اگر قصد راه اندازی یک کامپیوتر گیمینگ جدید بر اساس سوکت AM4 را دارید و میخواهید تا از پردازنده AMD Ryzen 7 5800X در آن استفاده کنید، به خرید یک خنک کننده پردازنده هم نیاز پیدا خواهید کرد. چرا که در بسته بندی این پردازنده، خنک کننده ای وجود ندارد و شما باید آن را به صورت مجزا تهیه نمایید. اما در هنگام خرید فن سی پی یو، باید به سازگاری آن با پردازنده مورد استفاده خود توجه داشته باشید و معیارهایی مانند قدرت خنک کنندگی و سایز آن را در نظر بگیرید. در این بخش قصد داریم تا چند مدل از بهترین فن ها را برای پردازنده AMD Ryzen 7 5800X به شما معرفی کنیم. ادامه متن را از دست ندهید.

فن پردازنده نوکتوا NH-U12A – بهترین جریان دهنده هوا!

فن پردازنده نوکتوا NH-U12A – بهترین جریان دهنده هوا!

نوکتوا به دلیل ساخت فن های بی صدا و با ثبات، به برند محبوبی در میان کاربران تبدیل شده است. فن مدل NH-U12A نیز از این قاعده مستثنی نیست و علاوه بر صدای کم، بازدهی بالایی را نیز ارائه می دهد. بلندی این فن پردازنده 158 میلی متر است و با خیال راحت می توان از آن در اکثر کیس های موجود استفاده کرد. با توجه به عملکرد ایده آل خنک کننده پردازنده نوکتوا NH-U12A در به جریان انداختن هوا، با خیال راحت می توانید بازی ها و برنامه های سنگین را بر روی سیستم خود اجرا کنید.

خنک کننده آبی Arctic Liquid Freezer II 280 – چند کاره و کاربردی!

خنک کننده آبی Arctic Liquid Freezer II 280 – چند کاره و کاربردی!

خنک کننده Arctic مدل Liquid Freezer II 280 بر اساس مایع عمل می کند و نسبت به فن های پردازنده بزرگ، فضای بسیار مناسب تری از کیس شما را اشغال می کند. این خنک کننده مایع پردازنده ممکن است که ظاهر جذاب و پر زرق و برقی نداشته باشد، اما عملکرد پر بازدهی را ارائه می دهد و پردازنده سیستم را به بهترین شکل خنک می کند. به طوری که دمای پردازنده شما در تمام لحظات در حد استاندارد باقی خواهد ماند.

خنک کننده آبی NZXT Kraken X73 360mm – یک مدل رده بالا

خنک کننده آبی NZXT Kraken X73 360mm – یک مدل رده بالا

خنک کننده Kraken X73 360mm را می توان یکی از بهترین خنک کننده های سی پی یو برای پردازنده های AMD RYZEN و یکی از قدرتمند ترین خنک کننده های مبتنی بر مایع دانست! این قطعه از نورپردازی RGB هم پشتیبانی می کند و زیبایی خاصی به سیستم گیمینگ شما می دهد. درست است که قیمت این خنک کننده آبی کمی بالاست، اما با خرید آن خیالتان راحت است که از یک مدل رده بالا بر روی سیستم خود استفاده می کنید و دمای پردازنده تان هیچ وقت از حد استاندارد بالاتر نخواهد رفت! این خنک کننده پردازنده با نرم افزار NZXT CAM هم سازگار است که امکان مدیریت نورپردازی را برای شما فراهم می آورد.

فن پردازنده be quiet! Dark Rock Pro 4 TR4 – بیش از اندازه ساکت!

فن پردازنده be quiet! Dark Rock Pro 4 TR4 – بیش از اندازه ساکت!

فن پردازنده Dark Rock Pro 4 یکی از بی صداترین مدل های موجود است! البته برای اینکه بتوانید از مزایای این فن بی صدا بهره مند شوید، باید فضای نسبتاً زیادی از کیس خود را به آن اختصاص دهید. چرا که این مدل 163 میلی متری ارتفاع دارد و جزء فن های بزرگ به حساب می آید. به هر حال اگر در کیس تان فضای کافی در اختیار دارید و بی صدا بودن فن پردازنده برایتان اهمیت زیادی دارد، مدل Dark Rock Pro 4 TR4 از برند be quiet! بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

خنک کننده آبی Corsair iCUE H150i Elite Capellix 360mm – رنگ های جذاب RGB

خنک کننده آبی Corsair iCUE H150i Elite Capellix 360mm – رنگ های جذاب RGB

نورپردازی RGB برایتان مهم است؟! خنک کننده iCUE H150i Capellix را انتخاب کنید! این مدل به خوبی با پردازنده AMD Ryzen 7 5800X سازگاری دارد و از قابلیت نورپردازی RGB با قابلیت شخصی سازی بهره می برد. این خنک کننده پردازنده 360 میلی متری براساس مایع عمل می کند و توان خنک سازی با فن را هم دارد. از این جهت می توان آن را یکی از پربازده ترین مدل های موجود دانست.

منبع: windowscentral