از آخرین باری که HTC یک گوشی پرچم دار را به بازار عرضه کرد سه سال می گذرد. در ماه مارچ امسال بود که اخباری در رابطه با برنامه HTC برای رونمایی از یک گوشی هوشمند رده بالا منتشر شد. همچنین عنوان شده بود که این شرکت یک دستگاه جدید با تمرکز بر متاورس را تولید خواهد کرد. اکنون بررسی اطلاعات جدید حاکی از آن است که زمان عرضه گوشی پرچم دار جدید HTC با تأخیر مواجه خواهد شد.

زمان عرضه گوشی پرچم دار جدید HTC به تأخیر افتاد

مطابق با گزارشی که بر روی وب سایت PhoneArena قرار گرفته، گوشی پرچم دار HTC که تا پیش از این عنوان شده بود در ماه آوریل به بازار عرضه می شود، به دلیل محدودیت های ایجاد شده به خاطر ویروس کووید 19 با تأخیر بیشتری راهی بازار خواهد شد. البته به این نکته توجه داشته باشید که این شرکت تولید و عرضه این گوشی جدید را به طور کامل کنار نگذاشته است و فقط در برنامه ریزی های خود برای رونمایی از آن با مشکلاتی مواجه شده است! متأسفانه تا به این لحظه هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی این دستگاه اعلام نشده است.

تنها چیزی که در رابطه با گوشی پرچم دار اسرار آمیز HTC می توان حدس زد، طراحی آن براساس متاورس است. این احتمال وجود دارد که این گوشی هوشمند به هدست واقعیت مجازی این شرکت که با نام Vivo Flow VR عرضه شده، مرتبط باشد. این خبر برای علاقه مندان به اپلیکیشن های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) خبر بسیار هیجان انگیزی است! چرا که می توانند این اپلیکیشن ها را بر روی این گوشی HTC نصب کرده و به آنها در موقعیت های مختلف مکانی و زمانی دسترسی داشته باشند.

زمان عرضه گوشی پرچم دار جدید HTC به تأخیر افتاد

در حالیکه در سال های اخیر HTC از بازار گوشی های پرچم دار به نوعی حذف شده است، اما این شرکت به فعالیت خود در این زمینه با عرضه گوشی های Wildfire به بازارِ برخی کشورها مانند تایوان و هند ادامه داده است. HTC هیچ گاه در رابطه با برنامه های خود برای عرضه گوشی پرچم دار جدید خود به بازارهای جهانی توضیحی نداده است. پس این احتمال وجود دارد که این گوشی اصلاً در خارج از مرزهای تایوان (و نهایتاً چین) در دسترس قرار نگیرد.

دلیل اینکه در چهار سال گذشته فعالیت HTC برای تولید گوشی های هوشمند کمتر از قبل شده، این است که این شرکت بخش عمده ای از بیزینس خود در این زمینه را در سال 2018 به گوگل فروخت. در معامله ای که به ارزش 1.1 میلیارد دلار بین HTC و گوگل انجام شد، تمام کارکنان این شرکت زیر نظر گوگل به فعالیت می پردازند و تمام تصمیمات و استراتژی های اچ تی سی زیر نظر گوگل اتخاذ می شود.

زمان عرضه گوشی پرچم دار جدید HTC به تأخیر افتاد

کارشناسان معتقدند که حتی این احتمال وجود دارد که گوشی جدید HTC نه یک پرچم دار، بلکه صرفاً یک گوشی بالارده باشد. به این ترتیب ممکن است که از جدیدترین تراشه های کوالکوم یا مدیاتک در آن استفاده نشده باشد. به هر حال برای انتشار اخبار دقیق تر در این رابطه باید مدت زمان دیگری را نیز منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina