همین چند وقت پیش بود که کوالکوم اعلام کرد قصد دارد تا تراشه های اسنپ دراگون W5+ Gen 1 و اسنپ دراگون W5 Gen 1 را برای استفاده گجت های پوشیدنی تولید کند. در این میان شرکت چینی OPPO به تازگی تیزری را بر روی شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده و در آن به طور رسمی تأیید کرده است که ساعت های هوشمند جدید سری Watch 3 این شرکت به تراشه اسنپ دراگون W5 نسل 1 مجهز خواهد بود. به این ترتیب می توان این ساعت های هوشمند اوپو را اولین نمونه های مجهز به تراشه های نسل جدید کوالکوم دانست!

ساعت هوشمند Oppo Watch 3 با تراشه اسنپ دراگون W5 نسل 1 راهی بازار شدند

طراحی ظاهری ساعت های هوشمند سری Oppo Watch 3 نیز به تازگی مورد بررسی قرار گرفته است. این ساعت هوشمند از ECG (مانیتور و نمایش لحظه ای ضربان قلب) پشتیبانی می کند و به صفحه نمایش LTPO با رفرش ریت تطبیق پذیر مجهز است. به این ترتیب صفحه نمایش این ساعت هوشمند متناسب با محتوای در حال نمایش، بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد.

ساعت هوشمند OPPO Watch 3 طراحی ظاهری لوکسی دارد و گوشه های آن به شکل دایره ای طراحی شده است. همچنین فریم این ساعت براق است و از طرح پس زمینه ای در طراحی آن استفاده شده است. در مجموع طراحی ظاهری ساعت هوشمند جدید اوپو را می توان تا حد زیادی به اپل واچ شبیه دانست. این ساعت هوشمند به یک دکمه فیزیکی و یک تاج دیجیتال با قابلیت چرخش مجهز است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که اسپیکرهای این ساعت هوشمند در کناره دیگر بدنه آن قرار دارند و این ساعت از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می کند.

ساعت هوشمند Oppo Watch 3 با تراشه اسنپ دراگون W5 نسل 1 راهی بازار شدند

اما همان طور که اشاره شد، ساعت هوشمند OPPO Watch 3 جزء اولین نمونه های خواهد بود که در آن از تراشه اسنپ دراگون W5 نسل 1 استفاده می شود. این تراشه بر مبنای معماری 4 نانومتری تولید می شود و مصرف انرژی فوق العاده بهینه ای دارد. به طوری که مصرف شارژ این تراشه در هنگام فعال بودن وای فای، GNSS و پخش موزیک مشابه با مصرف شارژ تراشه های فعلی در هنگام اسلیپ و هایبرنیت است! این ویژگی می تواند تحولی در دنیای ساعت های هوشمند ایجاد کند و به زودی شاهد ساعت هایی با طول عمر باتری چندین برابر نسبت به مدل های فعلی در بازار باشیم! این موضوع در رابطه با OPPO Watch 3 هم صدق می کند و طول عمر باتری این ساعت هوشمند احتمالاً نسبت به نسل قبلی (ساعت هوشمند OPPO Watch 2) چند برابر بهتر خواهد بود. این می تواند یک مزیت برای اوپو در رقابت با دیگر شرکت های تولید کننده ساعت هوشمند، به خصوص سامسونگ، باشد.

ساعت هوشمند Oppo Watch 3 با تراشه اسنپ دراگون W5 نسل 1 راهی بازار شدند

ساعت هوشمند OPPO Watch 3 از ویژگی های دیگری نیز بهره می برد که از میان آنها می توان به واچ فیس های سه بعدی، نقشه های سه بعدی و تماس هوشمند دو طرفه به صورت لحظه ای اشاره کرد. همچنین این ساعت هوشمند از قابلیت کنترل دستگاه های هوشمند برخوردار است و به خصوص در اکوسیستم خانه هوشمند می تواند بسیار مفید باشد.

منبع: gizmochina