رویداد Worldwide Developers Conference یا WWDC اپل در سال 2022 در هفته دوم ماه ژوئن برگزار خواهد شد. این رویداد برای سومین سال متوالی به صورت آنلاین برگزار می شود. با این وجود این رویداد تماماً آنلاین نخواهد بود و برای اولین بار از بروز پاندمی کرونا، برخی جنبه های آن به صورت حضوری خواهد بود. در این بخش جزئیات کنفرانس سالیانه اپل را با یکدیگر مرور خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

رویداد WWDC 2022 اپل در چه تاریخی و چگونه برگزار می شود؟

اپل در رویداد WWDC22 از تمامی توسعه دهندگان از سرتاسر جهان دعوت می کند تا در کنار یکدیگر جمع شوند و راه های به اجرا درآوردن ایده های خود را به صورت جمعی بررسی کنند. معمولاً اپل در این رویداد که به صورت سالیانه برگزار می شود، از برخی از جدیدترین تکنولوژی ها و محصولات خود نیز رونمایی می کند. از این جهت پیگیری اخبار WWDC می تواند برای طرفداران اپل هیجان انگیز باشد!

رویداد WWDC 2022 اپل در چه تاریخی برگزار می شود؟

رویداد WWDC 2022 اپل از تاریخ 6 تا 10 ژوئن (16 تا 20 خرداد 1401) برگزار می شود. سخنرانی معمول و رویدادهای مربوط به State of the Union در تاریخ 6 ژوئن برگزار می شود. همچنین در روزهای آینده این رویداد، شاهد برگزاری نشست های از پیش برنامه ریزی شده و برخی برنامه های دیگر در این رویداد خواهیم بود. هنوز زمان برگزاری سخنرانی اصلی این رویداد مشخص نشده است؛ اما رویدادهای اپل معمولاً در ساعت 10 صبح آغاز می شوند.

رویداد WWDC 2022 آنلاین است یا حضوری؟

رویداد WWDC 2022 اپل به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. اپل اعلام کرده است که با توجه به تجربه موفق برگزاری این رویداد در دو سال گذشته به صورت آنلاین، امسال نیز شاهد برگزاری آن به شکل مجازی خواهیم بود». با این حال، شاهد برگزاری یک روز مخصوص (Special Day) توسط اپل برای توسعه دهندگان و دانشجویان خواهیم بود که در Apple Park برگزار می شود. در این روز ویدئوهایی از سخنرانی اصلی نمایش داده خواهد شد. اطلاعات تکمیلی در رابطه با برنامه های اپل از طریق سایت Apple Developer در هفته های آتی اعلام می شوند.

اپل از کدام نرم افزارهای جدید در رویداد WWDC 2022 رونمایی می کند؟

اپل از کدام نرم افزارهای جدید در رویداد WWDC 2022 رونمایی می کند؟

مطابق با روند هر سالۀ اپل، این شرکت از نسخه های جدید پلتفرم های نرم افزاری اصلی خود در WWDC 2022 رونمایی خواهد کرد. اپل اعلام کرده است که در این رویداد نسخه های جدید watchOS و iOS، iPadOS، macOS و tvOS را معرفی می کند. پس به زودی شاهد سیستم عامل های iOS 16 و iPadOS 16 خواهیم بود.

آیا اپل قصد معرفی از دستگاه یا قطعه سخت افزاری جدیدی در رویداد WWDC 2022 دارد؟

آخرین باری که اپل در WWDC یک دستگاه جدید معرفی کرد، سال 2019 بود که در آن اقدام به معرفی Mac Pro نمود. شاید از نظر اپل مراسم آنلاین برای تبلیغات بر روی محصولات جدید چندان کارساز نیست. هر چند این شرکت در مدت اخیر تجربه موفقی از معرفی گوشی های آیفون 13 و آیفون SE به صورت آنلاین داشته است.

مطابق با اخبار منتشر شده، اپل در رویداد WWDC 2022 یک نسخه جدید از iMac Pro و یک نسخه جدید از Mac Pro را معرفی می کند. انتظار می رود که در هر دو دستگاه شاهد به روز رسانی Apple Silicon باشیم. اگر این اخبار صحت داشته باشد، WWDC می تواند به مقدمه ای برای عرضه این دو دستگاه به بازار در آینده تبدیل شود.

همچنین احتمال می رود که شاهد معرفی یک نمایشگر mini-LED با سایز 27 اینچ در WWDC 2022 باشیم. هنوز مشخص نیست که این نمایشگر یک مدل مستقل است و می توان از آن به عنوان مکمل Pro Display XDR و Studio Display استفاده کرد یا مدلی است که از آن بر روی iMac استفاده می شود.

آیا اپل قصد معرفی از دستگاه یا قطعه سخت افزاری جدیدی در رویداد WWDC 2022 دارد؟

چگونه رویداد WWDC 2022 را به صورت زنده تماشا کنیم؟

سخنرانی اصلی WWDC 2022 در تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) به صورت آنلاین از طریق صفحه Apple event بر روی سایت اپل قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: imore