بالایی داشته باشد.

منبع: imore