امروزه اهمیت تبلیغات محیطی و استفاده از مانیتور صنعتی و ویدئو وال در رشد کسب و کارها بر هیچ کسی پوشیده نیست. به طوری که در اکثر مشاغل از این دستگاه ها برای تبلیغ محصولات و جلب نظر مشتریان استفاده می شود. اما خرید مانیتور صنعتی و خرید ویدئو وال ممکن است برای بسیاری از افراد کمی گیج کننده باشد! در این مقاله قصد داریم تا اصطلاحات فنی انواع مانیتور صنعتی را بیشتر معرفی کنیم تا بتوانید خرید هوشمندانه تر و دقیق تری داشته باشید. چرا که هر چه با مشخصات و ویژگی های ویدئو وال تبلیغاتی و مانیتور صنعتی بیشتر آشنا باشید، می توانید دستگاهی دقیقاً مطابق با نیازهایتان را تهیه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال

ابعاد، مشخصات فیزیکی و انعطاف در نصب

مسلماً اولین نکته ای که در هنگام خرید مانیتور صنعتی یا تلویزیون بزرگ صنعتی باید به آن توجه کنید این است که قصد استفاده از آن را در چه محیطی دارید و چه سایزی از این دستگاه برای شما مناسب تر است؟ مانیتور صنعتی در سایزهای مختلف کوچک و بزرگ (از 24 اینچ تا 98 اینچ) در بازار موجود است که متناسب با فضایی که برای نصب آن در اختیار دارید، می توانید نسبت به خرید این دستگاه اقدام کنید. مانیتورهای صنعتی بزرگتر برای استفاده در پاساژها، مراکز خرید، محیط های تجاری و مکان های عمومی روباز مناسب ترند. همچنین می توانید از مانیتور صنعتی 24 اینچ و ابعاد کمی بزرگتر از آن در بوتیک های لباس، کافی شاپ ها، فست فودی ها، بانک ها و... استفاده کرد. ضمن اینکه باید به قابلیت نصب مانیتور صنعتی به صورت عمودی نیز دقت داشته باشید. این ویژگی انعطاف دستگاه برای نصب در موقعیت های مختلف را بالاتر می برد.

کیفیت تصویر و شدت روشنایی

شاید اصطلاح «شدت روشنایی» مانیتور صنعتی را شنیده باشید! شدت روشنایی یکی از پارامترهای مهمی است که بر روی وضوح دید تصاویر تأثیر مستقیم دارد. اگر مانیتور صنعتی یا دستگاه ویدئو وال شما از شدت روشنایی پایینی برخوردار باشد، در مکان های روشن و پر نور تصاویر آن به سختی قابل مشاهده خواهد بود! در عوض هر چه شدت روشنایی دستگاه بالاتر باشد، میزان درخشندگی و شفافیت تصاویر بالاتر می رود و می توانید توجه مشتریان را با تصاویری پر زرق و برق به محصولات خود جلب کنید! این پارامتر با واحدهای کاندلا بر متر مربع (cd/m2) یا نیتس (nits) معرفی می شود.

کیفیت تصویر و شدت روشنایی

در همین راستا کیفیت تصویر و رزولوشن مانیتور صنعتی نیز اهمیت زیادی پیدا می کند! مسلماً تصاویر تبلیغاتی با کیفیت و شارپ برای مشتریان شما جذاب تر خواهند بود. اگر به دنبال بالاترین کیفیت تصویر هستید، باید نسبت به خرید مانیتور صنعتی 4K اقدام کنید. ضمن اینکه مانیتور صنعتی فول اچ دی نیز انتظارات شما را در این زمینه تا حد زیادی برآورده می کند.

نوع پنل و زاویه دید

این نکته را مد نظر داشته باشید که مانیتور صنعتی به طور کلی در مکان های عمومی نصب می شود و مراجعان در حال عبور از مقابل آن به تصاویر در حال نمایش نگاه می کنند. از این جهت تصاویر باید در تمامی زوایا برای آنها به شکلی واضح قابل مشاهده باشد. میزان کارایی مانیتور صنعتی در این حوزه را می توانید از طریق پارامتر «زاویه دید» یا Viewing Angle متوجه شوید. مانیتورهای صنعتی و تابلو اعلانات هوشمند مجهز به زاویه دید 178 درجه بهترین عملکرد در این زمینه را دارند و شما می توانید بدون دغدغه آنها را در مکان های مختلف نصب کنید. چرا که خیالتان راحت خواهد بود که تمام مشتریان از هر زاویه ای به تصاویر مورد نظر شما دید خواهند داشت! توجه داشته باشید که مانیتور صنعتی های مجهز به پنل IPS یا VA زاویه دید 178 درجه را به ارمغان می آورند.

پورت های ارتباطی، قابلیت نمایش بدون وقفه تصاویر برای ساعات متوالی

اگر قصد استفاده تبلیغاتی از مانیتور صنعتی و تابلو اعلانات دیجیتال را در مکان های عمومی دارید، باید دستگاهی را تهیه کنید که توانایی نمایش تصاویر به صورت 24/7 را داشته باشد. 24/7 به معنای این است که اگر مانیتور صنعتی در تمام طول 24 ساعت روز و هر 7 روز هفته روشن باشد، آسیبی نخواهد دید و با خیال راحت می توان از آن برای نمایش بدون وقفه تصاویر استفاده کرد. این ویژگی در محیط های نظارتی و اتاق های کنترل نیز کارایی بالایی دارد. سایر مانیتورهای صنعتی با قابلیت نمایش به صورت 18/7 و 16/7 نیز برای مشاغل مختلف مناسب هستند.

پورت های ارتباطی، قابلیت نمایش بدون وقفه تصاویر برای ساعات متوالی

مورد مهم دیگر، تعدد و تنوع پورت های ارتباطی نمایشگر صنعتی است که مشخص می کند که شما می توانید چه دستگاه هایی را به آن متصل کنید. به طور معمول تمام مانیتورهای صنعتی موجود در بازار به پورت HDMI مجهز هستند. این پورت برای انتقال همزمان صدا و تصویر از دستگاه های دیجیتال کاربرد دارد. فقط تعداد پورت HDMI مانیتور صنعتی را مورد توجه قرار دهید! اگر به سرعت بالاتری برای انتقال سیگنال های دیجیتال نیاز دارید، مدلی از مانیتور صنعتی را تهیه کنید که به پورت DisplayPort مجهز باشد. پورت های VGA و DVI نیز برای اتصال دستگاه های آنالوگ کاربرد دارند. مجهز بودن به پورت USB نیز امکان اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال به دستگاه را فراهم می کند.

خرید اینترنتی مانیتور صنعتی

شما می توانید انواع مانیتور صنعتی و ویدئووال موجود در بازار را با بهترین قیمت از شرکت ایده برتر پارسیان تهیه کنید. برای این منظور با شماره 73027-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. همچنین می توانید از محصولات موجود بر روی وب سایت ایده برتر همراه با مشخصات فنی کامل دیدن کرده و نسبت به خرید اینترنتی مانیتور صنعتی مورد نظر خود اقدام نمایید.