فیت بیت شارژ 5 حدود اواسط سال گذشته میلادی به عنوان یک ردیاب ورزشی مقرون به صرفه راهی بازار شد. مشخصات ساعت هوشمند Fitbit Charge 5 به قدری خوب بود که توانست به موفقیت قابل توجهی در بازار گجت های پوشیدنی دست پیدا کند. اکنون پس از گذشت حدود یک سال، اخباری منتشر شده که بر مبنای آن شرکت فیت بیت در حال کار کردن بر روی مدل شارژ 6 است. این مچ بند هوشمند به احتمال بسیار زیاد دارای مشخصات مشابهی با مدل فعلی است و حتی پیش بینی می شود طراحی ظاهری آن تغییر چندانی نداشته باشد.

ردیاب ورزشی فیت بیت شارژ 6 احتمالاً شباهت زیادی به نسل قبلی خود خواهد داشت

وب سایت 9to5Google در این رابطه گزارش داده است که ردیاب جدید فیت بیت، ظاهری شبیه به مدل فعلی شارژ 5 خواهد داشت که می توان آن را یکی از بهترین فیتنس ترکرهای فعلی موجود در بازار دانست. بر همین اساس، ردیاب ورزشی فیت بیت شارژ 6 احتمالاً دارای صفحه نمایشی با لبه های خمیده و بدنه ای از جنس آلومینیوم است و همانند مدل شارژ 5، در سمت چپ و راست نمایشگر آن از نوارهای درخشان برای خواندن معیارهای ECG استفاده شده است.  همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که به تازگی Fitbit Charge 5 به قابلیت پیدا کردن گوشی مجهز شد و این موضوع این فیتنس ترکر را نسبت به قبل جذاب تر کرده است.

در این گزارش به این نکته اشاره شده است که این رویکرد برای فیت بیت چیز جدیدی نیست و پیش از این در تولید ردیاب های شارژ 3 و شارژ 4 نیز از آن استفاده کرده بود. در واقع مچ بندهای هوشمند Fitbit Charge 3 و Fitbit Charge 4 نیز مشخصات ظاهری فوق العاده شبیهی به یکدیگر دارند و اکنون فیت بیت این رویکرد را در طراحی و تولید مچ بندهای هوشمند جدیدتر خود نیز به کار برده است. یکی از دلایل این اقدام فیت بیت، صرفه جویی در هزینه کاربران بوده است. چرا که کاربرانی که نسخه جدید را خریداری می کنند، می توانند از بندهای نسخه قبلی بر روی آن استفاده کنند و دیگر مجبور به صرف هزینه برای خرید بندهای جدید نیستند.

ردیاب ورزشی فیت بیت شارژ 6 احتمالاً شباهت زیادی به نسل قبلی خود خواهد داشت

در حال حاضر دستبند هوشمند فیت بیت شارژ 6 از چند لحاظ در حال آزمایش قرار دارد. به عنوان مثال گوگل قصد دارد تا ویژگی کیف پول الکترونیکی خود را بر روی این ردیاب تست کرده و شاید این ویژگی را به آن اضافه کند! مطابق با یک گزارش دیگر، فیتنس ترکر جدید فیت بیت با مدل نامبر FB424 در پایگاه داده FCC ثبت شده و شاید در آینده ای نزدیک اخبار بیشتری در رابطه با قابلیت ها و امکانات آن به بیرون درز پیدا کند!

هنوز هیچ خبر رسمی و معتبری از جانب فیت بیت در رابطه با زمان عرضه ردیاب ورزشی شارژ 6 منتشر نشده است. تحلیل گران بازار گجت های پوشیدنی این احتمال را می دهند که این دستبند هوشمند در سال آینده میلادی به بازار عرضه شود و ممکن است که فیت بیت آن را در مراسم CES 2023 به صورت رسمی معرفی کند.

ردیاب ورزشی فیت بیت شارژ 6 احتمالاً شباهت زیادی به نسل قبلی خود خواهد داشت

بد نیست بدانید که شرکت فیت بیت چندی پیش همکاری گسترده خود با گوگل را آغاز کرده و عملاً باید آن را به عنوان یک شرکت زیرمجموعه گوگل دانست! اولین محصولاتی که این شرکت پس از خریداری شدن توسط گوگل به بازار عرضه کرده، ساعت های هوشمند Versa 4 و Sense 2 بوده است. این گجت ها به ویژگی های ردیابی سلامت پیشرفته مجهزند و در آنها از اپلیکیشن های گوگل بهره برده شده است.

منبع: androidcentral