مایکروسافت اعلام کرده است که از تاریخ 30 ژوئن 2023، سه ویژگی را از Excel حذف می کند. این سه ویژگی Money، دیتا تایپ های Wolfram و پیشنهادهای همکاری است که هر سه آنها در مسیر حذف شدن از اکسل قرار دارند. مایکروسافت این خبر را بر روی وب سایت پشتیبانی خود اعلام کرده است. در حال حاضر این امکانات برای مشترکان Microsoft 365 در دسترس قرار دارد، اما تا حدود یک سال دیگر، امکان استفاده از آن ها وجود نخواهد داشت.

با این سه ویژگی مایکروسافت اکسل خداحافظی کنید!

برای کسانی که با این ویژگی های اکسل آشنایی ندارند باید بگوییم که Money یک ابزاری است که به بانک یا مؤسسه مالی شخصی کاربر متصل و با حساب مالی وی هماهنگ می شود. پس از آن کاربر می تواند از طریق این ابزار، تراکنش های مالی خود را در اکسل مشاهده کرده و آنها را ردیابی نماید. پس از تاریخ 30 ژوئن 2023، عملکرد این ابزار متوقف می شود و دیگر امکان اتصال آن به هیچ بانکی وجود نخواهد داشت. پس دیگر تراکنش های مالی جدید از طریق این ابزار قابل مشاهده نخواهند بود.

با این سه ویژگی مایکروسافت اکسل خداحافظی کنید!

مایکروسافت کاربران خود را به استفاده از Tiller به عنوان جایگزین Money ترغیب کرده است. Tiller می تواند اطلاعات مربوط به تراکنش های مالی و سایر اطلاعات بانکی کاربر را در صفحات اکسل جداگانه به او ارائه دهد، اما به اشتراک پولی نیاز دارد. کاربران Microsoft 365 می توانند از Tiller به مدت 60 روز به صورت رایگان استفاده کنند. اما پس از آن برای دسترسی به این ابزار باید اشتراک سالیانه 79 دلاری را بپردازند.

دیتا تایپ های Wolfram Alpha نیز انواع جدیدی از تمپلیت را به اکسل اضافه می کنند. مایکروسافت تصمیم گرفته که با پایان مدت زمان قرارداد همکاری با Wolfram Alpha، آن را تمدید نکند. در عوض مایکروسافت قصد دارد تا بر روی امکانات خود در این زمینه تمرکز بیشتری کند و آنها را در مایکروسافت آفیس جدید توسعه دهد.

با این سه ویژگی مایکروسافت اکسل خداحافظی کنید!

در همین رابطه مایکروسافت در وب سایت پشتیبانی خود چنین گفته است: «ما تعهد کرده ایم تا به مشترکان خود بالاترین میزان ارزش را بگذاریم! در همین راستا از تجارب گذشته خود و شرکت های همکار خود مطالب بسیاری را آموخته ایم و اکنون به دنبال راه هایی هستیم تا این ارزش را برای آنها به ارمغان بیاوریم. ما معتقدیم که حوزه های دیگری وجود دارد که می توانیم در آنها به این ارزش دست پیدا کنیم و در آینده روی آنها تمرکز بیشتری خواهیم کرد».

با این سه ویژگی مایکروسافت اکسل خداحافظی کنید!

مایکروسافت امکانات ذکر شده را به دلیل استفاده کم کاربران از آنها حذف خواهد کرد. طبق بررسی های مایکروسافت، این ابزارها در اکسل با استقبال چندان بالایی از جانب کاربران مواجه نشده اند و به نوعی در حال حاضر به عنوان ابزارهای اضافی از آنها یاد می شود. به همین دلیل مایکروسافت قصد دارد تا پشتیبانی از این سرویس ها را پایان دهد و امکانات پرکاربردتر اکسل مانند رسم فلوچارت در اکسل و دیگر سرویس های خود را ارتقا دهد. مطابق با اعلام این شرکت: «مایکروسافت قصد دارد تا تجربه کاربری مشترکین Microsoft 365 را ارتقا دهد. پس سرویس هایی را که از آنها استفاده ای نمی شود، از خدمات خود حذف خواهد کرد».

منبع: windowscentral