لنوو اولین نسخه از لپ تاپ های X1 Nano را در رویداد CES 2021 رونمایی کرد. معرفی این لپ تاپ ها در قالب یک جمله بسیار ساده است: «این دستگاه ها نسخه کوچکتر لپ تاپ های اداری X1 Carbon هستند با این تفاوت که استفاده از آنها در مسافرت بسیار آسان تر است». اکنون لنوو از نسل دوم لپ تاپ های X1 Nano نیز در مراسم CES 2022 رونمایی کرده که نسبت به نسخه اولیه از برخی لحاظ ها ارتقا پیدا کرده است.

لپ تاپ فوق سبک لنوو ThinkPad X1 Nano Gen2 با تنها 970 گرم وزن معرفی شد

اولین و مهم ترین نکته در رابطه با لپ تاپ ThinkPad X1 Nano Gen2 پردازنده آن است. درست است که در این لپ تاپ از جدیدترین پردازنده های نسل 12 اینتل با معماری هسته P و E استفاده شده است، اما چیزی که مهم است «نوع» پردازنده است. در نسخه اولیه لپ تاپ X1 Nano از پردازنده نسل 11 اینتل Core i7-1160G7 (با توان حداکثر 15 وات) استفاده شده بود، در حالی که در نسخه جدید از پردازنده Core i7-1185G7 (با توان حداکثر 28 وات) بهره برده شده است.

لپ تاپ فوق سبک لنوو ThinkPad X1 Nano Gen2 با تنها 970 گرم وزن معرفی شد

نسل دوم لپ تاپ Nano X1 در نسخه دیگر با پردازنده 28 واتی Core i7-1280P نیز ارائه می شود که از لحاظ توان پردازشی قوی تر است. به دلیل اینکه در این لپتاپ از پردازنده های جدید استفاده شده، سیستم دفع حرارت آن نیز نسبت به نسخه اولیه ارتقا پیدا کرده است. لازم به ذکر است که پردازنده های به کار رفته در این لپ تاپ دارای گواهینامه های Intel Evo و vPro نیز هستند.

حافظه رم این سری از لپ تاپ ها از 16 گیگابایت حافظه LPDDR4X در نسخه اول به 32 گیگابایت حافظه LPDDR5 در نسخه دوم پرش داشته است! همچنین حافظه PCIe SSD این لپ تاپ ها از یک ترابایت به دو ترابایت ارتقا پیدا کرده است.

مشخصات صفحه نمایش لپ تاپ لنوو Nano X1 Gen 2 به نسخه اول این دستگاه شباهت زیادی دارد اما از برخی جهات ارتقا نیز پیدا کرده است. لنوو اعلام کرده است که صفحه نمایش 13 اینچی این لپ تاپ دارای نسبت تصویر 16:10، رزولوشن 2K و تکنولوژی دالبی ویژن است، اکنون به صورت لمسی نیز قابل سفارش است. در این صفحه نمایش جدید از تکنولوژی AOFT یا add on film touch استفاده شده که دقت لمسی آن را بدون اضافه کردن به وزن دستگاه افزایش داده است.

طبیعتاً از یک لپ تاپ کاری و اداری برای برگزاری جلسات تصویری استفاده می شود. به همین دلیل لپ تاپ جدید X1 Nano به یک نوار ابزار “communications bar” مجهز است که دوربین و میکروفون های دستگاه را مشخص می کنند. وب کم این لپ تاپ دارای رزولوشن فول اچ دی و سنسورهای جداگانه IR و RGB است و کیفیت تصویر ایده آلی را ارئه می دهد. همچنین در این لپ تاپ از تکنولوژی Dolby Voice استفاده شده که از هوش مصنوعی برای فیلتر صدای اصلی از نویزهای پس زمینه بهره می برد.

لپ تاپ فوق سبک لنوو ThinkPad X1 Nano Gen2 با تنها 970 گرم وزن معرفی شد

نکته جالب دیگر در رابطه با این لپ تاپ 970 گرمی این است که در ساخت آن از هیچ گونه پلاستیک استفاده نشده و بسته بندی آن از مواد بازیافتی تولید شده است. لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Nano Gen 2 در آوریل 2022 و با قیمت احتمالی 1659 دلار راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

منبع: windowscentral