شرکت کورسیر را می توان یکی از تولید کنندگان برتر قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر دانست. این شرکت نخستین بار سال 1994 در آمریکا شروع به فعالیت کرده بود و به دلیل طراحی و تولید محصولاتی با کیفیت علاوه بر کسب جوایز مختلف توانسته کاربران و طرفدران بی شماری را در سراسر دنیا به دست آورد. از جمله جوایز کسب شده شرکت کورسیر نیز می توان به 3 برند برتر تجهیزات گیمینگ (2019)، جایزه طلایی بخش PC Gaming 2019 استرالیا اشاره کرد. خنک کننده مایع پردازنده مدل ICUE H150i Elite Capelix یکی از محصولات برتر شرکت کورسیر بوده که به دلیل ویژگی های متنوع و عملکرد فوق العاده ای که در اختیار دارد تبدیل به یکی از بهترین خنک کننده های پردازنده نیز شده است. از نمونه ویژگی ها و قابلیت های این مدل از خنک کننده می توان به برخورداری از حالت بی صدا، مجهز به نورپردازی RGB، قابلیت پشتیبانی از انواع سوکت های اینتل و AMD، سرعت گردشی برابر با 2400 دور در دقیقه و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد معرفی و بررسی کامل و تخصصی این مدل از خنک کننده مایع پردازنده را داریم، لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل خنک کننده مایع پردازنده Corsair ICUE H150i Elite Capellix

قدرتمندترین خنک کننده کورسیر!

شرکت کورسیر در ساخت خنک کننده مایع پردازنده مدل ICUE H150i Elite Capelix به منظور یک دست شدن سری پمپ با فن ها از 33 عدد لامپ LED از نوع Capelix RGB استفاده کرده است. از ویژگی های مثبت موجود در این مدل از خنک کننده مایع می توان به برخورداری از کم ترین نویز همراه با عملکرد رو به بالا اشاره کرد که می تواند قدرت بیشتری به سیستم شما بدهد! در ضمن شرکت کورسیر جهت بالا بردن قدرت خنک کنندگی بیشتر در تمامی لحظات، در ساخت این محصول از یک صفحه مسی با چگالی 128 استفاده کرده است. پمپ سانتریفیوژ یکی از امکانات منحصر به فرد موجود در خنک کننده مایع پردازنده مدل ICUE H150i Elite Capelix کورسیر بوده که می تواند به خنک کننده شما قدرت بیشتری ببخشد! پمپ استفاده شده در این محصول قابلیت جابجایی آب تا 0.82 لیتر در هر دقیقه را دارد. این میزان از جابجایی آب این امکان را به شما می دهد تا بدون نگرانی بابت داغ شده بیش از حد و خراب شدن قطعات داخلی به اجرای بازی ها و یا نرم افزارهای سنگین بپردازید!

بررسی کامل خنک کننده مایع پردازنده Corsair ICUE H150i Elite Capellix

قابلیت تغییر رنگ نورپردازی RGB و کنترل سرعت فن!

کورسیر در طراحی خنک کننده مایع پردازنده مدل ICUE H150i Elite Capelix به منظور شخصی سازی و جلب رضایت کاربران خود از قابلیت تغییر رنگ طبق سلیقه شخصی کاربر بهره برده است. تغییر رنگ نورپردازی را می توانید با استفاده از نرم افزار مخصوص Commander CORE ICUE انتخاب کرده و به سیستم خود جلوه ی جدیدی بدهید! از دیگر ویژگی ها و امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد می توان به قابلیت تغییر رنگ تا حداکثر 6 فن، قابلیت تحت نظر داشتن دمای CPU و قابلیت کنترل سرعت فن اشاره کرد. قابلیت کنترل سرعت فن این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید سرعت هر سه فن موجود در این خنک کننده را بر حسب نوع کارکرد سیستم کم و یا زیاد کنید! در ضمن فن های استفاده شده در این مدل خنک کننده از سری ML بوده تا قادر باشند جریان هوای قدرتمندی را به سمت پردازنده هدایت کنند. لازم به ذکر است که فن های تعبیه شده در خنک کننده مایع پردازنده مدل ICUE H150i Elite Capelix سرعت چرخشی برابر با 2400 دور در دقیقه دارند.

بررسی کامل خنک کننده مایع پردازنده Corsair ICUE H150i Elite Capellix

مد Zero RPM

فن های زیادی در بازار وجود دارند که موقعی که سیستم بیش از حد معمول داغ نشده باشد و یا حتی فشاری به آن ها وارد نمی شود اقدام به چرخیدن و کارکردن بیهوده می کنند. شرکت کورسیر برای رفع این ایراد در نرم افزار خود از Cooling Profile استفاده کرده است. این قابلیت باعث می شود تا خنک کننده در هنگام پایین بودن دمای سیستم سرعت خود را کاهش داده و یا به طور کامل بایستد! به این ترتیب کم ترین صدا را در حین کار تولید خواهد کرد. از ویژگی های دیگری که در طراحی خنک کننده مایع پردازنده مدل ICUE H150i Elite Capelix استفاده شده می توان به برخورداری از 2 درپوش جداگانه اشاره کرد. درپوش از قبل نصب شده از رنگ مشکی برخوردار بوده که به منظور اضافه کردن جلوه شیک به سیستم شما استفاده شده است. درپوش دیگری که به همراه محتویات خنک کننده در اختیار شما قرار می گیرد رنگ و حالتی به مراتب شفاف تر از قبلی داشته که به منظور نمایان سازی هر چه بیشتر ال ای دی هایی است که در این مدل خنک کننده تعبیه شده است. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل خنک کننده مایع از قابلیت سازگاری با جدیدترین سوکت های شرکت Intel و AMD برخوردار بوده و به دلیل بهره مندی از طراحی مخصوص براکت و ماژولار این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بدون نیاز به ابزاری خاص اقدام به نصب این محصول کرده و از قدرت خنک کنندگی بالای آن بهره مند شوید.

منبع: latestintech