با پیشرفت تکنولوژی استفاده از حافظه های SSD در کامپیوتر و لپ تاپ روز به روز فراگیرتر می شود. این نوع از حافظه ها در مقایسه با هارددیسک سرعتی به مراتب بالاتر در هنگام دسترسی به اطلاعات را فراهم می آورند و به خصوص باعث افزایش چشمگیر سرعت بوت سیستم عامل و لود برنامه های نصب شده بر روی سیستم می شوند. دلیل این امر آن است که حافظه SSD یا Solid State Drive فاقد دیسک چرخان و دیگر قطعات مکانیکی است و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بر روی آن به صورت مستقیم انجام می گیرد. در این میان شرکت های تولید کننده انواع قطعات کامپیوتر با بهره گیری از تکنولوژی های روز اقدام به تولید و عرضه مدل های جدید حافظه های SSD می کنند و بازار این قطعه حسابی داغ است! به عنوان مثال برند Corsair به تازگی اقدام به عرضه حافظه های اس اس دی مدل MP600 PRO XT کرده که در ادامه بیشتر به معرفی آنها می پردازیم.

حافظه های SSD جدید MP600 PRO XT برند Corsair به بازار عرضه شد

حافظه های SSD مدل MP600 PRO XT از نوع NVMe M.2 بوده و از طریق اسلات PCIe x4 به مادربرد متصل می شوند. این حافظه ها از سرعت خواندن اطلاعات 7100 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات 6800 مگابایت در ثانیه برخوردارند و سرعتی عالی را برای دستیابی به اطلاعات به ارمغان می آورند! همچنین این حافظه های اس اس دی از اسلات های نسل سوم PCIe نیز پشتیبانی می کنند و می توان از آنها در سیستم های نسبتاً قدیمی تر هم استفاده کرد. البته پیشنهاد می شود به منظور دستیابی به بالاترین سرعت عملکرد این حافظه SSD، از آن بر روی مادربردهای جدیدتر و سازگار با اسلات های نسل چهارم PCIe استفاده کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد حافظه های اس اس دی Corsair MP600 PRO XT مجهز بودن به خنک کننده آلومینیومی اختصاصی است که به طور کامل از داغ شدن آن حتی در هنگام اوج کار جلوگیری می کند. بنابراین با خیال راحت می توانید از این حافظه ها بر روی سیستم های گیمینگ یا سیستم های پیشرفته محاسباتی استفاده کنید. به خصوص این حافظه SSD در کنار واتر بلاک (خنک کننده آبی) مدل Corsair Hydro X Series XM2 عملکردی بی نظیر از خود ارائه می دهد.

اما صبر کنید! هنوز ویژگی های جالب و هیجان انگیز این حافظه های SSD تمام نشده است! شما می توانید از طریق نرم افزار CORSAIR SSD Toolbox حافظه اس اس دی MP600 PRO XT را مدیریت کرده و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. همچنین این قطعه از جانب شرکت سازنده با 5 سال گارانتی راهی بازارهای جهانی شده است. در مجموع اگر قصد راه اندازی یک کامپیوتر گیمینگ دارید یا به اجرای نرم افزارهای حرفه ای و پیشرفته نیاز دارید، این حافظه اس اس دی انتخابی عالی برایی شما است. همچنین برای ادیت عکس و ویدئو، کارهای گرافیکی و طراحی های سنگین می توان بر روی حافظه اس اس دی MP600 PRO XT حساب باز کرد.

منبع: windowscentral