امکانات اپلیکیشن Google TV دیگر فقط مختص کاربران گوشی های اندرویدی نیست. به تازگی گوگل اپلیکیشن Play Movies & TV iOS را حذف کرده و آن را با اپلیکیشن Google TV iOS جایگزین کرده است. به این ترتیب کاربران آیفون هم اکنون می توانند اپلیکیشن های استریمینگ مورد علاقه خود را لیست کنند و بر مبنای برنامه هایی که در آنها تماشا کرده اند، پیشنهادهای جدید دریافت کنند! همچنین آنها می توانند واچ لیست گوگل تی وی خود را مدیریت کرده و از گوشی خود به عنوان ریموت کنترل برای دستگاه های گوگل تی وی مانند Chromecast with Google Tv یا دستگاه های Android TV استفاده کنند.

سرانجام اپلیکیشن Google TV برای کاربران آیفون در دسترس قرار گرفت!

گوگل اغلب اپلیکیشن های خود را برای iOS هم در دسترس قرار می دهد؛ اما تا به اینجا این کار را برای Google TV انجام نداده بود که البته کمی عجیب به نظر می رسید! به این ترتیب کاربران دستگاه های Chromecast که از گوشی آیفون استفاده می کردند، نمی توانستند به راحتی پیشنهادهای تماشای برنامه ها را مدیریت کنند و فقط از طریق دستگاه تلویزیون خود به این پیشنهادها دسترسی پیدا می کردند.

سرانجام اپلیکیشن Google TV برای کاربران آیفون در دسترس قرار گرفت!

گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که از این به بعد هم کاربران اندروید و هم کاربران iOS می توانند از امکانات اپلیکیشن Google TV بر روی گوشی های خود بهره مند شوند. به این ترتیب امکاناتی مانند چک کردن پیشنهادهای تماشای برنامه، اضافه کردن فیلم و برنامه های تلویزیونی به واچ لیست، دادن امتیاز به برنامه ها و... در اختیار تمامی کاربران خواهد بود. ضمن اینکه کاربران می توانند از گوشی اندرویدی یا آیفون خود به عنوان ریموت کنترل اندروید تی وی خود استفاده کنند. البته هنوز مشخص نیست که نحوه استفاده از این ویژگی بر روی آیفون با گوشی اندرویدی یکسان است یا با آن تفاوت دارد. پیش بینی می شود که ظرف چند روز آتی گوگل در این باره اطلاعات تکمیلی را ارائه دهد. با این وجود به احتمال بسیار زیاد شاهد تغییر اساسی در نحوه کنترل تلویزیون با گوشی بین دستگاه های اندرویدی و آیفون نخواهیم بود.

همچنین هنوز نمی دانیم که اپلیکیشن Google TV iOS از لحاظ امکانات در چه حدی است و آیا پشت سر نسخه اندرویدی این اپلیکشن قرار دارد یا از این لحاظ با آن در یک سطح قرار می گیرد. به هر حال گنجاندن قابلیت Highlights در نسخه iOS این اپلیکیشن نشانه خوبی است و می تواند ما را به مجهز بودن این اپلیکیشن به دیگر امکانات اصلی و جذاب گوگل تی وی اندروید امیدوار کند.

سرانجام اپلیکیشن Google TV برای کاربران آیفون در دسترس قرار گرفت!

گوگل طی هفته های اخیر چند آپدیت درخشان برای Google TV ارائه داده است. از جمله اینکه شما می توانید پروفایلتان را براساس واچ لیست خود شخصی سازی کنید یا اسکرین سیورهای اختصاصی ایجاد کنید. همچنین گوگل اعلام کرده که به زودی امکان پخش محتوا از گوشی اندرویدی بر روی اپلیکیشن Google TV بر روی تلویزیون امکان پذیر خواهد شد. پس می توان امیدوار بود که این قابلیت جذاب برای گوشی های آیفون نیز به زودی در دسترس قرار گیرد.

منبع: androidcentral