گوگل روش های متعددی را برای ترجمه متون در سیستم عامل اندروید قرار داده است. به خصوص کاربران گوشی های پیکسل 6 و گوشی پرچمدار Google Pixel 7 با بهره بردن از قابلیت Live Translate، برای ترجمه متون کار فوق العاده آسانی را در پیش دارند. اما در سیستم عامل اندروید 13 روش هایی وجود دارد که شما با استفاده از آنها می توانید پیام ها را به صورت فوری و لحظه ای ترجمه کنید. این روش ها در تمامی گوشی های مجهز به اندروید 13 کاربرد دارند و فقط محدود به نسخه نهایی اندروید 13 و گوشی سری پیکسل نمی شوند. بیایید به یکی از پرکاربردترین روش های ترجمه فوری در اندروید 13 نگاهی بیندازیم!

آموزش ترجمه فوری پیام ها در اندروید 13

چگونه از قابلیت ترجمه فوری در اندروید 13 استفاده کنیم؟

اولین قدم برای بهره مند شدن از این قابلیت، دانلود و نصب اپلیکیشن Google Translate بر روی گوشی اندرویدی است. اگر این اپلیکیشن از قبل بر روی گوشی شما نصب بوده، مطمئن شوید که به آخرین نسخه آپدیت شده باشد. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- پس از نصب اپلیکیشن Google Translate بر روی گوشی اندرویدی خود آن را باز کنید.

2- بر روی عکس پروفایل خود که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید.

3- گزینه Settings را انتخاب کنید تا به بخش تنظیمات اپلیکیشن وارد شوید.

4- در این صفحه گزینه Tap to Translate را انتخاب کنید.

چگونه از قابلیت ترجمه فوری در اندروید 13 استفاده کنیم؟

5- وضعیت گزینه Use Tap to Translate را در حالت فعال قرار دهید.

6- به گوگل ترنسلیت اجازه دسترسی برای ارسال نوتیفیکیشن را بدهید.

7- گزینه Show floating icon را فعال کنید و به اپلیکیشن گوگل ترنسلیت این دسترسی را بدهید تا در هنگام باز بودن سایر اپلیکیشن ها نمایش داده شود.

چگونه از قابلیت ترجمه فوری در اندروید 13 استفاده کنیم؟

اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید، می توانید متن های نوشته شده به زبان خارجی را در حال کار کردن با گوشی به صورت فوری ترجمه کنید! برای این منظور متن مورد نظر خود را از اپلیکیشن پیام رسانی که در حال کار کردن با آن هستید انتخاب کرده و سپس آن را کپی نمایید. سپس بر روی آیکون شناور Google Translate ضربه بزنید و گوگل متن را به صورت اتوماتیک در آن paste می کند. سپس بدون اینکه نیاز به انجام دادن کار دیگری داشته باشید، متن به صورت ترجمه شده در گوگل ترنسلیت به شما نمایش داده می شود.

آموزش ترجمه فوری پیام ها در اندروید 13

به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از گوگل ترنسلیت باید اینترنت شما فعال باشد و این اپ به صورت آفلاین قابل استفاده نیست. البته اگر به ترجمه به یک زبان خاص زیاد نیاز دارید، می توانید آن زبان را در داخل اپ گوگل ترنسلیت دانلود کرده و آن را در اپ نصب کنید. پس از آن امکان استفاده از اپلیکیشن به صورت آفلاین را نیز خواهید داشت. این موضوع مسلماً برای کاربران انگلیسی زبان یا دیگر زبان های پرکاربرد دنیا کارایی بالایی دارد، اما متأسفانه همان طور که می دانید گوگل ترنسلیت در ترجمه زبان های دیگر به فارسی عملکرد چندان جالبی را ارائه نمی دهد! به هر حال این روش می تواند برای درک محتوای کلی متون به شما کمک کند؛ اما یک روش تخصصی ترجمه نیست!

منبع: androidcentral