گوگل برای افرادی که برای ست کردن ریمایندر از Google Assistant به وفور استفاده می کنند، خبرهای بدی دارد! این دستیار صوتی به زودی برخی از امکانات خود را از دست می دهد که از میان آنها می توان به ریمایندرهای مبتنی بر لوکیشن نام برد. به این ترتیب به زودی دیگر امکان ست کردن ریمایندر برای یک فرد خاص توسط گوگل اسیستنت وجود نخواهد داشت.

گوگل قصد دارد تا امکانات کم استفاده تر دستیار صوتی Google Assistant را از آن حذف کند

گوگل این خبر را بی سروصدا بر روی صفحه Help وب سایت مربوط به Google Assistant منتشر کرده است! این موتور جستجوی شناخته شده اعلام کرده است که «ایجاد یادآور (ریمایندر) بر مبنای لوکیشن به زودی از دسترس خارج خواهد شد».

این شرکت دلیل حذف این قابلیت Google Assistant را توضیح نداده است. به خصوص اینکه این قابلیت برای بسیاری از افراد کارایی بالایی داشته است! همچنین گوگل به سؤال هایی که در این رابطه به طور مستقیم برای آن ارسال شده، پاسخ صریح و روشنی نداده است!

قابلیت تنظیم ریمایندر بر مبنای لوکیشن اولین بار در سال 2018 معرفی شد. این قابلیت این امکان را ایجاد می کند تا زمانی که در یک لوکیشن خاص هستید، ریمایندر فعال شده و به شما یادآوری می کند که قصد انجام یک کار به خصوص را در این مکان داشته اید. به عنوان مثال شما می توانید این قابلیت را به امکانات نمایشگرهای هوشمند نسل دوم Nest Hub اضافه کنید و از طریق گوگل اسیستنت یک ریمایندر ایجاد کنید تا زمانی که در سوپر مارکت حضور دارید، به شما یادآوری کند تا یک پاکت شیر بخرید! زمانی که شما به نزدیک ترین مغازه اطراف خود برسید، این دستیار صوتی با ارسال یک پیام به گوشی شما این موضوع را یادآوری می کند. همین طور که می بینید، این ویژگی می تواند کارایی بالایی داشته باشد!

گوگل قصد دارد تا امکانات کم استفاده تر دستیار صوتی Google Assistant را از آن حذف کند

اگر چه این ویژگی مفید قرار است حذف شود، اما شما می توانید همچنان از Google Assistant بخواهید تا در یک زمان خاص برایتان ریمایندر ایجاد کند. این قابلیت یکی از مفیدترین امکانات این دستیار صوتی به شمار می آید. همچنین می توانید یک روتین در آن ایجاد کنید تا در صورت ورود به یک مکان خاص، یک پیام برای شما پخش شود. درست است که این پیام به طور مستقیم به کاری که قصد انجام دادن آن را داشتید اشاره نمی کند، اما می تواند به یادتان بیاورد که باید کاری انجام دهید! این روش می تواند یک روش جایگزین برای ست کردن ریمایندر بر اساس لوکیشن باشد.

حذف این قابلیت بسیاری از کاربران را نا امید کرده است! اما از طرف دیگر، قابلیت ایجاد کردن ریمایندر بر اساس لوکیشن برای خیلی ها درست کار نمی کند و شاید این موضوع یکی از دلایل حذف آن بوده است. حتی بسیاری از کاربران Google Assistant از وجود چنین قابلیتی بی خبر بوده اند و حالا که خبر حذف آن توسط گوگل منتشر شده، از وجود آن آگاه شده اند! کم استفاده بودن این قابلیت به زعم گوگل، یکی دیگر از دلایل حذف آن بوده است.

گوگل قصد دارد تا امکانات کم استفاده تر دستیار صوتی Google Assistant را از آن حذف کند

یکی دیگر از امکانات Google Assistant که به زودی حذف می شود، توانایی ست کردن ریمایندر برای اعضای خانواده است. به عنوان روش جایگزین، می توان از Google Chat یا Gmail برای اختصاص دادن یک وظیفه خاص به اعضای خانواده استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی ها چه زمانی از دستیار صوتی Google Assistant حذف می شوند. این طور که بر روی وب سایت 9to5Google ذکر شده، این اقدامات در راستای آماده سازی شرایط برای رونمایی از یک دستیار صوتی جدید به نام “Memory” است که امکان ذخیره کردن محتوای در حال نمایش، ریمایندرها و... را فراهم می آورد. در حال حاضر باید منتظر اخبار تکمیلی در این رابطه از جانب گوگل بمانیم!

منبع: androidcentral