در سال های اخیر حوزه «سرگرمی در فضای باز» در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از اهمیت زیادی برخوردار شده و شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی علاقه زیادی به این حوزه از خود نشان داده اند. مطابق با تحقیقی که مرکز مطالعاتی Transparency Market Research انجام داده، پیش بینی می شود که در ده سال آینده (از سال 2021 تا 2031) بازار نمایشگرهای تبلیغاتی به منظور علاقه افراد به سرگرمی های در فضای باز و تبلیغات محیطی، با رشد 9.4 درصدی مواجه شود.

بازار نمایشگرهای تبلیغاتی در عرض 10 سال آینده 9.4 درصد رشد خواهد داشت

کنسرت های موسیقی، نمایش های زنده، تئاترها، تجمعات مذهبی و دیگر مراسم هایی که در فضای باز برگزار می شوند، با تجهیزات دیجیتال پیشرفته کیفیت بیشتری داشته و افراد بیشتری به شرکت در آنها ترغیب می شوند. امروزه رویدادهای بزرگ و نمایش های ورزشی با مانیتور صنعتی، دیجیتال ساینیج و ویدئو وال پوشش داده می شوند و روند برگزاری رویداد را آسان تر می کنند. همچنین در این رویدادها از تلویزیون بزرگ صنعتی برای نمایش زنده صحنه در ابعاد بزرگ استفاده می شود تا افرادی نیز که دور از سکو حضور دارند، بتوانند اتفاقات در حال وقوع بر روی صحنه را مشاهده کنند.

مطابق با این گزارش، نصب دیجیتال ساینیج در فضای باز برای استفاده های تبلیغاتی نیز در حال گسترش است. به عنوان مثال رستوران ها و کافی شاپ های روباز از دستگاه دیجیتال ساینیج برای تبلیغ منوی خود استفاده می کنند تا مشتریان را جلب کنند. این موضوع نیز یکی از عواملی است که در رشد بازار Digital Signage مؤثر خواهد بود.

بازار نمایشگرهای تبلیغاتی در عرض 10 سال آینده 9.4 درصد رشد خواهد داشت

در همین راستا تکنولوژی های کاربردی در ساخت مانیتور صنعتی دیجیتال ساینیج باید ارتقا پیدا کند. به عنوان مثال باید شیشه هایی مستحکم تر از قبل با خواص ضد بازتاب قوی تر در این دستگاه ها به کار رود تا بتوان به بالاترین میزان نسبت کنتراست آنها در نمایش تصاویر دست پیدا کرد. همچنین نمایشگر صنعتی دیجیتال ساینیج باید در شرایط دمایی مختلف دوام بالایی داشته باشد و در زیر باران یا حتی برف آسیب نبیند. یک تلویزیون صنعتی کارآمد می تواند از مشخصات زیر برخوردار باشد: سازگاری با تکنولوژی HDR، وضوح تصویر 4K، پنل QLED، مجهز بودن به وای فای و پشتیبانی از اتصال بلوتوثی.

رشد اقتصادی در کشورهای پیشرفته و افزایش درآمدهای خانواده ها در این کشورها سبب شده که افراد به تفریحات در فضای بسته اکتفا نکنند و برای سرگرمی خود هزینه های بیشتری را صرف کنند. در همین راستا خانواده ها تمایل دارند تا بیشتر بر روی وسایل الکترونیکی پیشرفته سرمایه گذاری کنند و با تکنولوژی روز به پیش روند. مطابق با آمار خانواده هایی که از ساینیج هوشمند در حیاط منزل خود در کشورهای پیشرفته برای مصارف سرگرمی استفاده می کنند، در سال اخیر افزایش یافته و پیش بینی می شود تا در سال های پیش رو بیشتر هم بشود. این یعنی مشتری های شخصی و افراد عادی نیز به خرید دیجیتال ساینیج روی خواهند آورد و این دستگاه فقط برای استفاده صاحبان کسب و کارها کاربرد نخواهد داشت. همان طور که می دانید، دستگاه ساینیج هوشمند به طور عمده در محیط هایی مانند فروشگاه ها، بانک ها، هتل ها، رستوران ها، فرودگاه ها، پایانه های مترو، بیمارستان ها، مراکز خرید و محیط های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. اما این طور که در این گزارش آمده، کاربران خانگی نیز به استفاده از این دستگاه در منازل خود علاقه مند شده اند.

بازار نمایشگرهای تبلیغاتی در عرض 10 سال آینده 9.4 درصد رشد خواهد داشت

البته شیوع بیماری کرونا و توصیه به ماندن در منازل نیز در علاقه کاربران خانگی به استفاده از دیجیتال ساینیج بی تأثیر نبوده است. به هر حال در دوران سخت قرنطینه خانواده ها به دنبال راه هایی برای پر کردن اوقات فراغت طولانی خود و فرزندانشان بوده اند و به نظر می رسد که این عادت پس از واکسیناسیون و دسترسی به ایمنی جمعی نیز در میان آنها باقی بماند! به هر حال چیزی که مشخص است این است که بازار مانیتور صنعتی و نمایشگرهای تبلیغاتی در دهه پیش رو حسابی داغ خواهد بود و با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد. در همین راستا باید منتظر ارتقای تکنولوژی های این دستگاه های دیجیتال و پیشرفت های آنها از لحاظ فیزیکی، سخت افزاری و نرم افزاری نیز باشیم. 

منبع: digitalsignagetoday