در روزهایی که علاقه مندان به گوشی های گوگل منتظر عرضه گوشی Pixel 6a به بازار هستند، شایعاتی در رابطه با گوشی های سری Pixel 7 نیز کم کم به گوش می رسد. اخبار جدید در رابطه با گوشی های سری پیکسل 7 این است که گوگل قصد دارد تا در آنها از همان سخت افزار دوربینی استفاده کند که پیش از این در گوشی های سری پیکسل 6 مورد استفاده قرار داده بود.

عملکرد دوربین های گوشی پیکسل 6 به اندازه ای خوب است که گوگل قصد استفاده از آنها در پیکسل 7 را نیز دارد

مطابق با اخباری که توسط یکی از افشاگرهای معروف منتشر شده، دوربین سری پیکسل 7 از لحاظ مشخصات اپتیک تفاوتی با سری پیکسل 6 نخواهد داشت و آپدیت های احتمالی به بخش نرم افزار دوربین مربوط خواهد بود.

به این ترتیب پیش بینی می شود که سخت افزار دوربین گوشی های پیکسل 7 و پیکسل 6 با یکدیگر شبیه باشند و سخت افزار دوربین گوشی های پیکسل 7 پرو و پیکسل 6 پرو به یکدیگر شباهت داشته باشند. با این حال این احتمال وجود دارد که سنسورهای دوربین گوشی های جدیدتر عملکرد بهینه تری را ارائه دهند. سایر ارتقاها احتمالاً در بخش نرم افزار دوربین این گوشی ها خواهد بود.

البته طرفداران گوشی های پیکسل احتمالاً باید چند ماهی را برای عرضه نسخه نهایی گوشی های سری Pixel 7 به بازار منتظر بمانند. در طول این مدت، احتمالاً هیچ گونه خبری مبنی بر ارتقای سخت افزار این دوربین ها به گوش نمی رسد. مگر آنکه گوگل تصمیمی ناگهانی در رابطه با تغییر مشخصات دوربین این گوشی ها بگیرد که چندان محتمل نیست.

عملکرد دوربین های گوشی پیکسل 6 به اندازه ای خوب است که گوگل قصد استفاده از آنها در پیکسل 7 را نیز دارد

تا پیش از عرضه گوشی های سری پیکسل 6، گوشی های Pixel برای چند نسل متوالی به یک دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسل مجهز بودند و گوگل در مشخصات دوربین گوشی های نسل جدیدتر تغییرات زیادی اعمال نمی کرد. به طوری که دوربین تمام نسل های گوشی های پیکسل (تا قبل از Pixel 6)، به اولین نسلی که از این گوشی ها به بازار عرضه شده بود شباهت دارد. حتی درباره گوشی تاشوی Pixel Notepad که شایعاتی در رابطه با آن به گوش می رسد نیز به سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود؛ یعنی همان سنسوری که به عنوان مثال از آن در گوشی Pixel 3 استفاده شده بود!

دلیل این موضوع علاوه بر عملکرد خوب دوربین گوشی های سری پیکسل 6، به مسائل اقتصادی نیز مربوط می شود. گوگل با استفاده از سخت افزار پیکسل 6 در گوشی های جدید خود می تواند تا حد زیادی در هزینه های خود بابت قطعات سخت افزاری صرفه جویی کند و در عوض کیفیت عکاسی و فیلمبرداری دوربین گوشی جدید خود را از طریق ارتقای نرم افزار بهبود دهد.

عملکرد دوربین های گوشی پیکسل 6 به اندازه ای خوب است که گوگل قصد استفاده از آنها در پیکسل 7 را نیز دارد

این احتمال وجود دارد که گوشی های سری پیکسل 7 بتوانند از بالاترین ظرفیت های دوربین های خود بهره ببرند. چرا که به احتمال زیاد گوگل در این گوشی ها از نسل دوم چیپست های Tensor استفاده می کند. نسل اول این چیپست ها نقش زیادی در عملکرد خیره کننده دوربین گوشی های پیکسل 6 داشته اند و طبق اخباری که در اوایل سال منتشر شده بود، نسل دوم آنها از این بابت ارتقا نیز خواهد یافت. عملکرد این چیپست در کنار فناوری هوش مصنوعی و سنسور GN1 سامسونگ، باعث شده که در حال حاضر گوشی های پیکسل 6 از لحاظ عملکرد دوربین از بسیاری از گوشی های پرچم دار اندرویدی سبقت بگیرد. به این ترتیب گوگل با ارتقای چیپست Tensor به دنبال جابجا کردن مرزهای جدیدی در دنیای دوربین گوشی های هوشمند است!

منبع: androidcentral