مطابق با گزارش هایی که در کشور کره منتشر شده، سامسونگ قصد دارد خانواده گلکسی S23 را در چهار مدل راهی بازار کند و گوشی S23 FE را نیز به این سری اضافه نماید. همچنین عنوان شده است که سامسونگ قصد دارد تا در مرحله اول، تعداد 31 میلیون نسخه از سری گلکسی S23 را تولید و راهی بازار کند. مطابق با انتظارها جانشین گوشی Galaxy S22 Ultra در این سری، Galaxy S23 Ultra خواهد بود.

سامسونگ خانواده گوشی های سری S23 را در چهار مدل و در تعداد 31 میلیون نسخه تولید می کند! گوشی S23 FE نیز در راه است!

طرفداران گوشی های Fan Edition سامسونگ می توانند امیدوار باشند که گوشی گلکسی S23 FE را در آینده ای نزدیک خریداری کنند! همان طور که می دانید، تولید گوشی گلکسی S22 FE کنسل شد تا قطعات آن در ساخت مدل رده بالاتر و سودآورتر S22 Ultra استفاده شود. به نظر می رسد که امسال قطعات مورد نیاز خود را با مدیریت بهتری تأمین کرده و به همین دلیل ناچار به حذف یکی از مدل های گوشی های سری جدید خود نخواهد بود. به این ترتیب سامسونگ مشکلی برای تولید مدل S23 FE ندارد.

وب سایت The Elec در این رابطه گزارش می دهد که فروش باورنکردنی گلکسی S22 اولترا باعث شد که جای خالی مدل S22 FE در بازار حس نشود؛ اما این بار سامسونگ با ارائه سری S23 فروش فوق العاده در تمام بازارها را هدف گرفته و صرفاً به فروش نسخه پرچم دار این سری دل نبسته است!

سامسونگ خانواده گوشی های سری S23 را در چهار مدل و در تعداد 31 میلیون نسخه تولید می کند! گوشی S23 FE نیز در راه است!

بد نیست بدانید که گلکسی S22 اولترا رکورد فروش سری Note را شکست و حدود 10 میلیون نسخه به فروش رفته و سامسونگ امید دارد که گوشی جایگزین آن، نسخه S23 اولترا، نیز به فروشی در همین حدود دست پیدا کند. بر همین اساس، این شرکت کره ای در مرحله نخست حدود 13 میلیون نسخه از این گوشی را راهی بازار می کند. مطابق با گزارش های معتبر، سامسونگ قصد دارد تا 6.5 میلیون نسخه از گوشی گلکسی S23 پلاس و 8.5 میلیون نسخه از گوشی استاندارد گلکسی S23 را نیز آماده ورود به بازار کند. به این تعداد، 3 میلیون نسخه از گوشی گلکسی S23 FE را نیز اضافه کنید. به این ترتیب شاهد ورود 31 میلیون نسخه از گوشی های خانواده S23 به بازار خواهیم بود!

سامسونگ خانواده گوشی های سری S23 را در چهار مدل و در تعداد 31 میلیون نسخه تولید می کند! گوشی S23 FE نیز در راه است!

اما گویا اپل نیز قصد دارد تا بین 90 تا 100 میلیون نسخه از سری آیفون 14 را در مرحله نخست راهی بازار کند! به این ترتیب به نظر می رسد که سامسونگ رویکرد محتاطانه تری را در این زمینه در پیش گرفته است. چرا که در آمارهای اخیر، فروش گوشی هوشمند در دنیا با افت مواجه شده و تولید انبوه گوشی های جدید می تواند کار پر ریسکی باشد. به خصوص اینکه کارشناسان سامسونگ برآورد کرده اند که تعداد فروش نسخه های مختلف سری گلکسی S23 بین 35 تا 40 میلیون نسخه خواهد بود و به همین دلیل سامسونگ ترجیح داده تا در مرحله نخست، تعداد محدودتری از این گوشی ها را راهی بازار کند. در طرف مقابل به نظر می رسد که اپل از فروش پرچم داران جدید خود مطمئن است و بدون در نظر گرفتن بحران های اقتصادی جهانی و افت فروش گوشی، قصد دارد تا از همان ابتدا سری آیفون 14 را در تعداد انبوه روانه بازار کند. باید منتظر باشیم و ببینیم که رویکرد کدام یک از این دو غول صنعت گوشی سازی منطقی تر بوده است!

منبع: notebookcheck.net