شرکت OPPO تا به حال گوشی های هوشمند خود را (بدون احتساب گوشی های OnePlus) در آمریکا به فروش نرسانده است؛ اما این شرکت قصد دارد تا در عوض از پیشرفت های خود در زمینه واقعیت افزوده (AR) در این کشور رونمایی کند. در اخباری که به تازگی منتشر شده، اوپو قصد دارد تا طی رویداد World Expo USA 2022، دستگاه های OPPO Air Glass و OPPO AR Glass 2021 را به معرض نمایش بگذارد. این رویداد در روزهای اول تا سوم ژوئن در سانتا کلارای کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

شرکت OPPO عینک واقعیت افزوده خود را برای اولین بار در آمریکا رونمایی می کند

اوپو دستگاه Air Glass خود را در دسامبر سال گذشته در چین معرفی کرد و آن را در اوایل سال جاری راهی بازار نمود. بر خلاف بسیاری از عینک های واقعیت افزوده، این دستگاه از طراحی شبیه به عینک یک چشمی برخوردار است و اطلاعات را از گوشی OPPO کاربر با میانگین روشنایی 1400 nits به نمایش می گذارد. این دستگاه از یک پروژکتور Spark Micro به اندازه دانه قهوه برای انعکاس محتوا بر روی لنز میکرو LED بهره می برد. همچنین در این دستگاه از تراشه اسنپ دراگون 4100 استفاده شده که می توان آن را بر روی بسیاری از گوشی های اندرویدی فعلی مشاهده کرد.

در طرف مقابل باید به نسل دوم OPPO AR Glass اشاره کنیم که در واقع یک عینک واقعیت افزوده رایج است. این دستگاه ابزارهایی مانند ترجمه زبان AR و تبدیل تصاویر به نسخه سه بعدی را در اختیار کاربر قرار می دهد و این تصاویر را در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد.

شرکت OPPO عینک واقعیت افزوده خود را برای اولین بار در آمریکا رونمایی می کند

برای استفاده از OPPO Air Glass یا AR Glass، شما باید یک گوشی هوشمند برند اوپو یا یک ساعت هوشمند این شرکت (به عنوان مثال OPPO Watch 2) نیز داشته باشید. این در حالی است که همان طور که اشاره کردیم، محصولات این شرکت چینی در آمریکا به فروش نمی رسد. پس می توان هداف این شرکت از حضور در رویداد مربوط به AR در آمریکا را جلب توجه شرکت های اروپایی برای راهیابی به بازارهای این کشورها دانست.

این خبر همچنین می تواند حاکی از این باشد که OPPO قصد دارد تا محصولات خود را به صورت رسمی (نه از طریق برند وان پلاس به عنوان یک میانجی!) به بازارهای آمریکا وارد کند! یا می تواند به این معنی باشد که دستگاه های AR اوپو که قرار است در بازارهای جهانی به فروش برسند، نیازی به گوشی های این شرکت ندارند و اوپو در حال حاضر فقط در حال نمایش نمونه های اولیه آنها است.

شرکت OPPO عینک واقعیت افزوده خود را برای اولین بار در آمریکا رونمایی می کند

OPPO به Snapdragon Spaces وابسته است؛ یک پلتفرم XR با پشتوانه کوالکوم که به سخت افزارهای اسنپ دراگون متکی است. در تئوری، اوپو قصد دارد مطمئن شود که عینک های واقعیت افزوده آن در آینده بر روی تمامی گوشی های اندرویدی قابل استفاده است، نه فقط گوشی های تولید شده توسط شرکت خودش.
مدیر بخش تکنولوژی XR اوپو در این رابطه گفته است: «به اعتقاد ما AR می تواند برای خلق یک دنیای دیجیتال جدید کاملاً مبتنی بر دنیای حقیقی مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع نیروی محرکه ما برای تحقیق و سرمایه گذاری در تکنولوژی های مربوط به AR است. در همین راستا برنامه های زیادی برای توسعه این تکنولوژی ها، اپلیکیشن های وابسته به آنها، رابط های کاربری و اکوسیستم های آنها داریم».

این طور که به نظر می رسد، باید منتظر خبرهای هیجان انگیزی از پیشرفت های OPPO در دنیای تکنولوژی های مربوط به حوزه واقعیت افزوده (AR) باشیم!

منبع: androidcentral