به نظر می رسد که بالاخره از شر شایعات و اخبار نامعتبر در رابطه با ساعت هوشمند گوگل خلاص شده ایم! چرا که گوگل در رویداد I/O 2022 از Pixel Watch به صورت رسمی رونمایی کرده و این ساعت هوشمند رده بالا و پرچم دار را به جهانیان معرفی کرده است! این غول دنیای تکنولوژی همچنین آپدیت های نرم افزاری جدیدی برای سیستم عامل پوشیدنی Wear OS ارائه داده و اعلام کرده که در آینده قصد دارد تا تکنولوژی ها و قابلیت های خود در این زمینه را با شرکت Fitbit ادغام کند.

سرانجام گوگل اولین ساعت هوشمند پرچم دار خود را معرفی کرد: Google Pixel Watch!

هر آنچه درباره Google Pixel Watch می دانیم!

پس از چند سال انتظار و خواندن اخبار نا معتبر، سرانجام می توانیم تا به عکس های واقعی و رسمی Google Pixel Watch نگاهی بیندازیم! متأسفانه علاقه مندان به این ساعت هوشمند باید کمی منتظر بمانند تا بتوانند آن را به مچ دست خود ببندند! چرا که گوگل اعلام کرده که ساعت هوشمند Google Pixel Watch در پاییز امسال و هم زمان با عرضه گوشی Google Pixel 7 راهی بازار خواهد شد.

هر آنچه درباره Google Pixel Watch می دانیم!

صفحه نمایش دایره ای اختصاصی!

اولین پرچم دار گوگل در بازار ساعت های هوشمند به صفحه نمایش دایره ای همراه با قاب قابل چرخش مجهز خواهد بود. گوگل این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده تا متناسب با سلیقه خود بند پیکسل واچ را عوض کنند. بسیاری از طرفداران گوگل امیدوار بودند که پیکسل واچ دارای صفحه نمایش مستطیلی باشد! چرا که صفحه نمایش گرد پیش از این در محصولات سامسونگ، Mobvoi و دیگر برندها هم به کار رفته بود و اکنون شاهد همان زبان طراحی در پرچم دار گوگل نیز هستیم.

سیستم عامل Wear OS و قابلیت های گوگل

گوگل در Pixel Watch از سیستم عامل Wear OS استفاده کرده و ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کرده است. این ساعت هوشمند به دستیار صوتی Google Assistant و اپلیکیشن Google Home مجهز است و در آن از یک اپلیکیشن جدید به نام Google Wallet رونمایی شده است. این اپلیکیشن به کاربران امکان پرداخت و همچنین ذخیره کارت های مختلف مانند کارت دانشجویی، کارت واکسن، گواهینامه و... را می دهد. از آنجا که این ساعت هوشمند از نوع LTE است، کاربران برای استفاده از قابلیت های اپلیکیشن کیف پول نیازی به اتصال آن به گوشی نخواهند داشت. البته توجه داشته باشید که قابلیت ذخیره گواهینامه در اپلیکیشن Google Wallet تا اواخر سال جاری میلادی وجود نخواهد داشت.

سیستم عامل Wear OS و قابلیت های گوگل

ادغام با Fitbit

شاید جذاب ترین بخش این ماجرا، وعده های گوگل در رابطه با ادغام با Fitbit باشد! خرید Fitbit توسط گوگل می تواند چشم انداز وسیع تر و آینده ای روشن تری را برای این کمپانی در بازار ساعت های هوشمند به ارمغان آورد. به هر حال استفاده از فناوری های Fitbit در Google Pixel Watch می تواند به خاص تر شدن آن کمک کند! به خصوص سنسورهای بررسی ضربان قلب، مانیتورینگ پیشرفته خواب و برنامه های تمرینی و فیتنس می تواند در پیشرفته ترین حالت خود در این ساعت هوشمند گوگل مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: androidauthority