هیچ راه فراری از تبلیغات در اینترنت ندارید! حتی زمانی که در حال اسکرول کردن در اینباکس ایمیل هایتان هستید پیام های تبلیغاتی رهایتان نمی کنند! اکنون مایکروسافت این وضعیت را بدتر هم کرده و تبلیغات بیشتری را در اپلیکیشن Outlook for Android و همچنین اوت لوک در iOS به کاربران نشان می دهد!

مطابق با گزارشی که بر روی وب سایت The Verge منتشر شده، مایکروسافت تعداد تبلیغاتی را که در اینباکس اپلیکیشن اوت لوک به کاربران نمایش داده می شود، افزایش داده است. به خصوص کاربرانی که از سرویس رایگان اوت لوک استفاده می کنند، در چند هفته اخیر تعداد تبلیغات بیشتری را نسبت به قبل مشاهده کرده اند. تنها راهی که کاربران رایگان اوت لوک می توانند از نمایش تبلیغات جلوگیری کنند، این است که قابلیت Focused inbox را فعال کنند. در این حالت اینباکس به ساده ترین شکل ممکن نمایش داده می شود و دارای دو تب است: تب “Focused” که ایمیل های مهم در آن قرار دارند (مانند ایمیل های کاری) و تب “Other” برای محتواهای دیگر شامل پیام های تبلیغاتی!

در چند وقت اخیر تبلیغات بیشتری را در اوت لوک مشاهده می کنید؟ شما تنها نیستید!

یکی از مقامات بلند پایه مایکروسافت در این رابطه اظهار کرده است: «برای کاربران نسخه رایگان اوت لوک، نمایش تبلیغات در اینباکس بیشتر از گذشته شده است. این کاربران می توانند ویژگی ‘Focused inbox’ را فعال کنند تا تبلیغات از میان ایمیل های آنها به تب Other منتقل شود».

البته باید به شما بگوییم که حتی در این حالت هم تبلیغات به طور کامل از مقابل چشمان شما کنار نمی روند و هنوز در بالای صفحه اینباکس، این پیام های تبلیغاتی وجود دارند! این پیام ها به همان شیوه ای که گوگل در نسخه وب جی میل برای نمایش تبلیغات استفاده می کند، نمایش داده می شوند. این روش در نسخه وب اوت لوک توسط مایکروسافت نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع با فعال کردن ‘Focused inbox’، تبلیغات فقط از لا به لای ایمیل هایتان خارج می شوند و دیگر در هنگام اسکرول با آنها مواجه نمی شوید؛ اما اگر فکر می کنید که در این حالت دیگر هیچ پیام تبلیغاتی را مشاهده نخواهید کرد سخت در اشتباهید!

در چند وقت اخیر تبلیغات بیشتری را در اوت لوک مشاهده می کنید؟ شما تنها نیستید!

کاربران اپلیکیشن مایکروسافت اوت لوک در شبکه های اجتماعی به این موضوع اذعان داشته اند که ظرف چند هفته اخیر تبلیغات بیشتری را در این اپ مشاهده کرده و از این بابت ناراحتند. حتی برخی از آنها به دیگران پیشنهاد داده اند تا از سرویس ایمیل دیگری استفاده کنند و اوت لوک را کنار بگذارند. به نظر می رسد که این اقدام باعث نا امید شدن کاربران از مایکروسافت شده است.

گوگل در سال 2012 تبلیغات را به جی میل اضافه کرد. اما این پیام های تبلیغاتی فقط در تب Promotions نمایش داده می شوند و مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی کنند. اما در اوت لوک چنین نیست و شمار پیام های تبلیغاتی در آن روز به روز در حال افزایش است و به نظر می رسد که تنها راه خلاصی از این وضعیت پرداخت هزینه ماهانه 7 دلاری برای عضویت در مایکروسافت 365 است اصلاً برای کاربران خوشایند نیست!

در چند وقت اخیر تبلیغات بیشتری را در اوت لوک مشاهده می کنید؟ شما تنها نیستید!

اما در آخر باید بگوییم که اگر شما هنوز هم تصمیم دارید از این برنامه استفاده کنید و اضافه شدن تبلیغات دلسردتان نکرده پیشنهاد می کنیم از قابلیت های جدید این اپلیکیشن مانند امکان تغییر چیدمان و جایگاه قرار گیری اپلیکیشن ها در اوت لوک و.. بهره مند شوید.

منبع: digitaltrends