پنل هوشمند لمسی را می توان نسل جدید تجهیزات آموزشی/ اداری دانست. این دستگاه این روزها به مرور در حال جایگزین شدن با تجهیزات قدیمی تر مانند وایت برد، برد هوشمند و دیتا ویدئو پروژکتور است و با توجه به امکاناتی که دارد، سطح کلاس آموزشی و جلسات و کنفرانس های اداری شما را ارتقا می دهد. اما پیش از خرید پنل هوشمند لمسی به چه نکاتی باید توجه شود؟

سایز پنل هوشمند لمسی

مسلماً ابتدا باید به ابعاد اتاقی که قصد دارید پنل هوشمند را در آن نصب کنید، توجه نمایید! هر چه سایز پنل هوشمند بیشتر باشد، می توان از آن در اتاق بزرگتری استفاده کرد. به عنوان مثال پنل هوشمند لمسی 98 اینچ یا 86 اینچ برای استفاده در سالن های همایش و کنفرانس کاربرد دارد و پنل لمسی هوشمند 65 اینچ یا کوچکتر برای استفاده در اتاق جلسات و کلاس های بعضاً کوچکتر مناسب است.

کیفیت تصویر پنل هوشمند لمسی

کیفیت تصویر می تواند نقش مهمی در انتقال مطالب مورد نظر شما به مخاطبانتان داشته باشد. با تصاویری واضح، شفاف و پر زرق و برق می توانید توجه مخاطبان را بیشتر از قبل به مطالب جلب کنید و متن ها و نمودارها را به شکلی کاملاً خوانا به آنها ارائه دهید. اگر می خواهید از بهترین کیفیت تصویر بهره مند شوید، بهتر است نسبت به خرید پنل هوشمند لمسی 4K UHD اقدام کنید. این دستگاه توانایی نمایش 3840x2160 پیکسل را دارد و معمولاً امکان نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ بر روی آن وجود دارد! پس کیفیت تصویر پنل هوشمند 4K تضمین شده است!

راهنمای خرید پنل هوشمند لمسی؛ در هنگام خرید پنل هوشمند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در این زمینه باید به نسبت کنتراست و میزان روشنایی مانیتور لمسی خود نیز توجه داشته باشید. نسبت کنتراست بالاتر به معنای نمایش بهتر رنگ مشکی و سایه روشن ها است و باعث بهبود میزان خوانایی متن ها، اعداد و نمودارها می شود. همچنین میزان روشنایی بالاتر (یا همان Brightness که با واحدهای nits یا cd/m2 مشخص می شود)، میزان شفافیت و وضوح تصاویر را بهبود می دهد. به طوری که در اتاق های روشن و پر نور، از وضوح تصاویر در حال نمایش بر روی پنل هوشمند کاسته نمی شود.

چند لمسی بودن پنل هوشمند

یکی از موارد مهم دیگری که در هنگام خرید پنل لمسی هوشمند باید به آن توجه ویژه ای شود، کیفیت عملکرد لمسی آن است. شما می توانید متناسب با مدل دستگاه خود، از قلم لمسی، ماژیک و انگشتان دست خود برای یادداشت مطالب بر روی صفحه نمایش استفاده کنید. همچنین برخی مدل ها در بازار موجودند که از سایر اشیاء دارای ضخامت کم نیز به عنوان وسیله یادداشت بر روی صفحه نمایش پشتیبانی می کنند.

چند لمسی بودن پنل هوشمند هم اهمیت دارد! این ویژگی باعث می شود تا پنل توانایی تشخیص بیش از یک نقطه لمس شده را به صورت هم زمان داشته باشد. تعداد نقاط لمس هم زمان (10 نقطه، 20 نقطه یا 40 نقطه)، به مدل دستگاه بستگی دارد. با بهره بردن از این قابلیت، می توانید یک محیط تعاملی در کلاس یا جلسه خود ایجاد کرده و از مخاطبان بخواهید تا به صورت هم زمان بر روی مسائل کار کنند و به تشریح ایده های خود بپردازند!

در همین رابطه باید به زمان پاسخ دهی پنل هوشمند و سرعت ردیابی قلم آن نیز توجه کنید تا با مشکلاتی مانند تأخیر در یادداشت شدن مطالب بر روی صفحه نمایش مواجه نشوید.

راهنمای خرید پنل هوشمند لمسی؛ در هنگام خرید پنل هوشمند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

سخت افزار، سیستم عامل و پورت های پنل هوشمند لمسی

یکی از مزیت های پنل هوشمند لمسی، مجهز بودن به سیستم عامل داخلی است. مثلاً اگر شما یک پنل هوشمند اندرویدی بخرید، می توانید انواع اپلیکیشن های اندرویدی را بر روی آن نصب کنید! پیشنهاد می کنیم به نوع و نسخه سیستم عامل نصب شده بر روی پنل هوشمند دقت کنید.

مشخصات سخت افزار به کار رفته در پنل هوشمند، مانند حافظه رم، حافظه داخلی و پردازنده نیز مهم است. در صورت مناسب نبودن این مشخصات، در هنگام کار کردن با دستگاه با مشکلاتی مانند هنگ کردن یا تأخیر در پاسخ دهی به درخواست ها مواجه خواهید شد.

یک پنل هوشمند کاربردی باید به بلوتوث و وای فای مجهز باشد و از اتصال بی سیم به اینترنت و دستگاه های دیگر پشتیبانی کند. این ویژگی امکان جستجو در اینترنت و نمایش مطالب از وب سایت های مختلف را در حین برگزاری کلاس آموزشی یا جلسه اداری برای شما فراهم می آورد. همچنین می توانید انواع دستگاه های بلوتوثی را بدون نیاز به کابل کشی، به پنل هوشمند اتصال دهید. باید به این نکته هم اشاره کنیم که امکان اتصال دستگاه های دیگر به پنل هوشمند لمسی از طریق کابل و پورت های تعبیه شده بر روی بدنه آن وجود دارد.

پس پیش از خرید پنل هوشمند لمسی، باید تعداد و تنوع پورت های ارتباطی آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر می خواهید تا مانیتور لمسی شما از سیگنال های صوتی و تصویری ورودی با بالاترین کیفیت پشتیبانی کند، باید دستگاه شما دارای پورت های HDMI یا DisplayPort باشد. همچنین در صورت مجهز بودن پنل هوشمند به پورت های VGA یا D-Sub، می توانید آن را به دستگاه های آنالوگ هم متصل کنید. پورت اترنت هم اهمیت دارد و امکان اتصال پنل هوشمند لمسی به شبکه های کابلی را فراهم می آورد. پورت های USB، سریال، ورودی و خروجی صدا، AV و S/PDIF از دیگر پورت هایی هستند که می توانند بر روی پنل هوشمند وجود داشته باشند.

راهنمای خرید پنل هوشمند لمسی؛ در هنگام خرید پنل هوشمند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید پنل هوشمند لمسی با بهترین قیمت

انواع مختلفی از پنل هوشمند لمسی در بازار موجود است که ممکن است تنوع آنها شما را دچار سردرگمی کند. اگر برای خرید پنل هوشمند لمسی به مشاوره نیاز دارید، می توانید از تجربیات کارشناسان ما در مجموعه ایده برتر پارسیان استفاده کنید. برای این منظور با شماره 73027-021 تماس بگیرید. همچنین در صورت تمایل می توانید پنل هوشمند لمسی مورد نظر خود را با بهترین قیمت از شرکت ما تهیه کرده و آن را در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.