برند Rode X سه سال پیش به عنوان یکی از زیر شاخه های شرکت استرالیایی Rode آغاز به کار کرد و در این مدت توانست با تولید میکروفون های با کیفیت و تجهیزات پردازشی مانند Rodecaster Pro II نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. این زیر برند تازه نفس جامعه هدف خود را گیمرها و لایو استریمرها تعیین کرده و به تازگی برای آنها دو میکروفون USB و یک پکیج نرم افزاری را تولید کرده است.

برند Rode X دو میکروفون USB حرفه ای را برای استریمرها راهی بازار کرد

دیمین ویلسون، مدیر عامل Rode در این رابطه اظهار کرده است: «شرکت Rode با بیش از سه دهه سابقه در ساخت تجهیزات صوتی، توانسته به یکی از برندهای محبوب برای تولید کنندگان محتوا تبدیل شود. ما هدف خود را تولید تجهیزات صوتی حرفه ای برای موسیقیدان ها، فیلمسازها، سازندگان پادکست و فعالان حوزه برودکست تعیین کرده بودیم. اکنون قصد داریم تا همین مسیر را برای استیمرها و گیمرها هم آغاز کنیم».

برند Rode X دو میکروفون USB حرفه ای را برای استریمرها راهی بازار کرد

میکروفون USB مدل XCM-50 اولین محصول Rode X در این مجموعه جدید است که با قیمت 150 دلار عرضه شده است. این میکروفون برای گیمرها طراحی شده و البته برای لایو استریمینگ نیز بهینه سازی شده است. برند Rode X این میکروفون را در گروه مدل های حرفه ای قرار داده و آن را به امکاناتی مانند سه پایه رومیزی و پایه تنظیم زاویه مجهز کرده است. همچنین این میکروفون دارای پایه ضد شوک و محافظ داخلی است و نویزهای محیطی را در هنگام ضبط صدا کاهش می دهد.

کاربران می توانند میکروفون XCM-50 را به یک بازوی نگهدارنده هم متصل کنند، اما کار کردن با آن هنگامی که بر روی پایه رومیزی قرار دارد به خصوص برای تازه کارها آسان تر است. مجهز بودن به پورت هدفون به شما اجازه می دهد تا صدای در حال ضبط را بدون هیچ گونه تأخیری بشنوید و ولوم آن را در صورت نیاز تنظیم کنید. ضمن اینکه این میکروفون به یک دکمه mute (بی صدا) مجهز است که برای حفظ حریم شخصی در هنگام لایو استریمینگ کاربرد دارد.

محصول جدید بعدی Rode X، میکروفون USB مدل XDM-100 است که 249 دلار قیمت دارد و یک میکروفون داینامیک است. در این دستگاه از کامپوننت های در سطح حرفه ای استفاده شده تا میزان نویز در هنگام ضبط صدا به حداقل میزان ممکن برسد. همچنین این میکروفون از صدای با رزولوشن عالی 24 بیت در فرکانس 48 کیلو هرتز پشتیبانی می کند و قادر به تبدیل صدای آنالوگ به دیجیتال از طریق رابط USB با بهترین کیفیت است. با این ویژگی ها می توان گفت این میکروفون با قابلیت ارتقا کیفیت صدا هنگام استریم عرضه شده است.

برند Rode X دو میکروفون USB حرفه ای را برای استریمرها راهی بازار کرد

لازم به ذکر است که یک فیلتر نویز مشابه با مدل XCM-50 به همراه یک کپسول داینامیک در سطح استودیو نیز همراه با میکروفون XDM-100 عرضه می شود. این میکروفون از الگوی قطبی محکم تری بهره می برد و حتی نویزهای ناشی از کار کردن با ماوس و کیبورد در هنگام استریم را کاهش می دهد. این مدل هم به جک هدفون و دکمه های کنترل ولوم مجهز است و به شما امکان می دهد تا صدای در حال ضبط را بدون تأخیر زیر نظر داشته باشید.

نکته قابل توجه این است که همراه با این میکروفون های USB مناسب استریم و گیم، یک نرم افزار جدید به نام Unify هم رونمایی شده است. این نرم افزار امکانات متعددی را در اختیار استریمرها و گیمرها قرار می دهد و می توان حداکثر چهار میکروفون را به صورت هم زمان به آن کانکت کرد.

منبع: windowscentral