به نظر می رسد که دیگر نباید برای عرضه کارت گرافیک جدید انویدیا RTX 3090 Ti زمان زیادی منتظر بمانیم! مطابق با گزارش هایی که منتشر شده، جدیدترین مدل از کارت گرافیک های انویدیا در اواخر ماه مارچ 2022 (29 مارچ) به بازار عرضه خواهد شد و کاربران می توانند نسبت به سفارش آن اقدام نمایند.

کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA RTX 3090 Ti به زودی راهی بازار می شود

این اطلاعات توسط وب سایت Videocardz ارائه شده است. برخی از جزئیات این اخبار در حال حاضر از دسترس خارج و از روی ورودی سایت مرجع حذف شده اند. اما همان مقدار اطلاعاتی که باقی مانده نشان می دهد که کارت گرافیک RTX 3090 Ti در تاریخ 29 مارچ 2022 در دسترس قرار خواهد گرفت.

مطابق با جزئیاتی که به صورت رسمی توسط انویدیا یا به صوت غیر رسمی در وب سایت های دیگر منتشر شده، کارت گرافیک RTX 3090 Ti به 10752 هسته CUDA مجهز خواهد بود. همچنین این پردازنده گرافیکی دارای 24 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6X و سرعت حافظه 21 گیگابیت در ثانیه خواهد بود! همان طور که از یک کارت گرافیک مدل Ti انتظار می رود، مشخصات فنی این کارت گرافیک نیز باید شباهت زیادی با مدل RTX 3090 داشته باشد یا از آن فراتر رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید چند هفته ای منتظر بمانیم!

کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA RTX 3090 Ti به زودی راهی بازار می شود

با یک نگاه مختصر به مشخصات فنی کارت گرافیک RTX 3090 Ti می توان متوجه قدرت بالای آن شد! به طوری که از همین حالا نیز می توان آن را جزء بهترین کارت گرافیک های سال دسته بندی کرد! این کارت گرافیک برای راه اندازی سیستم های گیمینگ قدرتمند از بهترین گزینه ها خواهد بود. همچنین برای رندرهای سنگین، ادیت و طراحی عکس و ویدئو و ماینینگ نیز می توان بر روی آن با اطمینان کامل حساب باز کرد. اما معمولاً قطعات رده بالا، قیمت های بالایی نیز دارند و شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که این کارت گرافیک با چنین مشخصاتی با چه قیمتی راهی بازار خواهد شد؟ در حال حاضر اطلاعات موثقی در رابطه با قیمت کارت گرافیک NVIDIA RTX 3090 Ti اعلام نشده است. اما با نگاهی به قیمت کارت گرافیک های رقیب این مدل، می توان پیش بینی کرد که این پردازنده گرافیکی در خرده فروشی ها با قیمتی حدود 2000 دلار در دسترس قرار گیرد.

کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA RTX 3090 Ti به زودی راهی بازار می شود

با وجود اینکه اخبار منتشر شده در رابطه با زمان عرضه کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا معتبر و قابل اعتماد به نظر می رسد، اما امکان تغییر هر برنامه از پیش اعلام شده ای وجود دارد! به عنوان مثال چند ماه پیش اعلام شده بود که انویدیا کارت گرافیک RTX 3090 Ti را در ماه ژانویه 2022 عرضه خواهد کرد. اما بنا به دلایلی که توضیحی در رابطه با آنها ارائه نشد، این کارت گرافیک با حدود 2 ماه تأخیر راهی بازار خواهد شد. به هر حال به زودی شاهد رونمایی از یکی از قدرتمند ترین کارت گرافیک های انویدیا خواهیم بود و این خبری هیجان انگیز برای گیمرها و فعالان در صنعت گرافیک و طراحی به شمار می آید!

منبع: windowscentral