دنیای این روزهای دیجیتال ساینیج بی شباهت به وضعیت شبکه های اجتماعی در سال های اخیر نیست! هر دوی این حوزه ها در حال گسترش هستند و با استقبال زیادی از جانب کاربران مواجه شده اند. با این تفاوت که دستگاه دیجیتال ساینیج برای صاحبان کسب و کارها جذابیت دارد و شبکه های اجتماعی برای عموم مردم. به هر حال Digital Signage بخشی از روند توسعه تبلیغات دیجیتال محیطی است و اخبار و آمارهای جذابی در رابطه با آن منتشر می شود. در این بخش برخی از این اخبار را که مربوط به استفاده از مانیتورهای دیجیتال ساینیج در خرده فروشی ها می شود، با هم مرور می کنیم.

حقایق و آمارهای جالب از دنیای نمایشگرهای تبلیغاتی در خرده فروشی ها

1- بیش از 40 درصد از خریداران از مغازه ها عنوان کرده اند که یک ساینیج هوشمند می تواند بر روی تصمیم آنها برای خرید تأثیر بگذارد. چرا که این دستگاه ها درست در محل خرید قرار دارند و اطلاعاتی که نمایش می دهند می تواند بسیار مفید باشد.

این موضوع منطقی به نظر می رسد. چرا که معمولاً افراد به اطلاعات هوشمندی که مشاهده می کنند بیشتر از تجربه خرید خود اعتماد می کنند. درست است که مشاهده کالا به صورت فیزیکی برای خرید عالی به نظر می رسد، اما مشاهده اطلاعات و تبلیغات جذاب درست در محلی که در حال خرید از آن هستیم نیز تأثیر زیادی دارد.

2- 44 درصد از خریداران اعتراف کرده اند که تحت تأثیر شبکه های اجتماعی اقدام به خرید کرده اند.

شبکه های اجتماعی بخش بزرگی از تجربه خرید Retail را تشکیل می دهند و تا حدود زیادی با دستگاه ساینیج هوشمند نیز مرتبط هستند. بسیاری از صاحبان کسب و کارها از دیجیتال ساینیج خود برای نمایش پست های شبکه های اجتماعی استفاده می کنند تا مراجعه کنندگان را به محصولات خود جلب کنند. شاید به همین دلیل باشد که این همه اپلیکیشن شبکه اجتماعی در گوگل پلی و اپ استور برای دانلود قرار گرفته است!

حقایق و آمارهای جالب از دنیای نمایشگرهای تبلیغاتی در خرده فروشی ها

3- هشت نفر از 10 نفری که وارد یک فروشگاه می شوند، به دلیل تصاویر جذاب در حال نمایش بر روی تابلو تبلیغاتی دیجیتال این کار را می کنند!
یک ساینیج هوشمند بسیار تأثیرگذارتر از بنر و پوستر تبلیغاتی یا ویترین مغازه است. مغز انسان به تصاویر متحرک واکنش بهتری نشان می دهد و به همین دلیل چشم ها به سرعت به این نوع تصاویر جلب می شوند! 

4- مطابق با مطالعات انجام شده، رشد دیجیتال ساینیج در حوزه خرده فروشی سریع تر از سایر حوزه ها است.

خرده فروشی اغلب در پذیرش فناوری های دیجیتال جلوتر است. به عنوان مثال برند Burberry یکی از اولین برندهای خرده فروشی جهانی بود که شبکه های اجتماعی را پذیرفت. امروزه نیز این برند از اولین فروشگاه های خرده فروشی است که تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال را پذیرفته است. در فروشگاه اصلی این برند در لندن آینه های نصب شده که در نقش دیجیتال ساینیج عمل می کنند و جلوه ای جذاب و مدرن به آن بخشیده اند. فروشگاه های سایر برندهای خرده فروشی نیز به تعداد زیاد از نمایشگرهای تبلیغاتی استفاده می کنند.

5- مشتریانی که به صورت دیجیتال جذب فروشگاه ها می شوند، سه برابر حجم خرید بیشتری دارند.

حفظ مشتری برای فروشگاه های خرده فروشی اهمیت بسیار بالایی دارد. مسلماً یک بار خرید کردن از فروشگاه سود چندانی را به ارمغان نمی آورد. دستگاه دیجیتال ساینیج علاوه بر ایجاد اولین تأثیر در مشتریان، نقش زیادی نیز در ماندگاری و وفاداری آنها به فروشگاه دارد! مطالعات نشان می دهد که مشتریانی که از طریق Digital Signage به یک فروشگاه جلب می شوند، تا سه برابر خرید بیشتری انجام داده و دفعات بعدی نیز به آن فروشگاه مراجعه می کنند.

حقایق و آمارهای جالب از دنیای نمایشگرهای تبلیغاتی در خرده فروشی ها

6- جوان ترها تمایل بیشتری نسبت به سر زدن به فروشگاه های خرده فروشی دارند تا افراد مسن (78 درصد در مقابل 70 درصد)

افراد جوان تر (به طور دقیق تر متولدین 1982 تا 2004 میلادی) نسبت به افراد مسن (متولدین سال های بعد از جنگ جهانی دوم) تمایل بیشتری به سر زدن به فروشگاه های خرده فروشی دارند. به طور کلی جوانان کمتر برنامه های سنتی تلویزیون را تماشا می کنند، بیشتر وقت خود را در یوتیوب می گذرانند و به شدت تحت تأثیر اینترنت هستند (47 درصد گفته اند که «بدون اینترنت نمی توانند زندگی کنند»). پس صاحبان کسب و کارها از این نکته استفاده کرده و با بهره بردن از دیجیتال ساینیج (که یک ابزار مدرن و امروزی محسوب می شود)، آنها را به سمت فروشگاه خود جذب می کنند.

منبع: screencloud