جذابیت های مراسم WWDC 2022 همچنان برای طرفداران اپل ادامه دارد! به خصوص اینکه این شرکت عادت همیشگی خود را کنار گذاشته و علاوه بر معرفی دستاوردهای نرم افزاری خود در این مراسم، به معرفی دستگاه های جدید هم پرداخته است! بله، اپل طی این رویداد، از نسخه جدید MacBook Pro خود رونمایی کرده است!

اپل از MacBook Pro جدید خود در مراسم WWDC 2022 رونمایی کرد

این دستگاه جدید جایگزین مک بوک 13 اینچی فعلی که در آن از چیپ M1 استفاده شده است، می شود. از همین الان این دستگاه را در کنار MacBook Pro (2021) فعلی در سایزهای 14 و 16 اینچ، یکی از بهترین مک بوک های دنیا دانست! اپل در مک بوک پروی جدید، از تراشه قدرتمند M2 استفاده کرده که از آخرین فناوری های اپل سیلیکون در آن بهره برده شده است.

اپل از MacBook Pro جدید خود در مراسم WWDC 2022 رونمایی کرد

برای آگاهی از طراحی ظاهری مک بوک پروی جدید، کافی است تا شکل و شمایل مک بوک پرو مدل 2020 را به خاطر بیاورید! بخش بیرونی این دو دستگاه به یکدیگر شباهت دارند و حتی بر خلاف انتظارات، در مدل جدیدتر Touch Bar هم حفظ شده است.

اما MacBook Pro جدید در بخش سخت افزار داخلی با ارتقاهای چشمگیری مواجه شده است. مهم ترین این تغییرات، جایگزین شدن تراشه M1 با M2 است. تراشه M2 که از آن هم به تازگی در مراسم WWDC 2022 رونمایی شده، به پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای مجهز است و نسبت به نسل قبلی، فوق العاده سریع تر و قدرتمندتر شده است!

کاربران مک بوک پروی جدید می توانند از این دستگاه انتظار طول عمر باتری 20 ساعته را داشته باشند. همچنین این مک بوک پرو به حداکثر 24 گیگابایت حافظه رم مجهز است و در آن از ماژول ارتقای سرعت ProRes استفاده شده است.

اپل از MacBook Pro جدید خود در مراسم WWDC 2022 رونمایی کرد

کسانی که قصد خرید MacBook Pro جدید اپل را دارند، باید 1299 دلار بپردازند. اپل اعلام کرده است که این لپ تاپ از ماه آینده (جولای 2022) برای خرید در دسترس عموم قرار می گیرد. این دستگاه به همراه نسخه باز طراحی شده MacBook Air به بازار عرضه می گردد که در آن هم تراشه نسل جدید M2 مورد استفاده قرار گرفته است.

همان طور که اشاره شد، این مک بوک پروی جدید جایگزین نسخه 13 اینچی فعلی می شود؛ اما تمام ویژگی های رده بالای مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی را دارد. با این تفاوت که چیپست به کار رفته در آن M2 است! انتظار می رود که اپل دیگر نسخه های مک بوک پرو را نیز در آینده ای نه چندان دور با چیپست M2 به روز رسانی کند.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که تمام دستگاه های Mac جدید اپل که قرار است تا پایان سال به بازار عرضه شوند، به آخرین نسخه سیستم عامل macOS مجهز خواهند بود. این سیستم عامل که macOS Ventura نام دارد، در ماه های پایانی سال 2022 عرضه خواهد شد. شما می توانید جدیدترین اخبار منتشر شده در رابطه با مک بوک پروی جدید اپل را در بخش اخبار تکنولوژی وب سایت ایده برتر پارسیان دنبال کنید.

منبع: imore