ایسوس به تازگی چند مدل جدید از لپ تاپ های سری Zenbook را معرفی کرده و طرفداران خود را شگفت زده کرده است! در میان این لپ تاپ های جدید، نام لپ تاپ Zenbook Pro 16X OLED به چشم می خورد که می توان آن را قدرتمندترین لپ تاپی دانست که در خانواده Zenbook ایسوس عرضه شده است! این لپ تاپ که با مدل UX7602 معرفی شده، از سخت افزار قدرتمندی بهره می برد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. به نظر می رسد که طرفداران لپ تاپ های Zenbook ایسوس در هفته های پیش رو اخبار هیجان انگیزی زیادی را در رابطه با مدل های رفرش شده این مدل ها مشاهده خواهند کرد!

ایسوس از قدرتمندترین لپ تاپ سری Zenbook خود رونمایی کرد!

در این لپ تاپ از پردازنده 14 هسته ای Core i9-12900H از سری پردازنده های نسل 12 اینتل استفاده شده که فرکانس توربوی آن به 5.0 گیگاهرتز هم می رسد! همچنین این لپ تاپ به کارت گرافیک رده بالای NVIDIA GeForce RTX 3060 مجهز است و از درایورهای NVIDIA Studio پشتیبانی می کند. پس محدودیتی برای نصب بازی ها و برنامه های سنگین بر روی آن وجود ندارد.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 16X OLED از سایز 16 اینچ برخوردار است و رزولوشن 4K را به ارمغان می آورد. این صفحه نمایش دارای نسبت تصویر 16:10 است و در آن از پنل OLED استفاده شده است. همچنین این صفحه نمایش محدوده رنگ 100% DCI-P3 را پوشش می دهد و از فناوری های دالبی ویژن، HDR 500 و Pantone پشتیبانی می کند. دیگر مشخصات صفحه نمایش این لپ تاپ قدرتمند ایسوس را رفرش ریت 60 هرتز و میزان روشنایی 550 nits تشکیل می دهند.

ایسوس از قدرتمندترین لپ تاپ سری Zenbook خود رونمایی کرد!

این لپ تاپ ایسوس به 32 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و دو ترابایت حافظه ذخیره سازی پر سرعت PCIe 4.0 مجهز است. امکانات ارتباطی این لپ تاپ نیز شامل وای فای 6E، بلوتوث 5 و پورت های USB-C Thunderbolt 4 و HDMI 2.1 می شود. همچنین این مدل به پورت های USB-A و درگاه کارت حافظه جانبی نیز مجهز است. تمامی این قطعات سخت افزاری درون بدنه ای از جنس آلومینیوم قرار گرفته اند و در مجموع 2.4 کیلوگرم وزن دارد.

برای متعادل نگه داشتن دمای قطعات این لپ تاپ، ایسوس از سیستم خنک سازی جدید خود بهره برده و از مکانیسم AAS Ultra برای تخلیه هوای گرم استفاده می کند. همچنین کیبورد این لپ تاپ دارای ارتفاع 14.5 میلی متر است و با شیب 7 درجه طراحی شده تا هوا به شکل مؤثرتری داخل بدنه به جریان درآید.

ایسوس از قدرتمندترین لپ تاپ سری Zenbook خود رونمایی کرد!

از دیگر امکانات لپ تاپ قدرتمند ایسوس Zenbook Pro 16X OLED می توان به مجهز بودن آن به شش اسپیکر با قابلیت ارائه صدای دالبی اتموس اشاره کرد. همچنین این لپ تاپ دارای چهار میکروفون با قابلیت حذف نویز AI (مبتنی بر هوش مصنوعی) است. مجهز بودن به تاچ پد Haptic، دوربین جلوی 1080p، حسگر اثر انگشت و باتری 96 وات ساعتی سایر مشخصات این لپ تاپ را تشکیل می دهند. در مجموع می توان گفت که ایسوس این لپ تاپ را برای کاربران حرفه ای و مصارف تخصصی در زمینه طراحی و بازی تولید کرده است.

منبع: windowscentral

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با قیمت های لیبل پرینتر