شیائومی یک دوربین مدار بسته جدید را با نام AW300 معرفی کرده که به طور اختصاصی برای استفاده در فضاهای خارجی و باز طراحی شده است. این دوربین به یک سنسور CMOS سه مگاپیکسل مجهز است و توانایی ارائه خروجی فوق العاده واضح با رزولوشن 2K را دارد! همچنین در این دوربین مدار بسته از تکنولوژی «گسترش محدوده داینامیک» یا WDR استفاده شده که امکان نصب آن در شرایط محیطی مختلف در فضاهای باز را فراهم می آورد.

دوربین مدار بسته جدید شیائومی AW300 از قابلیت دید در شب با وضوح 2K برخوردار است!

این دوربین مدار بسته با نام کامل Xiaomi Outdoor Camera AW300 عرضه شده و در آن از دو لامپ سفید قدرتمند به همراه دو لامپ مادون قرمز استفاده شده است. این لامپ ها در کنار هم توانایی تشخیص تمام رنگ ها در حالت دید در شب را دارند و عملکردی هوشمند در تشخیص تصاویر ارائه می دهند. اگر چیزی از مقابل این دوربین عبور کند، لامپ سفید آن به صورت اتوماتیک روشن شده و میزان روشنایی محیط را جهت ارتقای کیفیت تصویر افزایش می دهد.

این طور که گفته شده، دوربین مدار بسته شیائومی AW300 قادر است تا با ارسال نوتیفیکیشن به گوشی همراه کاربر، او را از اتفاقات مطلع کند. به این ترتیب در صورت تشخیص تغییر در تصویر یا حرکت چیزهایی شبیه به انسان یا حیوان در مقابل این دوربین، کاربر از آنها بر روی گوشی خود آگاه خواهد شد. جالب اینجاست که دوربین امنیتی جدید شیائومی توانایی تشخیص حرکت وسایل نقلیه و خودروها را نیز دارد. اگر کسی وارد محدوده امنیتی دوربین AW300 شود، دوربین صدای بلندی مشابه با آژیر به صدا درآورده و لامپ های سفید آن در حالت فلش زدن با تمام توان روشن می شوند.

دوربین مدار بسته جدید شیائومی AW300 از قابلیت دید در شب با وضوح 2K برخوردار است!

از آنجا که دوربین امنیتی شیائومی AW300 به اسپیکرهای داخلی قدرتمند و میکروفون های با کیفیت مجهز است، آژیر اعلان هشدار آن صدای فوق العاده بالایی دارد! میکروفون به کار رفته در این دوربین برد 7 متری را پوشش می دهد و امکان مکالمه دو طرفه با افراد حاضر در این محدوده را فراهم می آورد. چنانچه از اپلیکیشن MIJIA استفاده می کنید، می توانید چند تصویر هم زمان (حداکثر 4 کانال) را از مجموعه دوربین های نصب شده در محل مورد نظر خود مشاهده کنید.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که این دوربین مدار بسته کارآمد از درجه حفاظتی IP66 برخوردار است و به طور کامل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده است. همچنین این دوربین امنیتی در محدوده دمایی 30- تا 60+ درجه سانتی گراد قابل استفاده است. به این ترتیب بدون هیچ دغدغه ای می توانید آن را در تمام شرایط آب و هوایی و حتی شرایط محیطی سخت و غیر متعارف نیز نصب کنید.

دوربین مدار بسته جدید شیائومی AW300 از قابلیت دید در شب با وضوح 2K برخوردار است!

از دیگر مشخصات دوربین امنیتی شیائومی AW300 می توان به آنتن خارجی وای فای، چیپ امنیتی داخلی MIJIA و بهره بردن از الگوریتم رمزنگاری 128 بیت AES اشاره کرد. ضمن اینکه این دوربین با تکنولوژی فشرده سازی H.256 سازگار است و از فضای ذخیره سازی ابری نیز پشتیبانی می کند. لاز به ذکر است که قیمت دوربین مدار بسته شیائومی AW300 در کشور چین حدود 35 دلار اعلام شده است. به عنوان سخن آخر پیشنهاد می کنیم در صورت خرید این دوربین قبل از نصب، مقاله مشکلات رایج پس از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته را مشاهده کنید.

منبع: gizmochina