مراسم Google I/O 2022 به تازگی برگزار شده است و در آن گوگل عادات همیشگی خود را کنار گذاشته است. در دو سال گذشته، گوگل در این مراسم هیچ گاه اقدام به معرفی گوشی هوشمند نمی کرد و بیشتر بر روی تکنولوژی های جدید نرم افزاری متمرکز بود. به طوری که آخرین گوشی ای که شاهد معرفی آن در مراسم I/O بودیم، گوشی Google Pixel 3a بوده است. اما امسال این رویه تغییر کرده است! گوگل طی مراسم I/O 2022 در تاریخ 11 ماه May، از گوشی گوگل پیکسل 6a رونمایی کرده است!

گوگل به صورت رسمی گوشی Pixel 6a را در مراسم Google I/O 2022 معرفی کرد

مطابق با آنچه که انتظار می رفت، گوشی Google Pixel 6a شباهت ظاهری زیادی به گوشی پیکسل 6 دارد. طراحی ظاهری کلی این دو گوشی کاملاً به هم شبیه هستند و در هر دوی آنها از صفحه نمایش تخت استفاده شده است. البته صفحه نمایش این گوشی 6.1 اینچ سایز دارد و کمی از نمایشگر گوشی پیکسل 6 کوچکتر است. همچنین صفحه نمایش گوشی Pixel 6a دارای نرخ تازه سازی تصویر تنها 60 هرتز است که امروزه اصلاً قابل توجه نیست! باید به این نکته هم اشاره شود که بر روی صفحه نمایش این گوشی از پوشش Gorilla Glass 3 استفاده شده است.

گوگل به صورت رسمی گوشی Pixel 6a را در مراسم Google I/O 2022 معرفی کرد

هدف گوگل از تولید گوشی Pixel 6a، کاهش قیمت نهایی آن نسبت به پیکسل 6 بوده است. در همین راستا گوگل برخی مشخصات گوشی Pixel 6a را نسبت به پیکسل 6 کاهش داده است. به عنوان مثال در این گوشی به جای استفاده از حافظه رم با ظرفیت 8 گیگابایت، از حافظه رم 6 گیگابایتی استفاده شده است. همچنین ظرفیت باتری آن از 4600 میلی آمپر ساعت به 4306 میلی آمپر ساعت تنزل داشته است. گوشی Pixel 6a دارای همان سنسورهای دوربین مدل قدیمی تر Pixel 5a است؛ در حالی که در گوشی پیکسل 6 شاهد ارتقای سنسورهای دوربین بودیم.

گوگل به صورت رسمی گوشی Pixel 6a را در مراسم Google I/O 2022 معرفی کرد

از این موارد که بگذریم، باید بگوییم که این گوشی جدید گوگل همانند گوشی های Pixel 6 و Pixel 6 Pro از تراشه Google Tensor قدرت می گیرد. این مورد می تواند یکی از نقاط قوت این گوشی باشد و عملکرد سریع و روان آن را تضمین کند. ضمن اینکه به لطف این تراشه، گوشی Pixel 6a سه آپدیت آینده سیستم عامل (تا اندروید 15) را دریافت خواهد کرد و آپدیت های امنیتی برای آن تا تابستان 2027 ارائه خواهد شد. این مورد نیز برای یک گوشی اقتصادی یک نقطه قوت به حساب می آید! لازم به ذکر است که این گوشی با سیستم عامل اندروید 12 عرضه می شود و آپدیت اندروید 13 را در فصل پاییز دریافت خواهد کرد.

گوگل اعلام کرده است که گوشی Pixel 6a در تاریخ 21 جولای برای پیش خرید توسط کاربران در دسترس قرار می گیرد. قیمت نسخه 128 گیگابایتی این گوشی 449 دلار اعلام شده است. ضمن اینکه این گوشی در تاریخ 28 جولای به صورت عمومی در فروشگاه های خرده فروشی در برخی از کشورهای اروپایی، آسیای شرقی، استرالیا و کشور ایالات متحده آمریکا قابل خرید خواهد بود.

منبع: androidauthority