واتس اپ یکی از پر طرفدارترین سرویس های پیام رسان در اروپا و بخش هایی از آسیا است و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون به نظر می رسد که این پیام رسان در حال دریافت یک آپدیت اساسی است. مطابق با اطلاعاتی که در وب سایت WABetainfo قرار گرفته، این شرکت قصد دارد تا در آپدیت جدید، امکان دستیابی به یک اکانت واتس اپ را بر روی یک دستگاه ثانویه را فراهم آورد. این دستگاه ثانویه می تواند یک تبلت یا حتی یک گوشی هوشمند باشد! تا پیش از این، واتس اپ به کاربران اجازه می داد تا علاوه بر گوشی، به اکانت خود فقط از طریق نسخه وب یا دسکتاپ به صورت هم زمان دسترسی داشته باشند. حتی امکان اجرای واتس اپ ویندوز در صورت آفلاین بودن گوشی نیز اخیرا در این برنامه فراهم شده بود، اما امکان کار کردن با یک اکانت بر روی دو گوشی به صورت هم زمان وجود نداشت.

امکان دسترسی به یک اکانت واتس اپ بر روی بیش از یک گوشی هوشمند فراهم شد

این ویژگی جدید واتساپ با نام «Companion mode» عرضه شده و به شما این امکان را می دهد تا به اکانت واتس اپ خود به صورت هم زمان بر روی دو گوشی دسترسی داشته باشید. برای این منظور باید همان مراحلی را انجام دهید که برای کار کردن با واتس اپ وب یا واتس اپ دسکتاپ انجام می دادید! علاوه بر وارد کردن شماره، شما می توانید از طریق اسکن QR Code از طریق گوشی اصلی نیز به اکانت واتس اپ خود در یک گوشی دیگر دسترسی پیدا کنید.

پس از آن تمام چت های شما سینک می شود و بر روی هر دو گوشی به نمایش در می آید. شما می توانید از طریق هر یک از این گوشی ها، یک چت جدید را آغاز کنید یا به چت های قبلی تان ادامه دهید. لازم به ذکر است که همانند واتس اپ وب، حالت Companion mode در گوشی نیز از حداکثر چهار دستگاه پشتیبانی می کند که با احتساب گوشی اصلی، حداکثر 5 گوشی را شامل می شود. واتس اپ مراحل تست این قابلیت را از چند هفته پیش اغاز کرده و اکنون آن را به صورت رسمی برای تمامی کاربران در دسترس قرار داده است.

امکان دسترسی به یک اکانت واتس اپ بر روی بیش از یک گوشی هوشمند فراهم شد

پیش از این قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه در سرویس های پیام رسان دیگری مانند اپل iMessage، تلگرام و حتی Messanger خود شرکت متا (شرکت والد واتس اپ) وجود داشت و اکنون واتس اپ نیز به این گروه ملحق شده است. این قابلیت به خصوص برای کسانی که دارای دو گوشی شخصی و کاری هستند یا قصد دارند در هنگام سفر از یک گوشی دیگری به جز گوشی اصلی خود استفاده کنند کارایی بالایی دارد.

امکان دسترسی به یک اکانت واتس اپ بر روی بیش از یک گوشی هوشمند فراهم شد

در سال 2022 واتس اپ چند ویژگی کاربردی دیگر را نیز به سرویس خود اضافه کرده که از میان آنها می توان به افزایش تعداد اعضای چت گروهی به 1024 نفر و قابلیت جدید Communities اشاره کرد. همچنین به تازگی قابلیتی به واتس اپ اضافه شده که به شما اجازه می دهد تا بتوانید از طریق Slack و Teams به خودتان پیام بدهید! این ویژگی ها باعث شده تا محبوبیت واتس اپ از قبل هم بیشتر شود؛ همچنین این سرویس اکنون در کشور ما فیلتر است.

منبع: digitaltrends