مطابق با گزارشی که بر روی وب سایت TechPowerUp منتشر شده، شرکت Biostar یک مادربرد جدید را با نام X670E Valkyrie طی مراسم کامپیوتکس 2022 معرفی کرده است. این مدل جدید یکی از اولین مادربردهای بایوستار است که به سوکت مدرن AMD AM5 مجهز است و در آن از چیپست پرچم دار X670E شرکت AMD استفاده شده است. به این ترتیب این مادربرد از پردازنده های نسل آینده Ryzen 7000 پشتیبانی می کند. همچنین این مدل با استاندارد PCIe 5.0 سازگار است و امکان نصب به روز ترین کارت گرافیک ها و حافظه های ذخیره سازی بر روی آن وجود دارد.

شرکت بایوستار طی رویداد کامپیوتکس، مادربرد پرچم دار X670E Valkyrie را معرفی کرد

اگر به سابقه تاریخی محصولات بایوستار نگاه کنیم، می توانیم انتظار داشته باشیم که مادربرد پرچم دار جدید این شرکت برای پلتفرم سری AMD 600 طراحی شده است. چرا که نام Valkyrie برای سال ها است که برای مادربردهای پرچم دار بایواستار (شامل نسخه های اینتل مانند Z690 Valkyrie) مورد استفاده قرار گرفته است.

از لحاظ طراحی ظاهری، مادربرد X670E Valkyrie از نسل های قبلی خود فاصله زیادی گرفته است و دیگر شاهد به کار رفتن لوگوی دو بال (که در نسخه های قبلی جزء اصلی طراحی آنها بود) در آن نیستیم. در عوض، بایوستار یک طراحی ساده تر را انتخاب کرده که در آن هیچ لوگویی دیده نمی شود همچنین در طراحی این مادربرد از زیبایی شناسی خطوط کج استفاده شده که در رنگ های مشکی، خاکستری، نقره ای، بنفش و زرد به کار رفته اند.

شرکت بایوستار طی رویداد کامپیوتکس، مادربرد پرچم دار X670E Valkyrie را معرفی کرد

ما هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با طراحی سیستم توزیع برق این مادربرد نداریم اما انتظار می رود که از یک سیستم VRM جدید و مدرن در آن استفاده شده باشد. لازم به ذکر است که این مادربرد از حافظه های رم DDR5 از نوع DIMM و با سرعت حداکثر 5600 MT/s پشتیبانی می کند.

در رابطه با ارتباطات PCIe، مادربرد Valkyrie به دو اسلات PCIe 5.0 x16 و یک اسلات PCIe 4.0 x16 مجهز است. پس امکان بیش از یک کارت گرافیک بر روی آن وجود دارد. همچنین این مادربرد به منظور نصب حافظه های SSD، به چهار اسلات M.2 مجهز شده است. ضمن اینکه یک اسلات M.2 پنجم نیز برای نصب ماژول وای فای بر روی آن در نظر گرفته شده است. بایوستار در رابطه با نسخه PCIe این اسلات ها به صورت تکی اشاره نکرده است؛ اما باید بگوییم که چیپست AMD X670E حداقل به یک اسلات M.2 نسل 5 نیاز دارد. سایر این اسلات ها نیز حداقل از نسل 4 پشتیبانی خواهند کرد.

شرکت بایوستار طی رویداد کامپیوتکس، مادربرد پرچم دار X670E Valkyrie را معرفی کرد

در رابطه با پورت های ورودی و خروجی، بر روی این مادربرد یک پورت DisplayPort و یک پورت HDMI به عنوان خروجی تصویر در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه پردازنده های رایزن 7000 از پردازنده گرافیک RDNA2 برخوردارند، این پورت ها برای کاربران فوق العاده کاربردی خواهند بود. مادربرد X670E Valkyrie بایوستار دارای شش پورت SATA3 برای نصب هارددیسک یا حافظه های SSD با سایز 2.5/3.5 اینچ نیز هست.

پورت های USB این مادربرد نیز شامل دو پورت USB 3.2 Gen 2x2 با سرعت 20 گیگابیت در ثانیه می شود. مجهز بودن به کارت صدای Realtek و پورت اترنت 2.5 گیگابیتی سایر مشخصات این مادربرد را تشکیل می دهند. برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با مادربرد بایوستار X670E Valkyrie باید تا زمان معرفی رسمی آن بر روی وب سایت بایوستار منتظر بمانیم.

منبع: tomshardware