در چند سال اخیر یک مورد جدید به کاربردهای متنوع مانیتور صنعتی اضافه شده و آن استفاده در اتاق های کنترل و مصارف امنیتی و نظارتی است. به خصوص ویدئو وال و مانیتور صنعتی ال ای دی امکان ایجاد یک اتاق کنترل مدرن را فراهم می آورند و به خصوص در مواقع بحرانی و حساس کارایی بالایی دارند. مسلماً هر چه تصاویر امنیتی بزرگتر و با وضوح بالاتری نمایش داده شوند، در مواقع اضطراری واکنش نشان دادن از جانب افراد سریع تر خواهد بود.

این روزها استفاده از مانیتور صنعتی و ویدئو وال در اتاق های کنترل و نظارت اجتناب ناپذیر به نظر می رسد!

استفاده از دستگاه مانیتور صنعتی در مراکز دولتی و آژانس های نظارتی روز به روز در حال افزایش است. اتاق های کنترل به نوعی مراکز فرماندهی محسوب می شوند و با رصد شرایط، در صورت نیاز دستور به اعزام تیم های عملیاتی به مناطق مختلف می دهند. از این جهت حساسیت این مراکز بالا است و باید حتماً از تجهیزات کارآمد با بالاترین کیفیت در آنها استفاده شود. چرا که تشخیص هر چه سریع تر یک مورد امنیتی امری حیاتی است و این موضوع جز با استفاده از مانیتور صنعتی بزرگ و ایجاد ویدئووال امکان پذیر نخواهد بود.

اما ویژگی های یک ویدئو وال صنعتی مناسب برای استفاده در اتاق های کنترل و نظارت چیست؟ برای اطلاع از پاسخ این سؤال با ما تا انتهای این مقاله همرا باشید!

قابلیت استفاده به صورت 24/7

کارهای امنیتی و نظارتی معمولاً ساعت و زمان خاصی ندارد و در هر لحظه از طول شبانه روز ممکن است اتفاقی رخ دهد که نیازمند واکنش سریع تیم های مربوطه باشد. به همین دلیل باید از تجهیزاتی در اتاق های کنترل استفاده شود که طول عمر بالایی داشته باشند و بتوان از آنها به صورت بدون وقفه استفاده کرد. برای این منظور حتماً باید نسبت به خرید مانیتور صنعتی با قابلیت استفاده 24/7 اقدام نمایید. این ویژگی به این معنا است که ویدئووال شما در تمام طول 24 ساعت روز و هر 7 روز هفته قادر به نمایش تصاویر به صورت متوالی خواهد بود و در اثر روشن ماندن بدون وقفه آسیب نخواهد دید.

قابلیت استفاده به صورت 24/7

نمایش تصاویر با جزئیات کامل

مورد دیگری که در این زمینه اهمیت زیادی دارد، کیفیت تصاویر به نمایش درآمده بر روی دستگاه ویدئو وال است. مسلماً تصاویری با کیفیت پایین، مات و پیکسل پیکسل شده نمی تواند به مأمورین کنترل کمک زیادی کند و ریسک رخ دادن اتفاق های غیر قابل پیش بینی را افزایش می دهد! باید حتماً از دستگاه هایی استفاده شود که حتی جزئیات را نیز با بالاترین وضوح به نمایش بگذارند. برای این منظور مانیتور صنعتی 4K می تواند بهترین گزینه باشد. همچنین نسبت کنتراست نمایشگر صنعتی برای استفاده های نظارتی اهمیت فوق العاده بالایی دارد. چرا که ممکن است بسیاری از اتفاق ها در طول شب یا در مکان های دارای سایه روشن اتفاق بیفتد و اگر نسبت کنتراست نمایشگر پایین باشد، تشخیص آنها برای مأمورین کنترل سخت می شود. یک مانیتور صنعتی با نسبت کنتراست بالا توانایی قابل توجهی در نمایش رنگ مشکی و سایه روشن ها دارد و جزئیات را در نواحی تاریک تصویر به خوبی به نمایش می گذارد. پس هرگونه تحرکی در هر ساعتی از شبانه روز بر روی آن کاملاً قابل تشخیص خواهد بود.

نمایش تصاویر با جزئیات کامل

انعطاف بالا در نصب

تمامی اتاق های کنترل و نظارت به یک شکل ساخته نشده اند و فضای داخلی آنها متفاوت است. همچنین ممکن است پس از مدتی نیاز به تغییر مکان اتاق کنترل وجود داشته باشد. پس باید دستگاه ویدئو والی را خریداری کنید که انعطاف بالایی در نصب داشته باشد و بتوان از آن به صورت افقی یا عمودی استفاده کرد.

شرکت ایده برتر پارسیان یکی از شرکت های با سابقه در زمینه فروش انواع ویدئو وال و انواع مانیتور صنعتی است که توانسته با ارائه خدمات با کیفیت، رضایت مشتریان خود را به خوبی جلب کند. شما می توانید نسبت به خرید مانیتور صنعتی سامسونگ، ال جی، شارپ، پاناسونیک و دیگر برندها برای استفاده در اتاق های کنترل و نظارت با بهترین قیمت از شرکت ایده برتر اقدام نمایید. برای این منظور با شماره 73027-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم در این رابطه را به شما ارائه دهند. همچنین می توانید نسبت به خرید اینترنتی مانیتور صنعتی از سایت شرکت ایده برتر اقدام نموده و محصول را در سریع ترین زمان تحویل بگیرید.

منبع: insights.samsung