مانیتور گیمینگ بنکیو EX240N با زمان پاسخ دهی 4 میلی ثانیه (GtG) و پنل MOBIUZ VA معرفی شده است. این مانیتور گیمینگ جدید از نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز بهره می برد و رزولوشن 1080p را ارائه می دهد. همچنین این مانیتور از فناوری AMD FreeSync Premium پشتیبانی می کند و به دو اسپیکر 2.5 واتی مجهز است. مانیتور EX240N از سایز 23.8 اینچ برخوردار است و حداکثر میزان روشنایی آن 250nits اعلام شده است. ضمن اینکه نسبت کنتراست این مانیتور گیمینگ 3000:1 و محدوده پوشش دهی رنگ آن 72% NTSC است.

بنکیو از مانیتور گیمینگ EX240N با نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز رونمایی کرد

زمان پاسخ دهی MPRT فوق العاده سریع 1 میلی ثانیه و نرخ نوسازی عالی 165 هرتز برای گیمرها جذابیت بالایی دارند و مشخصات کلیدی این مانیتور را تشکیل می دهند. سیستم اسپیکر دوگانه مانیتور گیمینگ بنکیو EX240N نیز عملکرد ایده آلی دارد اما حدود 40 وات از توان مصرفی مانیتور را به خود اختصاص می دهد. پس بهتر است تا به جای استفاده از اسپیکرهای داخلی، از طریق جک 3.5 میلی متری موجود بر روی بدنه مانیتور یک هدفون را به آن اتصال دهید. دیگر پورت های این مانیتور را HDMI 2.0 و DisplayPort 1.2 تشکیل می دهند. به این ترتیب مشکلی برای اتصال این مانیتور گیمینگ بنکیو به کنسول های بازی نخواهید داشت. البته برای دستیابی به بالاترین نرخ نوسازی این مانیتور (165 هرتز)، باید آن را از طریق پورت DisplayPort به یک کامپیوتر PC اتصال دهید.

بنکیو از مانیتور گیمینگ EX240N با نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز رونمایی کرد

بنکیو هنوز تاریخ عرضه مانیتور گیمینگ EX240N را مشخص نکرده است اما اعلام کرده که قیمت آن در فروشگاه های خرده فروشی حدود 200 دلار خواهد بود. حالت اختصاصی FPS، سازگاری با فناوری AMD FreeSync Premium و تکنولوژی Motion Blur Reduction سایر ویژگی های این مانیتور با کیفیت و حرفه ای بنکیو را تشکیل می دهند. بنکیو یک مدل جایگزین را نیز برای این مانیتور عرضه می کند که EX240 نام دارد. این مدل از قابلیت هایی مانند تنظیم ارتفاع پایه تا 10 سانتی متر برخوردار است و حدود 240 دلار قیمت خواهد داشت. مدل EX240 به یک پورت HDMI اضافی هم مجهز است و از قابلیت چرخش افقی بهره می برد.

بنکیو اعلام کرده است که مانیتور EX240N به منظور ارتقای تجربه گیمینگ طراحی شده و رنگ هایی واقعی و طبیعی را به نمایش می گذارد. این مانیتور توانایی دستیابی به بالاترین کیفیت تصویری را که باب میل گیمرهاست، دارد و تمام انتظارت گیمرهای حرفه ای را برآورده می کند. زمان پاسخ دهی سریع و نمایش تصاویر بدون کوچکترین مات شدگی یکی از نقاط قوت این مانیتور گیمینگ جدید بنکیو به شمار می آید. از لحاظ طراحی نیز بنکیو سعی کرده تا با کاهش ضخامت قاب های اطراف صفحه نمایش (در سه جهت)، ظاهری مدرن و جذاب به مانیتور EX240N ببخشد و مرز میان تصاویر بازی با دنیای واقعی را به حداقل میزان ممکن برساند.

بنکیو از مانیتور گیمینگ EX240N با نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز رونمایی کرد

همان طور که اشاره شد، هنوز برنامه بنکیو در رابطه با تاریخ عرضه این مانیتور گیمینگ با رفرش ریت سریع مشخص نیست و اعلام نشده که آیا این مانیتور به بازارهای جهانی نیز عرضه می شود یا خیر. اخبار تکمیلی را در آینده از وب سایت ایده برتر پارسیان دنبال کنید.

منبع: gizmochina