Fitbit Sense و Versa 3 دو مورد از بهترین ساعت ‌های هوشمند فیت بیت هستند که از ویژگی هایی چون ردیابی دقیق تناسب اندام، نظارت بر خواب و برنامه اختصاصی این شرکت برخوردار شده اند. اکنون، Fitbit نسل جدیدی را برای هر دو محصول ارائه داده و آن ها را با نام Versa 4 و Sense 2 همراه با طراحی هوشمندتر و ویژگی های جدید هیجان انگیز برای قرار گیری در کنار محصول جدیدش یعنی ردیاب ورزشی فیت بیت شارژ 6 معرفی کرده است. در ادامه این دو ساعت جدید را با هم مقایسه می کنیم تا بهتر بتوانید درک مشخصی از ویژگی های آن ها داشته باشید!

Fitbit Sense 2 در مقابل Fitbit Versa 4: مقایسه دو ساعت جدید و محبوب از مجموعه ساعت های هوشمند Fitbit

Fitbit Sense 2 در مقابل Versa 4

  • طراحی ساعت هوشمند Sense 2 و Versa 4

هر دو ساعت هوشمند از پیشرفت‌ های قابل توجهی در طراحی برخوردار شده اند. مهمتر از همه، اضافه شدن دکمه فیزیکی به ساعت هوشمند جدید Sense 2 و Versa 4 فیت بیت که در قسمت بالای ساعت تعبیه شده است و نسبت به نسل قبلی این دو محصول، تعامل نرم تری را ارائه می دهد. ضمن اینکه این دو ساعت، شامل بدنه‌ های باریک ‌تر و سبک ‌تری نسبت به مدل ‌های قبلی خود شده اند و مراکز ثقل کمتری هم دارند. به گفته Fitbit، این طراحی مجدد به راحتی کاربران در طول روز و همچنین راحتی آن ها در هنگام خواب کمک می‌ کند.

گفتنی است که این دو ساعت هوشمند برای استفاده حداکثری، از نظر مشخصات داخلی هم تعمیر و تغییر یافته اند. درواقع شامل سخت افزار جدید و یک پردازنده ارتقا یافته شده اند تا زمان بارگذاری و تعاملات سریع تری ارائه دهند. در سیستم عامل جدید Fitbit، می‌ توانید به سرعت بین آمار تناسب اندام، حالت‌ های تمرین و موارد دیگر جابجا شوید.

در ادامه باید بگوییم که Fitbit Sense 2 طراحی جدیدی را برای جمع آوری خوانش های EDA و ECG به نمایش می گذارد. درSense  اصلی به جای نوار فلزی که در امتداد لبه دستگاه قرار دارد، اکنون فلز در صفحه شیشه ای ساعت ادغام شده است. این رابط فلزی ظاهر ظریف ‌تر و تعامل آسان‌ تری را بین کاربران و دستگاه ایجاد می‌کند.

Fitbit Sense 2 در مقابل Versa 4

  • امکانات و ویژگی ها Fitbit Sense 2 در برابر Fitbit Versa 4

قبل از این که بخواهیم در مورد ویژگی های Sense 2 و Versa 4 صحبت کنیم، باید خاطر نشان کنیم که Versa 4 یک نسخه کوچک شده از Sense 2 است و تمام ویژگی ‌های موجود و جدید Versa 4 در Sense 2 نیز موجود است. اما دقت داشته باشید که بسیاری از سنسورها و ابزارهای پیشرفته ردیابی سلامت فقط در Sense 2 در دسترس هستند.

برای شروع باید بگوییم که هر دو ساعت هوشمند دارای صفحه نمایش AMOLED بزرگ، بلندگوهایی با پشتیبانی از تماس بلوتوثی، دستیار صوتی و سیستم‌ عامل آپدیت شده هستند. همچنین هر دو ساعت، فعالیت و ضربان قلب شما را ردیابی می کنند و ویژگی های آشنا مانند تشخیص دویدن یا پیاده روی و GPS داخلی را ارائه می دهند. برای علاقه مندان به ردیابی تناسب اندام، Fitbit اکنون بیش از 40 حالت ورزشی از رقص گرفته تا HIIT و CrossFit را ارائه می دهد. کاربران ضمن اینکه کاربران Fitbit Premium هم می‌ توانند از امتیاز آمادگی روزانه خود برای تمرین و ریکاوری و هدف شخصی ‌سازی شده Active Zone Minutes استفاده کنند.

