به نظر می رسد که سامسونگ برای عرضه نسل بعدی تراشه های اگزینوس به بازار کاملاً آماده است! این تراشه جدید به پردازنده گرافیکی قدرت گرفته از AMD مجهز است و بسیاری منتظر رونمایی از آن هستند! اکنون این غول کره ای دنیای تکنولوژی اعلام کرده است که از تراشه جایگزین Exynos 2100 در روزهای ابتدایی سال 2022 و ظرف هفته آینده رونمایی خواهد کرد.

تراشه جدید اگزینوس سامسونگ (قدرت گرفته از تکنولوژی های AMD) چه زمانی عرضه می شود؟

سامسونگ طی یک توئیت تأیید کرده است که قصد دارد تا در تاریخ 11 ژانویه 2022 (21 دی 1400) مراسمی برگزار کند و در آن نسل جدید تراشه های اگزینوس را معرفی نماید. در این تراشه از کارت گرافیک ساخته شده بر مبنای تکنولوژی RDNA 2 شرکت AMD استفاده شده است. به زبان ساده باید گفت که تکنولوژی RDNA 2 ای ام دی همان تکنولوژی ای است که از آن در نسل جدید کنسول های بازی مانند ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 استفاده شده است! همچنین AMD از این تکنولوژی در کارت گرافیک های قدرتمند رادئون RX 6000 نیز بهره برده است!

در اوایل سال 2021 بود که AMD اعلام کرد که قصد دارد تا معماری RDNA 2 را به تجهیزات سیار و قابل حمل بیاورد. البته چیزی که واضح است این است که این تکنولوژی سبب ارتقای کیفیت گرافیکی گوشی های سامسونگ به اندازه کنسول های ویدئو گیم نخواهد شد. با این وجود سامسونگ به هواداران خود وعده داده است که تراشه جدید آن امکانات جذاب و هیجان انگیزی مانند ray tracing و نرخ متغیر shading را به گوشی های هوشمند خواهد آورد! به این ترتیب پیش بینی می شود که گوشی های آینده سامسونگ از لحاظ کیفیت عملکرد گیمینگ ارتقای چشمگیری پیدا کند.

تراشه جدید اگزینوس سامسونگ (قدرت گرفته از تکنولوژی های AMD) چه زمانی عرضه می شود؟

همکاری AMD در ساخت پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس سامسونگ چیز سورپرایزکننده ای نیست. در سال 2019 بود که سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد از گرافیک های رادئون در پردازنده های موبایل خود استفاده کند و با AMD همکاری نماید.

در توئیتی که سامسونگ منتشر کرده، مستقیماً به نام تراشه جدید اشاره نشده است. اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این تراشه با نام Exynos 2200 راهی بازار خواهد بود. همچنین انتظار می رود که سامسونگ از این تراشه در پرچم دار سال 2022 خود، سری Galaxy S22، استفاده نمایید. البته به احتمال زیاد این تراشه در نسخه های جهانی این سری از گوشی ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در نسخه های قابل عرضه در بازار ایالات متحده، از تراشه کوالکوم Snapdragon 8 Gen 1 استفاده خواهد شد.

تراشه جدید اگزینوس سامسونگ (قدرت گرفته از تکنولوژی های AMD) چه زمانی عرضه می شود؟

همکاری سامسونگ و AMD در ساعت تراشه اگزینوس به منزله این است که سامسونگ قصد دارد تا به طور جدی وارد رقابت با کوالکوم و اپل در بازار چیپست شود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا اگزینوس 2200 می تواند تراشه های اسنپ دراگون کوالکوم و تراشه های موبایل اپل را به چالش بکشد یا خیر. همچنین به نظر می رسد که سامسونگ با اعلام این خبر از همین حالا تبلیغات برای سری جدید گوشی های گلکسی S22 را آغاز کرده است!

منبع: androidcentral