مایکروسافت به تازگی امکان دسترسی به اپ استور را از طریق مرورگر وب فراهم کرده است. اپ استور جدید مایکروسافت که از آن همزمان با ارائه ویندوز 11 رونمایی شد، اکنون از طریق وب سایت نیز در دسترس است. به این ترتیب کاربران دستگاه هایی که اپلیکیشن Microsoft Store به صورت پیش فرض بر روی آنها نصب نیست (مانند گوشی های هوشمند و تبلت)، می توانند به سادگی در میان صفحات این سرویس از طریق مرورگر وب جستجو کرده و لینک های مورد نظرشان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

اکنون می توانید از طریق مرورگر وب به اپ استور ویندوز 11 دسترسی داشته باشید

این وب سایت جدید یک ویژگی کاربردی دیگر نیز دارد و از قابلیت mini-install مایکروسافت استور پشتیبانی می کند. به این معنا که اگر بر روی دکمه “Install” در صفحه مربوط به اپلیکیشن مورد نظر خود در این وب سایت کلیک کنید، پنجره ای به شما نمایش داده می شود و در آن از شما درخواست می شود تا خواسته خود را تأیید کنید. پس از تأیید درخواست، دانلود و نصب اپلیکیشن آغاز می شود؛ بدون اینکه به نسخه کامل مایکروسافت استور بر روی سیستم خود نیازی داشته باشید. این قابلیت برای کاربران سیستم عامل های ویندوز 10 و ویندوز 11 قابل استفاده است.

اکنون می توانید از طریق مرورگر وب به اپ استور ویندوز 11 دسترسی داشته باشید

این ویژگی به طور کامل و یکپارچه عرضه شده و توسعه دهندگان third-party نیز می توانند در صورت تمایل، از قابلیت mini-install در وب سایت های خود استفاده کنند. وب سایت جدید مایکروسافت استور اولین جایی است که این قابلیت استفاده می کند و پیش بینی می شود که به زودی وب سایت های بیشتری به آن بپیوندند. به این ترتیب احتمالاً به زودی شاهد امکان mini-install بر روی وب سایت های زیادی خواهیم بود.

اگر به این وب سایت به طور دقیق تر نگاهی بیندازیم، به نظر می رسد که بیشتر اطلاعات ارائه شده در آن با نسخه اصلی اپلیکیشن Microsoft Store بر روی ویندوز مشابه است. به این ترتیب شما می توانید تصاویر محصول، امتیازهای دریافت شده و ریویوهای درج شده توسط کاربران را در آن مشاهده کنید. البته دقت نمایید که مشخصات فنی و پیش نیازهای استفاده از اپلیکیشن بر روی این وب سایت قابل مشاهده نیست. شما می توانید از طریق هر نوع دستگاهی (ویندوز، اندروید، iOS، مک، لینوکس و...) به وب سایت جدید مایکروسافت استور دسترسی داشته باشید.

اکنون می توانید از طریق مرورگر وب به اپ استور ویندوز 11 دسترسی داشته باشید

اپلیکیشن های Win32 که برای اولین بار برای نصب بر روی ویندوز 11 معرفی شده بودند، در نسخه قدیمی ویندوز اپ استور در دسترس قرار نداشتند و کاربران نمی توانستند آنها را نصب کنند. خوشبختانه نسخه جدید این محدودیت را ندارد و تمام این اپلیکیشن ها را در خود جای داده است. نکته تعجب آور در رابطه با این وب سایت جدید این است که فقط اپلیکیشن ها را به کاربران ارائه می دهد و در آن هیچ لیستی از بازی یا فیلم دیده نمی شود! شاید مایکروسافت قصد دارد تا کاربرانی را که به دنبال فیلم و بازی هستند، به سمت استفاده از وب سایت اصلی خود سوق دهد! به هر حال پیش بینی می شود که وب سایت جدید مایکروسافت استور با استقبال زیادی از جانب کاربران مواجه شود.

اطلاعاتی درباره تخته هوشمند بخوانید .

منبع: windowscentral