امکانات و ویژگی ها Fitbit Sense 2 در برابر Fitbit Versa 4

برای بینش عمیق تر در مورد کیفیت خواب شبانه، هر دو ساعت Versa 4 و Sense 2 ویژگی ردیابی خواب جدیدی را در کانون توجه قرار داده اند. Fitbit با تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی خواب شما با معیارهای معمول سن و جنسیت شما، یک پروفایل خواب ماهانه برای شما تنظیم می کند. البته این ابزار جدید فقط با اشتراک Fitbit Premium قابل دسترسی است.

هیجان انگیزترین ویژگی جدید در هر دو مدل، پشتیبانی از Google Maps و Google Wallet است. بنابرین با این قابلیت ها می توانید در هر جایی که هستید مسیر خود را پیدا کنید و همچنین با خیال راحت و با کمک Google Pay ‌پرداخت های دیجیتال خود را انجام دهید.
از نظر عمر باتری و شارژ نیز باید بگوییم که این دو ساعت هوشمند مشخصات مشترکی دارند. Fitbit ادعا می ‌کند که هر دو ساعت با یک بار شارژ می ‌توانند بیش از شش روز دوام بیاورند. همچنین هنگامی که نیاز به شارژ دارید، می توانید با 12 دقیقه شارژ کردن، یک روز کامل از باتری آن ها استفاده کنید.

امکانات و ویژگی ها Fitbit Sense 2 در برابر Fitbit Versa 4

Headlining یک حسگر جدید برای مدیریت استرس در تمام روز است. Sense 2 با استفاده از ضربان قلب، تغییرپذیری قلب، دمای پوست و معیارهای مداوم و EDA در تمام روز، می ‌تواند عوامل استرس ‌زا را شناسایی کرده و کاربران را نسبت به تغییرات بدنشان آگاه کند. همچنین یک دکمه Check-in ارائه می دهد که در آن ابزارهای تمرکز حواس مانند تنفس هدایت شده و موارد دیگر را خواهید یافت. این ویژگی جدید از برنامه الکتروکاردیوگرام (ECG)  دستگاه متفاوت است و در آن کاربران می‌ توانند ارزیابی ‌های AFib درخواستی را انجام دهند تا علائم این بیماری را بررسی کنند. هر دو حسگر EDA  و ECG موجود در Sense 2 دارای مجوز FDA هستند. ضمن اینکه ساعت Versa 4 هیچ کدام از این ویژگی ها را ارائه نمی دهد.

امکانات و ویژگی ها Fitbit Sense 2 در برابر Fitbit Versa 4

  • قیمت و رنگ ساعت هوشمند فیت بیت Sense 2 در مقایسه با فیت بیت Versa 4

Fitbit ساعت Versa 4 را 229 دلار و ساعت Sense 2 را 299 دلار قیمت گذاری کرده است. همچنین این لیست شامل نیم سال دسترسی رایگان به Fitbit Premium است.

این اختلاف مبلغ 70 دلاری مربوط به ویژگی نظارت دقیق سلامتی در ساعت Sense 2 است که ممکن است برای شما ضروری باشد یا نباشد. گفتنی است که هر دو برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و «پاییز امسال» به فروش می ‌رسند.
از نظر گزینه های رنگی، این دو ساعت با یکدیگر متمایز هستند. Versa 4 در رنگ های مشکی با بند مشکی، سفید با بند آبی، یا صورتی با بند قهوه ای موجود است. از سوی دیگر Sense 2 در رنگ ‌های مشکی با بند مشکی، سفید با بند سفید یا طلایی کم ‌رنگ با بند آبی موجود است.

منبع: androidauthority