هواوی به تازگی گوشی های سری Mate 50 خود را طی یک مراسم معرفی کرده است. در حاشیه این مراسم، این شرکت چینی از گوشی Nova 10z نیز رونمایی کرده که برای عرضه در بازارهای چین آماده شده است. این خبر درست چند روز پس از عرضه جهانی گوشی Nova 10 منتشر شده است. هنوز مشخص نیست که آیا گوشی Nova 10z نیز در کشوری به جز چین در دسترس قرار خواهد گرفت یا نه. به هر حال بیایید به مشخصات این گوشی جدید نگاهی بیندازیم.

از گوشی هواوی Nova 10z با نمایشگر فول اچ دی پلاس و دوربین سه گانه 64MP رونمایی شد

مشخصات فنی گوشی هواوی نووا 10z

صفحه نمایش گوشی هواوی نووا 10z از نوع ال سی دی است و سایز آن 6.6 اینچ اعلام شده است. صفحه نمایش این گوشی توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن فول اچ دی پلاس (معادل با 1080x2400 پیکسل) را دارد و تراکم پیکسلی 399 پیکسل به ازای هر اینچ را به ارمغان می آورد. دوربین سلفی این گوشی به صورت پانچ هول و در قسمت مرکزی بالای صفحه نمایش آن طراحی شده است. لازم به ذکر است که حسگر اثر انگشت گوشی هواوی نووا 10z در کناره سمت راست بدنه آن قرار دارد و با دکمه پاور ادغام شده است.

مشخصات فنی گوشی هواوی نووا 10z

پردازنده به کار رفته در گوشی هواوی نووا 10z هشت هسته ای است. این تنها چیزی است که در رابطه با تراشه این گوشی می دانیم و هنوز اطلاعات دیگری در رابطه با مدل دقیق این تراشه در دسترس قرار نگرفته است. پیکربندی حافظه گوشی جدید هواوی نیز به صورت 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اعلام شده است. توجه داشته باشید که این گوشی از کارت حافظه های جانبی پشتیبانی نمی کند.

یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی گوشی هواوی نووا 10z را برعهده دارد. این باتری می تواند با سرعت حداکثر 40 وات به صورت فست، شارژ شود. همچنین باید بگوییم که سیستم عامل این گوشی، HarmonyOS 2.0 است.

طرفداران عکاسی با گوشی می توانند بر روی دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی هواوی نووا 10z با فاصله کانونی f/1.9 حساب باز کنند! یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسل و یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسل، دوربین اصلی این گوشی را همراهی می کنند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسل این گوشی نیز به شما اجازه ثبت سلفی های با کیفیت و به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی را می دهد.

از گوشی هواوی Nova 10z با نمایشگر فول اچ دی پلاس و دوربین سه گانه 64MP رونمایی شد

سایر مشخصات گوشی هواوی نووا 10z شامل پشتیبانی از دو سیم کارت، وای فای، بلوتوث 5.1، پورت شارژ تایپ سی و جک 3.5 میلی متری صدا می شود. این مدل در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاوم بوده و دارای درجه حفاظتی IP52 است.

قیمت گوشی هواوی نووا 10z

این گوشی در دو نسخه با پیکربندی حافظه 8GB+128GB و 8GB+256GB عرضه شده که قیمت آنها به ترتیب برابر با 245 و 280 دلار است. این گوشی ها هم اکنون در کشور چین برای خرید در دسترس قرار گرفته اند و با رنگ های مشکی، نقره ای و سبز به خریداران ارائه می شوند اما باید در مجموع منتظر باشیم و بیینیم که آیا این گوشی می تواند در کنار گوشی هایی مانند  Huawei Nova 10 Pro به فروش خوبی می رسد یا خیر؟

منبع: gizmochina