زمانی که نسخه نهایی iOS 16 عرضه شود، کاربران آیفون با حجم انبوهی از ویژگی های هیجان انگیز مواجه می شوند که امکانات قابل توجهی را در اختیار آنها قرار می دهد! به عنوان مثال طراحی لاک اسکرین آیفون به طور کامل باز طراحی شده و کاربران می توانند آن را به دلخواه خود شخصی سازی کنند. اما با وجود اینکه اعلام شده آپدیت این سیستم عامل برای «آیفون» عرضه می شود، اما باید به شما بگوییم برخی از مدل های گوشی های هوشمند اپل هستند که از مزایای برخی از پیشرفته ترین ویژگی های جدید iOS 16 بهره مند نخواهند شد!

بعضی از مدل های آیفون از برخی ویژگی های هیجان انگیز iOS 16 محروم خواهند ماند!

نسخه بتای عمومی iOS 16 به تازگی از جانب اپل در دسترس قرار گرفته است. شما میتوانید نحوه نصب نسخه بتای عمومی IOS 16 را در وب سایت ایده برتر فرا بگیرید. اما خوشبختانه میتوانیم از طریق این نسخه به طور دقیق تری بگوییم که کدام مدل های آیفون از کدام ویژگی های جدید iOS 16 پشتیبانی نمی کنند.

به عنوان مثال قابلیت ارائه Live Text در ویدئوها که به خصوص برای ترجمه زبان ها به یکدیگر یا تبدیل واحدهای پول کاربرد دارد، فقط در iPhone XS و آیفون های جدیدتر از آن در دسترس خواهد بود. این ویژگی برای ارتقای مهارت های نوشتاری و همچنین جستجوی دقیق تر تصاویر در اپلیکیشن ها از طریق Spotlight نیز کاربرد دارد. متأسفانه والپیپرهای زیبا و جذاب با تم نجوم نیز برای آیفون 8 و آیفون X در دسترس قرار نمی گیرند.

بعضی از مدل های آیفون از برخی ویژگی های هیجان انگیز iOS 16 محروم خواهند ماند!

تولید اتوماتیک زیرنویس در iOS 16 (که فعلاً فقط برای زبان انگلیسی ارائه شده)، بر روی آیفونی اجرا می شود که به تراشه حداقل A12 Bionic اپل مجهز باشد. به این ترتیب فقط کاربران آیفون 11 و مدل های جدیدتر می توانند از این قابلیت بر روی گوشی های خود بهره مند شوند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که حالت سینمایی این قابلیت که در زمان ضبط ویدئو کاربرد دارد، فقط بر روی آیفون 13 اجرا می شود. همچنین افکت تارنمایی تصویر پس زمینه در زمان نمایش اشیای نزدیک تر به لنز دوربین (که سینمایی ها با آن بیشتر آشنا هستند!)، فقط بر روی گوشی های هوشمند نسل جدید اپل (مدل های 2021 به بعد) در اختیار کاربران خواهد بود.

همان طور که انتظار می رفت، بیشترین محدودیت در دریافت ویژگی های جدید iOS 16 را کاربران گوشی های آیفون 8 و آیفون X تجربه خواهند کرد! این آیفون ها دیگر فروش چندانی ندارند و اپل تمایلی به رسیدگی به آنها از خود نشان می دهد. جدا از این، سخت افزار به کار رفته در آیفون ها قدیمی شده و توان اجرای نرم افزارهای پیشرفته امروزی اپل را ندارد.

بعضی از مدل های آیفون از برخی ویژگی های هیجان انگیز iOS 16 محروم خواهند ماند!

به هر حال چیزی که با عرضه نسخه بتای عمومی iOS 16 مشخص شده این است که برای بهره مندی از تمام ویژگی های جدید و پیشرفته این سیستم عامل، باید آیفون های مدل جدیدتر را تهیه کنید. با توجه به اینکه پیش بینی می شود نسخه نهایی این سیستم عامل جدید همراه با گوشی های سری آیفون 14 عرضه شود، این موضوع را می توان به سیاست های کاری اپل نیز مرتبط دانست. مسلماً تبلیغات زیاد بر روی iOS 16 به فروش بیشتر آیفون 14 کمک خواهد کرد.

منبع: notebookcheck