شرکت Nothing بالاخره پس از تبلیغات پر سروصدایی که به راه انداخته بود، از گوشی Phone (1) خود رونمایی کرد! با وجود اینکه این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که فقط از طریق دعوتنامه امکان خرید این گوشی وجود دارد، اما اکنون چنین چیزی مطرح نیست و بدون کد دعوتنامه نیز می توان آن را خریداری کرد. خوشبختانه Nothing مشخصات فنی گوشی Phone (1) خود را در دسترس قرار داده و اکنون می توانیم نگاه دقیق تری به آن بیاندازیم! با ما همراه باشید.

گوشی Nothing Phone (1) سرانجام پس از تبلیغات زیاد در دسترس قرار گرفت!

گوشی Nothing Phone (1) از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون +778G قدرت می گیرد و در آن از 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 استفاده شده است. همچنین این گوشی از لحاظ حافظه داخلی، در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده است. لازم به ذکر است که حافظه ذخیره سازی این گوشی از نوع UFS 3.1 است و امکان ارتقای ظرفیت آن وجود ندارد.

اما صفحه نمایش گوشی Nothing Phone (1) نیز از نوع AMOLED است و 6.55 اینچ سایز دارد. مطابق با اعلام شرکت ناتینگ، صفحه نمایش گوشی Phone (1) رزولوشن 2400x1080 پیکسل را ارائه می دهد و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بهره می برد. همچنین میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی در حالت استاندارد برابر با 500 nits و در حالت حداکثر روشنایی برابر با 1200 nits است.

این گوشی دارای باتری با ظرفیتی معادل با 4500 میلی آمپر ساعت است و از فست شارژ با سیم با توان 33 وات و فناوری شارژ وایرلس Qi با توان 15 وات پشتیبانی می کند. ضمن اینکه امکان شارژ معکوس با توان 5 وات برای این گوشی در نظر گرفته شده و می توان از آن برای شارژ کردن گجت های کوچکتر استفاده کرد.

گوشی Nothing Phone (1) سرانجام پس از تبلیغات زیاد در دسترس قرار گرفت!

ساختار دوربین گوشی جدید Nothing دو گانه است. دوربین اصلی این گوشی به لنز 24 میلی متری سونی IMX766 مجهز است و از رزولوشن 50 مگاپیکسل بهره می برد. از جمله ویژگی های این دوربین می توان به لرزش گیر تصویر اپتیکال (OIS) و لرزش گیر الکترونیکی (EIS) اشاره کرد. دوربین دوم این گوشی نیز 50 مگاپیکسلی است و در آن از لنز سامسونگ JN1 استفاده شده است. این دوربین دارای زاویه دید 114 درجه است و امکان ارائه عملکرد ماکرو را هم دارد. دوربین جلوی این گوشی نیز به لنز سونی IMX471 مجهز است و 16 مگاپیکسل رزولوشن دارد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی Nothing Phone (1) با وزن 198 گرم و ابعاد 158.5x75.9x10.07 میلی متر عرضه شده است.
شرکت ناتینگ اعلام کرده است که گوشی Phone (1) تا سه سال آپدیت های سیستم عامل و تا 4 سال آپدیت های امنیتی را دریافت می کند. مطابق با انتظار، در این گوشی از رابط کاربری ‘Nothing OS’ استفاده شده که بر اساس اندروید 12 طراحی شده است. جالب اینجا است که هیچ نرم افزاری به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب نیست!

گوشی Nothing Phone (1) سرانجام پس از تبلیغات زیاد در دسترس قرار گرفت!

اما همان طور که اشاره شد، گوشی Nothing Phone (1) خارج از سیستم دعوتنامه ای ناتینگ هم در دسترس قرار گرفته است. به عنوان مثال در حال حاضر امکان خرید نسخه 8GB+128GB این گوشی با قیمت 299 یورو از وب سایت آمازون UK فراهم است. همچنین آمازون اعلام کرده است که به زودی امکان خرید نسخه 256GB این گوشی نیز فراهم می شود.

منبع: notebookcheck