یکی از لپ تاپ های اولدی که در این ماه عرضه شده است، لپ تاپ جدید برند Lenovo مدل IdeaPad Slim 7 Carbon است. این لپ تاپ، در آمریکای شمالی با نام Yoga Slim 7 Carbon شناخته می شود. لنوو ادعا می کند که این لپ تاپ، سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی OLED بازار با 2.37 پوند است.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پنلOLED  به کار رفته در صفحه نمایش این دستگاه، دارای رزولوشن QHD+ است، نه رزولوشن 4K که اغلب در لپ تاپ های اولد مشاهده می کنید. این بدان معناست که به اندازه دستگاه های 4K OLED، مانند لپ تاپ ZenBook 14X، پیکسل های زیادی دریافت نخواهید کرد. البته نمی توان گفت که این رزولوشن، کیفیت خوبی ارائه نمی دهد زیرا تصاویر آن بسیار واضح است. اما در عوض ممکن است شاهد عمر باتری بهتری در این دستگاه باشید.

موارد دیگری نیز در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ وجود دارد که ممکن است دوست داشته باشید. نسبت تصویر در این دستگاه 16:10 است که فضای عمودی بیشتری نسبت به پنل 16:9 در IdeaPad Slim 7 سال گذشته ارائه می دهد. همچنین دارای نرخ تازه سازی 90 هرتز است، 100 درصد از طیف رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد و روشنایی آن به 600 نیت می رسد.

لپ تاپ IdeaPad Slim 7 Carbon جدید لنوو سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی با صفحه نمایش OLED است!

در رابطه با مشخصات فنی لپ تاپ Slim 7 باید بگوییم که این دستگاه را می توان تا حداکثر AMD Ryzen 7 5800U، کارت گرافیک Nvidia GeForce MX450 ، 16 گیگابایت حافظه و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی پیکربندی کرد. در این دستگاه نیز یک باتری 61Whr وجود دارد که Lenovo ادعا می کند تا 14.5 ساعت دوام می آورد. لنوو همچنین تاکید می کند که این محصول با وجود سبک بودن، بسیار مقاوم است. طبق گفته شرکت، این دستگاه از نظر دوام 9 آزمایش عملیاتی را پشت سر گذاشته است و می تواند شوک فیزیکی روزمره و شرایط سخت محیطی را تحمل کند. با این وجود، این احتمال وجود دارد که لپ تاپ IdeaPad Slim 7 Carbon در ماه اکتبر با قیمت اولیه 1،289.99 دلار به بازار عرضه شود.

لپ تاپ IdeaPad Slim 7 Carbon جدید لنوو سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی با صفحه نمایش OLED است!

لنوو همچنین لپ تاپ Yoga Slim 7 Pro جدید را که در خارج از آمریکای شمالی با نام IdeaPad Slim 7 Pro شناخته می شود. به نمایش گذاشت. این دستگاه نیز یک لپ تاپ 16 اینچی با صفحه لمسی معمولی IPS و نه OLED است، نسبت تصویر آن 16:10 است و تصاویر را با رزولوشن QHD به نمایش می گذارد. نرخ تازه سازی این صفحه نمایش 120 هرتز است که یک مزیت بزرگ برای اجرای بازی های ویدئویی به حساب می آید. همچنین دارای حداکثر Ryzen 7 5800H ، Nvidia GeForce RTX 3050 ، 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی است. و از یک باتری 75 وات ساعتی بهره می برد. در پایان باید بگوییم که لپ تاپ Slim 7 Pro در ماه اکتبر با قیمت اولیه 1،449 دلار عرضه شود.

منبع: theverge