گوگل برای اولین بار در مراسم I/O 2022 بود که ساعت هوشمند پرچمدار Google Pixel Watch را معرفی کرد و از آن زمان تا کنون، اخبار غیر رسمی زیادی در رابطه با آن منتشر شده است. اخیراً این غول دنیای فناوری تأیید کرده است که اولین ساعت هوشمند تاریخ خود را به همراه گوشی های سری پیکسل 7 در مراسم “Made by Google” که در تاریخ 6 اکتبر (14 مهر) برگزار می شود، به طور رسمی عرضه می کند. در همین راستا به تازگی یک گزارش منتشر شده که در آن جزئیات رنگ بندی و قیمت گوگل پیکسل واچ شرح داده شده است. شما می توانید در ادامه این جزئیات را مشاهده کنید!

از ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ چه می دانید؟

یکی از افشاگران خوش نام دنیای تکنولوژی طی گزارشی که بر روی وب سایت Pricebaba منتشر کرده به این نکته اشاره کرده است که ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ در سه رنگ سفید، نارنجی تیره و آبی یاقوتی عرضه می شود. همچنین در این گزارش ذکر شده که نسخه مجهز به وای فای پیکسل واچ دارای قیمتی بین 250 تا 350 یورو در اروپا خواهد بود. احتمال می رود که قیمت پیکسل واچ برای عرضه در بازار کشورهای آسیایی کمتر از این مقدار باشد.

لازم به ذکر است که پیکسل واچ احتمالاً در سه نسخه راهی بازار خواهد شد. یکی از این مدل ها فقط از وای فای و اتصال بلوتوثی پشتیبانی می کند، در حالیکه دو مدل دیگر با LTE سازگاری دارند. پیش از این اطلاعاتی در دسترس قرار گرفته بود که نسخه LTE پیکسل واچ با قیمتی حدود 399 دلار وارد بازار آمریکا می شود.

از ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ چه می دانید؟

اگر به دنبال مشخصات فنی ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ هستید، باید به شما بگوییم که این گجت پوشیدنی به یک صفحه نمایش اولد مجهز است. همچنین این ساعت هوشمند از تراشه نسبتاً قدیمی اکزینوس 9110 قدرت می گیرد و در آن از 1.5 یا 2 گیگابایت حافظه رم بهره برده شده است. شایعات حاکی از آن هستند که گوگل در کنار این تراشه از یک پردازنده ثانویه هم استفاده کرده تا بار کاری میان آنها تقسیم شده و پرفورمنس دستگاه بهبود یابد. لازم به ذکر است که پیکسل واچ به سیستم عامل WearOS مجهز است و ظرفیت حافظه ذخیره سازی داخلی آن 32 گیگابایت خواهد بود.

ساعت هوشمند پیکسل واچ از دستیار صوتی گوگل اسیستنت پشتیبانی می کند و با تمام اپلیکیشن های گوگل شامل Maps سازگاری دارد. لازم به ذکر است که شما می توانید آموزش استفاده از Google Maps در ساعت هوشمند پیکسل واچ را در وب سایت ما مشاهده کنید.

از ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ چه می دانید؟

در ادامه می توان گفت که پیکسل واچ با یک بار شارژ شدن، تا یک روز قابل استفاده خواهد بود که چندان راضی کننده به نظر نمی رسد! تازه اگر از ویژگی AOD (صفحه نمایش همیشه روشن) استفاده کنید یا سنسور پایش خواب فعال باشد، طول عمر باتری پیکسل واچ از این میزان هم کمتر خواهد بود. این ساعت هوشمند در عرض 110 دقیقه به طور کامل شارژ می شود که این معیار نیز چندان مناسب نیست! در مجموع در زمینه طول عمر باتری، گوگل پیکسل واچ توانایی رقابت با مدل های رده بالای برندهای گارمین، اپل، سامسونگ و حتی امیزفیت را نخواهد داشت! آیا این موضوع بر روی فروش پیکسل واچ اثر منفی می گذارد؟! باید منتظر بمانیم و ببینیم!

منبع: gizmochina