پس از آنکه AMD سرانجام نسل جدید پردازنده های دسکتاپ و موبایل رایزن 7000 را معرفی کرد، شرکت های سازنده حافظه رم نیز اقدام به ارائه کیت های جدید خود برای سازگاری با این پردازنده ها کرده اند. جی اسکیل نیز به عنوان یکی از نام های شناخته شده در صنعت تولید رم بیکار نبوده و از دو کیت DDR5 جدید با نام های Trident Z5 Neo و Flare X5 رونمایی کرده است. این کیت های رم به طور اختصاصی برای پردازنده های ای ام دی رایزن 7000 و مادربردهای سری 600 ایسوس طراحی شده اند.

جی اسکیل رم های DDR5 جدید Trident Z5 Neo و Flare X5 را برای پردازنده های رایزن 7000 عرضه کرد

چیزی که ماژول های Trident Z5 Neo و Flare X5 را برای استفاده در کنار پردازنده های رایزن 7000 به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل کرده، پشتیبانی آنها از پروفایل AMD EXPO است. این قابلیت در واقع شبیه به اینتل XMP عمل می کند و یک اورکلاک آسان و با کیفیت را به ارمغان می آورد. فرقی نمی کند که می خواهید یک کامپیوتر رومیزی معمولی راه اندازی کنید یا یک سیستم حرفه ای، در هر صورت این رم ها به خوبی از عهده حجم کاری سنگین بر می آیند و بر روی هر سیستمی می توان از آنها استفاده کرد.

یکی از مدیران رده بالای AMD به نام دیوید مک آفی در این رابطه گفته است: «ما با شرکت جی اسکیل برای توسعه تکنولوژی AMD EXPO و در دسترس قرار دادن آن برای گیمرها و اورکلاکرها همکاری کرده ایم. این تکنولوژی به کاربران این ذهنیت را می دهد که می توانند تنها با کلیک کردن بر روی یک دکمه، به بالاترین پرفورمنس حافظه سیستم خود دست پیدا کنند».

جی اسکیل رم های DDR5 جدید Trident Z5 Neo و Flare X5 را برای پردازنده های رایزن 7000 عرضه کرد

حافظه رم پرچم دار Trident Z5 Neo در دو مدل فاقد RGB و مجهز به RGB عرضه می شود. جی اسکیل در ساخت بدنه ماژول های این حافظه رم از آلومینیوم به همراه روکش مات پودری استفاده کرده است. رم های سری Flare X نیز که به عنوان جایگزین سری محبوب Flare X 4 DDR4 معرفی شده اند، از ارتفاع 33 میلی متری بهره می برند و ابعاد کوچکی دارند. از این جهت می توان از آن در انواع کیس ها و سیستم ها در ابعاد مختلف استفاده کرد. لازم به ذکر است که هر دوی این حافظه ها از ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت برخوردارند و در دو نسخه با سرعت های 6000MT/s و 5600MT/s عرضه می شوند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که رم Trident Z5 Neo با تایمینگ 30-38-38-96 و رم Flare X5 با تایمینگ 32-38-38-96 عمل می کنند.

جی اسکیل رم های DDR5 جدید Trident Z5 Neo و Flare X5 را برای پردازنده های رایزن 7000 عرضه کرد

در مجموع رم های جدید جی اسکیل را می توان از بهترین و قدرتمندترین حافظه های رم های DDR5 دانست که به خوبی با پردازنده های رایزن 7000 سازگار شده اند. جی اسکیل اعلام کرده است که این رم ها تا اواخر ماه سپتامبر 2022 در فروشگاه های خرده فروشی در دسترس عمومی قرار خواهد گرفت. هنوز به قیمت رم جی اسکیل Trident Z5 Neo و سری Flare X5 به صورت رسمی اشاره ای نشده است.

منبع: windowscentral