در بخش اول مقاله به معرفی و بررسی آیپد مینی 2021 پرداختیم. در این قسمت از مقاله نیز قصد بررسی کامل تر این مدل از آیپد اپل را داریم، با ما همراه باشید!

بررسی جزئیات کامل IPAD MINI 2021 (بخش دوم)

دوربین های ارتقاء یافته!

شرکت اپل در طراحی و ساخت آیپد مینی 2021 از 2  دوربین در پشت و جلو استفاده کرده است. دوربین تعبیه شده در پشت این آیپد از 12 مگاپیکسل برخوردار است. این دوربین نسبت به دوربین های استفاده شده در نسل های قبلی آیپد از HDR غنی تر بهره مند است. از دیگر ویژگی ها و امکانات دوربین می توان به پانورامای با کیفیت، دیافراگم های ارتقا یافته اشاره کرد. از امکانات منحصر به فرد دوربین 12 مگاپیکسلی نیز می توان به قابلیت ضبط تصاویر با رزولوشن فوق العاده 4K اشاره کرد. در ضمن شرکت اپل به منظور ثبت تصاویر در محیط های تاریک از یک فلاش (Truetone) استفاده کرده است. با همه ویژگی هایی که در اختیار دارد می توان گفت که فاصله زیادی با دوربین گوشی های آیفون مدل 11، 12 و  13 دارد. دوربین جلو نیز همانند دوربین پشت از قابلیت ها و امکانات متعددی برخوردار است. دوربین جلویی تعبیه شده در این آیپد از 12 مگاپیکسل برخوردار بوده و قادر است ضبط تصاویری با کیفیت 60 فریم بر ثانیه را برای شما به ارمغان بیاورد. از دیگر ویژگی های این دوربین نیز می توان به حالت فوق عریض (Ultra Wide) و Center Stage اشاره کرد. این ویژگی در زمان برقراری تماس های تصویری مورد استفاده قرار می گیرد.

دوربین های ارتقاء یافته!

مجهز به پورت USB-C، حسگر انگشت و 5G

از تصمیمات با ارزش شرکت اپل در ساخت این مدل از آیپد می توان به استفاده از پورت USB-C اشاره کرد. این ویژگی به منظور راحتی کاربرانی استفاده شده است که از دیگر لوازم جانبی شرکت اپل استفاده نمی کنند. از مزیت های استفاده از پورت USB-C نیز می توان به افزایش سرعت انتقال داده تا 10 برابر و راحتی استفاده از لوازم جانبی حرفه ای همچون هاب های پورت، انواع دوربین و ... اشاره کرد. در ضمن شرکت اپل در طراحی آیپد مینی 2021 از حسگر اثر انگشت در دکمه پاور بهره برده است. کاربر با استفاده از این ویژگی می تواند بدون دردسر و تنها با لمس کردن دکمه پاور اقدام به باز کردن قفل صفحه آیپد کند. از به روزترین ویژگی ها و امکانات آیپد مینی 6 نیز می توان به برخورداری از تکنولوژی 5G اشاره کرد. با توجه به برخورداری از این تکنولوژی و سایر قابلیت ها می توانید سالیان سال از این آیپد استفاده کنید.

مجهز به پورت USB-C، حسگر انگشت و 5G

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که آیپد مینی 2021 با توجه به ابعاد و وزن مناسبی که در اختیار دارد به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از راحتی حمل و نقل بهره مند شوید. شرکت اپل آیپد مینی 2021 را در دو نسخه 64 گیگابایتی و 256 گیگابایتی روانه بازار کرده است. شما می توانید نسخه 64 گیگابایتی این آیپد را به قیمت 499 دلار و نسخه 256 گیگابایت آن را نیز با قیمت 649 دلار خریداری کنید.

منبع: cnet