کولر مستر که بیشتر به دلیل تولید لوازم جانبی کامپیوتر شناخته می شود، تصمیم گرفته تا شانس خود را در بازار مانیتور گیمینگ خمیده هم امتحان کند! در همین راستا این شرکت اخیراً یک مانیتور 27 اینچی با نام GM27-CFX و یک مانیتور 34 اینچی با نام GM34-CWQA را معرفی کرده است. این مانیتورها به ترتیب 430 و 640 دلار قیمت گذاری شده اند و هر دوی آنها محدوده رنگ وسیع 98% DCI-P3 را پوشش می دهند.

کولر مستر دو مانیتور گیمینگ خمیده جدید را با پوشش دهی رنگ عالی معرفی کرده است

علاوه بر سایز، مانیتورهای GM27 و GM34 در معیارهای دیگری نیز با هم تفاوت های عمده ای دارند. به عنوان مثال مدل 27 اینچی از نسبت تصویر 16:9 بهره می برد و نرخ تازه سازی تصویر آن به صورت پیش فرض 240 هرتز است. همچنین این مدل قادر به نمایش تصاویر با رزولوشن 1080p است. در طرف مقابل مدل 34 اینچی از رزولوشن 1440p و نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز برخوردار است و نسبت تصویر آن برابر با 21:9 است. علاوه بر این، مانیتور بزرگتر به پورت USB-C مجهز است و فناوری Power Delivery پشتیبانی می کند. از این جهت می توان از آن برای شارژ کردن لپ تاپ های سازگار هم استفاده کرد. مانیتور GM27 فاقد این قابلیت است.

شرکت کولر مستر در هر مانیتور GM27 و GM34 از پنل VA به جای IPS یا TN استفاده کرده است. از این جهت کاربران می توانند از آن انتظار نمایش رنگ مشکی با عمق بیشتری را داشته باشند. همچنین این مانیتورها نسبت کنتراست ایده آلی دارند. در ادامه سایر مشخصات این مانیتورهای گیمینگ خمیده را به صورت مجزا بررسی می کنیم.

مشخصات فنی مانیتور کولر مستر GM27-CFX

مشخصات فنی مانیتور کولر مستر GM27-CFX

این مانیتور از درجه انحنای 1500R بهره می برد و نسبت کنتراست آن 3000:1 است. همچنین این مانیتور دارای زاویه دید 178 درجه (افقی و عمودی) است و میزان روشنایی آن در حالت استاندارد 400 nits خواهد بود. از جمله ویژگی های دیگر مانیتور کولر مستر GM27-CFX می توان به سازگاری با فناوری  های DisplayHDR400 و DCR (کنتراست داینامیک)، مجهز بودن به دو پورت DP و یک پورت HDMI و ارائه صدای مناسب با دو اسپیکر داخلی 2 واتی اشاره کرد. این مانیتور با فناوری های FreeSync و G-Sync هم سازگار است و زمان پاسخ دهی MPRT آن تنها 0.5 میلی ثانیه است. ضمن اینکه امکان نصب مانیتور GM27 بر روی دیوار هم وجود دارد.

مشخصات فنی مانیتور کولر مستر GM34-CWQ

مشخصات فنی مانیتور کولر مستر GM34-CWQ

این مانیتور هم از درجه انحنای 1500R برخوردار است و نسبت کنتراست آن 4000:1 اعلام شده است. در حالیکه زاویه دید و میزان روشنایی استاندارد آن مشابه با مدل قبلی است. پورت های این مانیتور را یک پورت DP، دو پورت HDMI، یک پورت USB-C، یک پورت USB-B و دو پورت USB-A تشکیل می دهند. مانیتور کولر مستر GM34-CWQ نیز از فناوری های کنتراست داینامیک، FreeSync و G-Sync پشتیبانی می کند و از زمان پاسخ دهی MPRT معادل با 0.5 میلی ثانیه بهره می برد. قابلیت نورپردازی ARGB، امکان نصب روی دیوار و طراحی ارگونومیک سایر مشخصات این مانشتور 34 اینچی را تشکیل می دهند.

منبع: notebookcheck.net