برند وان پلاس اولین گوشی از سری گوشی های Nord خود در سال 2022 را به بازار عرضه خواهد کرد. این گوشی که Nord CE 2 5G نام دارد، یک گوشی موبایل میان رده از سری Nord به شمار می آید. همچنین این شرکت دو تلویزیون جدید هوشمند را نیز راهی بازار تلویزیون های اقتصادی کرده است.

گوشی OnePlus Nord CE 2 5G با تراشه 6 نانومتری Dimensity 900 عرضه خواهد شد

مطابق با شایعات مطرح شده، گوشی جدید وان پلاس Nord CE 2 5G براساس OPPO Reno 7 SE 5G طراحی شده است. با وجود اینکه این دو گوشی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند، اما چند تقاوت کلیدی بین آنها وجود دارد. در این بخش برخی مشخصات این گوشی را با یکدیگر مرور می کنیم.

گوشی Nord CE 2 5G به صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED مجهز است. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن FHD+ است و از نرخ تازه سازی 90 هرتز بهره می برد. در داخل این گوشی نیز از تراشه مدیاتک Dimensity 900، هشت گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 استفاده شده است.

گوشی OnePlus Nord CE 2 5G با تراشه 6 نانومتری Dimensity 900 عرضه خواهد شد

پنل پشتی این گوشی محل قرارگیری دوربین سه گانه آن است که شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می شود. همچنین در این گوشی از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که از فناوری فست شارژ 65 وات پشتیبانی می کند.

از دیگر ویژگی های گوشی OnePlus Nord CE 2 5G می توان به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، پشتیبانی از وای فای 6، مجهز بودن به بلوتوث 5.2 و جک هدفون 3.5 میلی متری اشاره کرد. متأسفانه وان پلاس این گوشی را با سیستم عامل OxygenOS 11 عرضه می کند که بر اساس اندروید 11 توسعه پیدا کرده است. این در حالی است که سیستم عامل OxygenOS 12 (توسعه یافته بر اساس اندروید 12) نیز عرضه شده است. لازم به ذکر است که این گوشی در تاریخ 22 فوریه 2022 راهی بازارهای کشور هندوستان می شود. همچنین این گوشی در تاریخ 10 مارچ در بازارهای کشورهای اروپایی در دسترس قرار خواهد گرفت.

همان طور که اشاره شد، وان پلاس از دو تلویزیون جدید نیز رونمایی کرده است. این تلویزیون ها که Y1S و Y1S Edge نام دارند، در سایزهای 32 و 43 اینچ عرضه خواهند شد. هر دوی این تلویزیون ها به سیستم عامل اندروید 11 مجهز هستند و از استانداردهای چندگانه HDR (شامل HDR10، HDR10+ و HLG) پشتیبانی می کنند.

گوشی OnePlus Nord CE 2 5G با تراشه 6 نانومتری Dimensity 900 عرضه خواهد شد

این تلویزیون ها از صدای Dolby Atmos و دستیار صوتی Google Assistant پشتیبانی می کنند. نسخه 32 اینچی این تلویزیون ها از رزولوشن HD و نسخه 43 اینچی آنها از رزولوشن Full HD برخوردارند. در تلویزیون OnePlus TV Y1S از اسپیکرهای استریوی 20 واتی و در تلویزیون OnePlus Y1S Edge از اسپیکرهای 24 واتی استفاده شده است. هر دوی این تلویزیون ها برای مصارف معمولی تعبیه شده اند و می توان از آنها در منازل، ادارات، شرکت ها، محیط های فروشگاهی، مطب پزشکان و... استفاده کرد.

منبع: androidcentral