در چند وقت اخیر اخبار نا امید کننده ای در رابطه با مشخصات باتری گوشی سامسونگ گلکسی S23 منتشر شده است. اول اعلام شد که ظرفیت باتری این گوشی نسبت به نسل فعلی فقط 5 درصد بیشتر شده که عملاً برای بسیاری از کاربران اصلاً مورد چشمگیر و قابل قبولی نیست! اکنون هم اعلام شده که سرعت شارژ این گوشی، فقط 25 وات خواهد بود که در مقایسه با پرچم داران رقبای سامسونگ در بازار گوشی های اندرویدی بسیار کم است!

اخبار جالبی در رابطه با سرعت شارژ گوشی سامسونگ گلکسی S23 به گوش نمی رسد!

این اطلاعات توسط یکی از افشاگران شناخته شده چینی به نام Ice Universe در توییتر منتشر شده است. این افشاگر اعلام کرده است که گوشی گلکسی S23 به تازگی استانداردها و تأییدیه های شبکه مورد نیاز را دریافت کرده و در میان اطلاعات ارائه شده در این زمینه، سرعت شارژ آن نیز برابر با 25 وات درج شده است. نکته ای که بیش از هر چیزی طرفداران سامسونگ را نا امید کرده، این است که تمام پرچم داران این غول کره ای در چهار سال اخیر همگی دارای سرعت شارژ 25 وات بوده اند و عملاً سامسونگ این قابلیت گوشی های خود را به حال خود رها کرده است!

گوشی های گلکسی S10، گلکسی S20، گلکسی S21 و گلکسی S22 همگی دارای سرعت شارژ 25 وات هستند و پیروی گوشی گلکسی S23 از آنها چندان عجیب و شوکه کننده به نظر نمی رسد! افشاگری که در بالا به آن اشاره شد، در گزارش خود خاطر نشان کرده که دلیل اینکه سامسونگ تکنولوژی های مربوط به سرعت شارژینگ را از سال 2019 رها کرده این است که این شرکت تمرکز بر روی این بخش را غیر منطقی دانسته و در عوض تلاش خود را به ارتقای ویژگی های اساسی تر گوشی معطوف کرده است.

اخبار جالبی در رابطه با سرعت شارژ گوشی سامسونگ گلکسی S23 به گوش نمی رسد!

البته سرعت شارژ 25 وات چندان هم فاجعه و بد نیست و همچنان در استانداردهای فست شارژینگ قرار دارد. اما اگر آن را با سرعت شارژ رقبای سامسونگ مقایسه کنیم، کمی توی ذوق می زند! اپل و گوگل هم تا حد زیادی با سامسونگ هم عقیده اند و سرعت شارژ پرچم داران آنها تفاوت زیادی با گلکسی S23 ندارد. اما گوشی هایی مانند اوپو Find X5 Pro با سرعت شارژ 80 وات یا وان پلاس 10T با سرعت شارژ 150 وات و گوشی جدید Vivo V25 Pro با سرعت شارژ 66 وات تمام معادلات را در این زمینه برهم می زنند!

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که سامسونگ هیچ گاه در زمینه باتری و سرعت شارژ ادعایی نداشته و فناوری خلاقانه ای در این زمینه عرضه نکرده است. با این حال کنار گذاشتن کامل ارتقای سرعت شارژ، آن هم در حالیکه رقبا مدام در این زمینه در حال پیشرفت هستند، صورت خوشی ندارد!

اخبار جالبی در رابطه با سرعت شارژ گوشی سامسونگ گلکسی S23 به گوش نمی رسد!

به این نکته هم توجه کنید که این اطلاعات توسط منابع غیر رسمی منتشر شده و ممکن است صحیح نباشند. پس بهتر است تا برای اطلاع از ظرفیت باتری و سرعت شارژ گوشی گلکسی S23، تا زمان اعلام رسمی سامسونگ منتظر بمانیم. مسلماً بسیاری از طرفداران این شرکت کره ای امیدوارند که این اخبار اشتباه باشد و سرعت شارژ پرچم دار برند محبوب آنها بیشتر (خیلی بیشتر!) از 25 وات باشد!

منبع: digitaltrends