شرکت Corsair از لپ تاپ جدید خود با نام Voyager a1600 برای طرفداران AMD رونمایی کرد. این لپ تاپ که به طور اختصاصی برای استریمینگ طراحی شده، از پردازنده های سری 6000 رایزن AMD قدرت می گیرد و در آن از کارت گرافیک های Radeon RX 6800M استفاده شده است. نکته قابل توجه در رابطه با این لپ تاپ، مجهز بودن به یک ردیف کلید اضافی با نام “S-Keys” است که امکانات متعددی را در اختیار استریمرها قرار می دهد.

لپ تاپ جدید Corsair Voyager a1600 به کلیدهای قابل برنامه ریزی با طراحی خاص بر روی کیبورد خود مجهز است

صفحه نمایش لپ تاپ Corsair Voyager a1600 دارای سایز 16 اینچ است و از رزولوشنQHD (2560x1600) بهره می برد. در این صفحه نمایش از پنل IPS استفاده شده که قادر به ارائه رفرش ریت فوق العاده 240 هرتز است! همچنین صفحه نمایش این لپ تاپ از فناوری AMD FreeSync Premium پشتیبانی می کند و بهترین تعامل را با کارت گرافیک های رادئون به ارمغان می آورد.

مشخصات فنی لپ تاپ Voyager a1600 به گونه ای است که به راحتی می توان آن را در زمره بهترین لپ تاپ های گیمینگ جای داد؛ با این وجود Corsair یک سری قابلیت های منحصر به فرد به این لپ تاپ اضافه کرده که آن را به انتخابی ایده آل برای استریمرها تبدیل کرده است.

لپ تاپ جدید Corsair Voyager a1600 به کلیدهای قابل برنامه ریزی با طراحی خاص بر روی کیبورد خود مجهز است

در بالای کیبورد این لپ تاپ، یک ردیف از کلیدهای S-Keys دیده می شود که شباهت زیادی به کیبورد خارجی Elgato Stream Deck دارد. این کلیدها قابل برنامه ریزی هستند و به کاربران اجازه می دهند تا شورت کات های اختصاصی خود را برای استریم ایجاد کنند. همچنین این لپ تاپ به وب کم 1080p FHD و آرایه ای متشکل از چهار میکروفون با قابلیت حذف نویز محیطی مجهز است که بهترین کیفیت عملکرد را در هنگام استریم به ارمغان می آورند.

یکی از مدیران رده بالای AMD در این رابطه اعلام کرده است: «ما از همکاری با Corsair برای تولید اولین لپ تاپ Voyager با طراحی اختصاصی AMD Advantage فوق العاده هیجان زده ایم! این لپ تاپ اولین دستگاه قابل حمل است که به طور اختصاصی برای استریمینگ طراحی شده و در آن از تکنولوژی های هوشمند AMD مانند SmartShift MAX بهره برده شده است. کاربران می توانند از امکانات این لپ تاپ برای گیمینگ، استریمینگ یا تولید محتوای خلاقانه استفاده کنند».

لپ تاپ جدید Corsair Voyager a1600 به کلیدهای قابل برنامه ریزی با طراحی خاص بر روی کیبورد خود مجهز است

لازم به ذکر است که لپ تاپ Voyager a1600 در دو نسخه مجهز به پردازنده AMD Ryzen 7 6800HS و پردازنده AMD Ryzen 9 6900HS عرضه می شود. علاوه بر سخت افزار قدرتمند، این لپ تاپ از فناوری های هوشمند AMD همانند AMD Smart Access نیز بهره می برد. این لپ تاپ بدنه باریکی دارد و Corsair آن را به گونه ای طراحی کرده تا هوا به خوبی در آن جریان یابد و قطعات داخلی آن در اثر افزایش دما آسیب نبینند.

Corsair هنوز تاریخ عرضه لپ تاپ Voyager a1600 را به صورت رسمی اعلام نکرده است. اما قیمت نسخه های مختلف این لپ تاپ، 2700 دلار و 3000 دلار عنوان شده است.

منبع: windowscentral